Call of Duty

Mozgás, hangok, rota – Itt a Warzone kisokos mindenkinek #2

A tegnap indult Warzone kisokos mindenkinek sorozatban már írtam nektek az alapokról: célzásról, játékstílusról és a külső tényezőkről. Most viszont feljebb lépünk egy szinttel. Az alapokat elsajátítottad, de még mindig vannak olyan pillanat, amikor érzed, hogy hiányos a tudásod vagy hibázol? Ezek természetesen minden játékossal előfordultak már, lehet az kezdő vagy akár profi, hisz emberek vagyunk és hibázunk.

De ez nem azt jelenti, hogy ne tanulnánk a hibánkból, illetve jelen esetben ebből a cikkből.

1. Mozgás

A mozgás az egyik legfontosabb tényezője a játéknak, ha ténylegesen a következő szintre akarsz lépni. Ez választja el a játékosokat, akik csak elpötyögnek azoktól, akik igazából nyerni akarnak. Általában őket hívjuk az izzadós játékosnak, pedig ez is úgy tanulható, mint a célzás. Egy idő után már nem is gondolkodunk rajta, csak csináljuk.

Ha meg akarjátok tanulni, hogyan szelhetitek át Verdanskot, akkor erre nagyon sok YouTube videó készült már és egyszerűbb úgy tanulni, ha látod is, hogy mi történik. Ezzel kapcsolatban ajánlatunk ez a videó, amit alapos elemzésnek érdemes alávetni. Itt nagyon fontossá válik az egér megfelelő használata, az FOV beállítás, valamint a csúszás, a fedezék és a guggolás megfelelő és gyors használata. Mivel a Warzone egy pörgös játék lehet a harcok során, néha pillanatokon múlik a győzelem. Ilyenkor egy rossz mozdulat is azt jelentheti, hogy utunk a Gulágba vezet. Ezt elkerülendő, érdemes sokat és jól mozogni. Valahogy így:

 

Mindenképp szánjatok rá időt, hogy végignézzétek.

2. Rotáció

A rotáció hatalmas része a Warzone-nak, egyszerűen azért, mert maszk nélkül szinte lehetetlen túlélni a körön kívül. De ugyanakkor nem mindegy, hogy hogyan is jutunk el a kör biztonságos részére.

Ha már a körről van szó, akkor a játékosok gyakran hajlamosak lineárisan haladni az egyik körből a másikba. Ez néha elkerülhetetlen, de ha tehetitek, hogy inkább a kör szélét ragadva haladjatok. Ennek oka, hogy a gázt egyfajta pajzsként használhatod – mivel megakadályozza, hogy az ellenség hátulról szedjen le téged. Így kevesebb irányba kell figyelned, ami akár több killhez is vezethet a játék végére. Természetesen nem tudjátok ezt mindig alkalmazni, illetve van, amikor felesleges, ez mindig is játék és kör függő lesz. Alkalmazkodj!

Persze ehhez is készült már gyorstalpaló videó:

 

3. Hang

A hang minden FPS játék fontos része, hiszen szinte minden szempontból hatalmas szerepet játszik. A hangoknak köszönhetően könnyen megállapíthatod, hogy az ellenség melyik irányból érkezik. Ha esetleg egy zajos csapattal játszol, akkor már eleve hatalmas hátrányban vagy. Így próbáld rávenni őket, hogy kevésbé ordibáljanak és csak a fontos infókat adják.

Emellett, ha nem egy megfelelő fülessel játszol, vagy esetleg akár TV-n, akkor is hátrányba kerülsz, amit nem tudsz máshogyan pótolni. Hiába lősz jól, ha nem hallod az ellenfeled a hátad mögött, véged.

Én régen mindig olcsó füleseket vettem, amik gyorsan tönkrementek és még a hangzásuk se volt túl tiszta. Most már évek óta HyperX Cloud II-vel játszok és egyszerűen ég és föld a különbség, már csak azért is, mert kényelmes, nem zavarja a fülem, illetve a fejem játék közben. Persze a hangzás is sokkal tisztább, jobban kivehetők az ellenfél léptei és a lövések hangjai is. Nem mellesleg elég jól össze van rakva, nem egyszer ejtettem le, vagy egy rosszabb pillanatomban vágtam az asztalra és eddig minden próbát kiállt. Csak ajánlani tudom.

 

HyperX Cloud II

4. Csőlátás/Egó

Ez az egyik legrosszabb tulajdonság, amit szinte minden Warzone játékos elkövet, beleértve saját magamat is. Ez akkor fordul elő, amikor annyira fokuszálunk valamire, amire nem kéne, hogy nem figyelünk a környezetünkre. Tegyük fel, egy tetőn próbálod kiszedni az ellenfeled, de valahogy nem sikerül eltalálnod. Ekkor valaki jön és hátba lő, míg te csak a másikra koncentráltál. Egyszerűen próbálj mindig a környezetedre figyelni, vagy ha esetleg csapatban játszotok, akkor legyél te az, aki figyeli a hátatok, így akár az egész team életét megmentheted.

A másik eset, amikor valakit knock-olsz és csak azért is megpróbálod megölni a földön, de addig a társa téged lő arcon. Ezt hívják úgy, hogy „thurst”, az az szomjúság, hogy killt szerezz, de csak hátráltatod magad. Amint knockolod, próbálj rögtön a csapattársára figyelni, természetesen próbáld a földön lévőn is tartani a szemed, nehogy végig tudja nyomni a self-reviveot.

Erre egy tökéletes példa:

 

Remélem most is sikerült valamit tanulni, amit hozzárakhatsz a játékodhoz.

DV

Korábbi cikkek

Legrosszabbkor merül a kontroller? Az Xbox megoldhatja a problémát

Gábor János 2024.04.02. - Te is rendszeresen úgy jársz, hogy várod a nap végét, amikor…

3 perc telt el azóta...

Nem áprilisi tréfa volt a kacsákkal lövöldözős túlélőjáték, a Duckside

2024.04.02. - Nem is olyan rég még azért voltam megőrülve, mert kiderült, hogy tényleg készül…

1 óra telt el azóta...

Nagyot megy a horrorjáték, amiben videókat kell készítened a haverokról

Gábor János 2024.04.02. - Tízezrek ugrottak rá az első pillanatól a Steam új sikerjátékára, ami…

2 óra telt el azóta...

Mac-re is „letölthető” már a GTA 6, de nem ajánljuk senkinek!

2024.04.02. - Nem sokkal azután, hogy a Rockstar hivatalosan is bejelentette a GTA 6 megjelenését,…

3 óra telt el azóta...

Ennyiért vették meg az ajtót, amire DiCaprio már nem fért fel

Gábor János 2024.04.02. - A mozis kellékek nagyon kelendő portékák: amikor legendás tárgyak kerülnek kalapács…

4 óra telt el azóta...

Ez a fegyver lehet a Warzone Season 3 legnagyobb nyertese

2024.04.01. – Már csak néhány nap választ el minket a Warzone és Modern Warfare III…

17 óra telt el azóta...