Annak ellenére, hogy a játékokat eredendően férfi hobbinak tekintették sokáig, a játékosok 41%-ka nőnek vallja magát, legalábbis egy friss felmérésben résztvevők. Természetesen ma már tudjuk, hogy a játék minden korosztályban és nemtől függetlenül nagy népszerűségnek örvend. Azonban a nők valamiért még mindig szeretik elrejteni nemüket online játékok közben.
A női játékosok 59 százaléka az interneten játszva elrejti nemét, hogy „elkerülje a zaklatást”.
A Reach3 kutatócsoport felmérése során 900 női nő véleményét vette alapul. A tanulmány több szakaszra oszlik, de az egyik szakasz arra összpontosít, hogy a nők hogyan változtatják meg identitásukat online a nem kívánt zaklatás megelőzése érdekében. A felmérés szerint sok nő, aki elrejti nemét, inkább férfinak adja ki magát, férfias nevet használ, vagy nem használ hangcsevegést.
A férfi játékosok általi toxikus viselkedés talán senki számára nem újdonság, sok online játékban jelen van. A Reach3 kutatása során sok nő azt írta, megváltoztatja szokásait az online térben, hogy elkerülje a zaklatást. Sőt, sokan úgy érzik, hogy kénytelenek kilépni a játékból miatta. A vélemények szerint a férfi játékosok rendszerint nemük miatt küldenek nem kívánt üzeneteket, szexuális töltetű kérdést és egyéb nem kívánt megjegyzéseket.
A felmérés szerint a nők 77 százaléka tapasztalta a nemek szerinti megkülönböztetést játék közben. Ez magában foglalja a sértéseket, magánjellegű kérdéseket, kéretlen tanácsokat vagy más „kifejezetten szexista megnyilvánulást” az online térben.
A felmérés kitért arra is, hogy a marketing és a reklám hogyan segíthet a nők népszerűsítésében a játékközösségben. A megkérdezett nők a reklámot választották a legvalószínűbb eszköznek a szexista viselkedés online megváltoztatására. A felvetett ötletek között szerepel a nők jobb bemutatása a hirdetésekben, valamint a nőknek szóló játékok bemutatkozása. Az inkluzív és barátságos tér kialakítása azonban nem teljes egészében a hirdetők és a kiadók feladata, hanem a játékosoké is.
Te is tapasztaltál nőkkel szembeni toxikus viselkedést az online játékokban?
Az elmúlt években a videojátékok és az e-sportok népszerűsége robbanásszerű növekedésnek indult, ezzel együtt megnőtt…
Gábor János 2024.04.04. - Annak ellenére is belevág a Warner Bros. egy ötödik Mátrix film…
2024.04.04. - Most már hivatalos: A PlayStation Portal, amit a Sony eredetileg a PlayStation 5-höz…
Gábor János 2024.04.04. - A japán rendőrség a jelentések szerint letartóztatott egy személyt, akit azzal…
Bódi Dániel 2024.04.03. - Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship…
Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…