Amióta léteznek videojátékok, néhányan azóta démonizálják őket általában olyan, és sok esetben megalapozatlan vádakkal, miszerint a gyerekek elbutulnak tőle, de az sem ritka, hogy a játékokat okolják a valóságban elkövetett erőszakos cselekményekért. ű
Persze amióta valódi kutatások foglalkoznak a videojátékok hatásaival konkrétan ennek a szöges ellentétét bizonyították. Több helyütt megállapították, hogy a motoros képességek fejlődésével, a problémamegoldó készségek javulásával és számos más pozitív dolgokkal is összefüggésbe hozhatók – például a nyelvtanulással.
A gyerekek körében (is) az egyik legnépszerűbb cím jelenleg a Fortnite, ami tökéletes táptalaja lehet egy ilyen jellegű videojátékos kutatásnak. Így gondolja legalábbis Anat Shoshani és társa, Maya Krauskopf, akik szerint a Fortine azért is egy tökéletes választás, mert tökéletesen keveredik benne az erőszak (még ha nem is folyik benne vér) és a játékosok közötti együttműködés.
A kutatók 845 általános iskolás gyereket vizsgáltak a kutatás alatt, akik között két féle játékot osztottak szét; volt, akinek flippereznie kellett és volt olyan, aki a Fortnite-ot pörgethette. A kutatás során kifejezetten az erőszakosságot és a proszociális viselkedést vizsgálták.
Ez alapján pedig kiderült, hogy azok a Fortnite játékosok, akik egy másik játékossal egy csapatba álltak össze, nagyobb hajlandóságot mutattak a pénz- és időadományozásra, mint azok a gyerekek, akik flipperrel, egy alapvetően nem erőszakos játékkal játszottak. Ugyanez a fajta proszociális viselkedés szintén nagyobb mértékben volt megfigyelhető az egyedül játszó Fortnite játékosoknál, mint azoknál a flippereseknél, akik másokkal együtt játszottak.
Továbbá azt is megfigyelték, hogy a Fortnite-os csoportba tartozó gyerekek több pozitív érzelmet éltek át a flippercsoportba tartozó gyerekekhez képest. A kutatók ezekkel az élményekkel magyarázzák, hogy miért született pozitívabb eredmény a videojátékkal játszó gyerekeknél.
Bár ez azok számára, akik aktívan követik a videojátékok és az erőszak közötti tanulmányokat, kutatásokat, aligha fog meglepni a konklúzió. Shoshani és Krauskopf szerint ugyanis ezek az eredmények kiválóan bizonyítják, hogy a videojátékokban megjelenő erőszak önmagában nem elegendő az antiszociális viselkedés kialakulásához.
via – Sciencedirect, Slashgear
Bódi Dániel 2024.04.03. - Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship…
Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…
2024.04.03. – Április harmadikán hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III harmadik,…
2024.04.03. – Az Nvidia 2024 januárjában jelentette be a "Super" kártyáit. A 4070 Super és…
2024.04.03. – A Valve 2013 augusztusában élesítette a CS:GO Arms Deal nevet viselő frissítését. Talán akkor még…
2024.04.03. – Manapság, ha a PCIe csatlakozó kerül szóba, akkor leginkább két szabvánnyal találkozhatnak a…