League of Legends

Hurrá! – Kevesebbet kell majd várni a meccsekre, a Riot autofill frissítése után

A Riot Games az új fejlesztői frissítésben elárulta, hogy a League of Legends összes MMR-jénél csökkenteni tervezi az autofill arányokat és a sorbanállási időt.

Tavaly a Riot tesztelte az autofill egyensúlyt, hogy kiegyensúlyozottabb játékot hozzon létre.

Miután a tesztelés során a kezdeti pozitív eredményeket látták, a fejlesztő a 10.6-os patch során globálisan elindította a funkciót. A játék állapota azóta jelentősen javult, a játékosok a korábbiakhoz képest sokkal kevesebb autofill játékossal kerülnek lobby-ba. Még ha van is egy autofill játékos egy csapatban, nagy valószínűséggel az ellenfél csapatában is van egy másik autofill játékos ugyanabban a pozícióban, így a meccskeresés sokkal kiegyensúlyozottabbá vált.

A Riot azonban a fejlesztői frissítésben elmondta, hogy a jelenlegi algoritmus nem teljesít a kívánt színvonalon a pozíciók népszerűsége miatt, amely napközben ingadozik. Ennek eredményeképpen az algoritmus módosításával a Riot a meccsek két-öt százalékáról 0,6 százalékra szeretné csökkenteni az automatikus kitöltési arányt. Ettől a változtatástól azt várják, hogy a várakozási idő az összes MMR-ben is körülbelül 10 százalékkal csökken.

 

A legnagyobb gondot ezzel a változtatással kapcsolatban azonban az jelenti, hogy a másodlagos szerepek aránya ne növekedjen jelentősen a játékosok számára, hogy a draftmeccsek többségében továbbra is az elsődleges szerepüket játszhassák. Amint az adatok validálásra kerülnek, és nem történik érdemi változás ezzel kapcsolatban, az autofill arányok és a sorbanállási idők csökkentését célzó első frissítést elküldik a szerverekre.

Ezeken a változtatásokon felül a Riot azt is bejelentette, hogy további szűrőket keres a „Premade Skill Balance” számára, amelyet tavaly vezettek be az autofill balance mellett. A rendszer arra törekszik, hogy kiegyenlített csapatokat hozzon létre, ha minden csapatban két premade csoport van.

Végül a Rift kék oldala a játék életének nagy részében megőrizte a magasabb győzelmi arányt a piros oldalhoz képest. Ennek a pályaelőnynek a hatását, amely patch-ről patch-re változhat, a Riot elemzi, hogy beépítse az algoritmusába, hogy a meccskeresési oldalválasztás is dinamikusabbá váljon.

Bár nem világos, hogy mikor szállítják ezeket a változtatásokat az élő szerverekre, mivel a másodlagos szerepkörök várakozási idejének esetleges negatív eredménye késleltetheti az általános autofill és MMR frissítést. Egy dolog biztos, a játékok minősége javulni fog, ha kevesebb autofill játékos lesz jelen a játékban.

Mit gondoltok erről a változtatásról?

DV

Korábbi cikkek

Itt a játék, amiben egyesül a Starfield, a Star Citizen és a Sea of Thieves

Bódi Dániel 2024.04.03. - Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship…

6 óra telt el azóta...

Több milliárd, a Chrome inkognitó módjában gyűjtött adatot töröl a Google

Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…

8 óra telt el azóta...

Ezekkel a játékmódokkal startol a Warzone Season 3: itt a Rebirth Ranked

2024.04.03. – Április harmadikán hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III harmadik,…

9 óra telt el azóta...

Sosem volt még ilyen olcsó hazánkban az RTX 4070 Super, de nem árt sietni

2024.04.03. – Az Nvidia 2024 januárjában jelentette be a "Super" kártyáit. A 4070 Super és…

9 óra telt el azóta...

Tovább nehezítik a Counter-Strike 2 skin cseréket, rengeteget kell várni

2024.04.03. – A Valve 2013 augusztusában élesítette a CS:GO Arms Deal nevet viselő frissítését. Talán akkor még…

9 óra telt el azóta...

Előbb érkezhet a PCIe 7.0, mint gondoltuk: ezért szólhat igazán nagyot

2024.04.03. – Manapság, ha a PCIe csatlakozó kerül szóba, akkor leginkább két szabvánnyal találkozhatnak a…

10 óra telt el azóta...