Overwatch

Ha egy kis plusz FPS-re vágynál – Az optimális Overwatch beállítások

Rendelkezhetsz a világ legjobb aim-jével, ha a játék által kitolt képkockák száma nem túl combos és emiatt több szempontból is hátrányba kerülsz. Bár a 60 Hz-es monitorral rendelkező játékosok számára is fontos a kellően stabil és magas FPS szám, nyilvánvaló, hogy a minél magasabb képfrissítésű megjelenítővel rendelkező játékosoknak lehet igazán hasznos megtalálni a megfelelő beállításokat. A bejegyzésben végigszaladunk néhány beállításon és azok javasolt értékein, hogy minél kevésbé korlátozzon az alacsony FPS.

A lent megtalálható értékeket nem érdemes szentírásnak venni, de kiinduló alapnak tökéletesek, így mindenképp érdemes próbálkozni velük, ha megfelelő FPS értékeket szeretnénk.

Nézzük is a legfontosabb dolgokat!

Alapbeállítások

Display Mode: Fullscreen

Bár a legtöbb játékos az ablakos módot preferálja a gyors alt-tab miatt, a legtöbb játék jobban szereti a Fullscreen módot. Ezen kívül értelemszerűen ablakos módban a játékon kívül más dolgokat is le kell renderelnie a videókártyádnak, ami megnövekedett input laggal társulhat, a Windows ablakkezelőjének hála.

Resolution: Natív felbontás, szélsőséges esetben lejjebb is vihetjük

A felbontás rész az bizony fogós kérdés, hiszen a letekerésével rengeteg FPS-t nyerhetünk. Ha azonban megtehetjük, akkor érdemes a monitorunk felbontásánál maradnunk, hiszen így kapjuk a legtisztább képet.

Field of View: 103

A megnövelt látótér FPS csökkenéssel járhat, hiszen több területet látunk be így egy adott felbontáson és jobban megdolgoztathatjuk a videókártyát. A fenti érték itt is egy javaslat, szélsőséges esetben ezt is nyugodtan letekerhetjük a jobb teljesítményért.

Aspect Ratio: Érdemes a monitorunk natív képarányát használnunk, de pár CS veterán még biztos szívesen visszanyúl a 4:3-as képarányhoz 16:9-es monitor esetén is.

VSync és Tripple Buffering: Egyértelműen OFF, legalábbis ha kicsit is kompetitív vér csörgedezik az ereinkben. Bár bekapcsolva tökéletes szinkronizálja a játék FPS számát a monitorunk képfrissítésével, jelentősen megnöveli az input lagot, melyet szeretnénk elkerülni.

Reduce Buffering: Egyértelműen ON, hiszen a rendszer késleltetését csökkenthetjük vele, néha az ezredmásodpercek is számítanak.

Limit FPS és Frame Rate Cap: Érdemes beállítanunk a Frame Rate Cap-et a monitorunk képfrissítésének megfelelő érték fölé vagy azonos értékre. Nem engedi feleslegesen dolgozni a hardvereinket, sajnos a képtörést és hasonló dolgokat nem tünteti el, cserében az input lag sem lesz nagyobb.

Grafikai beállítások

A grafikai beállítások menüje

Render Scale: 100%, hasonló kitételekkel, mint a felbontás. A Render Scale 100%-ra állítva a felbontásunknak megfelelően rendereli ki a képkockákat, alacsonyabb értéken hasonló eredményt kapunk, mintha a felbontást vettük volna le, de a képminőség is ezzel együtt romlik.

Texture Quality: Low

Texture Filtering Quality: Medium – 2x, ennyit nyugodtan megengedhetünk a játéknak, ez a beállítás nem túl erőforrásigényes, cserében élesebben láthatjuk a dolgokat.

Local Fog Detail: Low – Bár a pálya atmoszférája „szebb” magasabb értékeken, jelentős FPS-t spórolhatunk meg a Low-Medium értéken.

Dynamic Reflections: Off – Nem igazán kellenek a felesleges visszatükröződések. Jelentősen javulhat a frametime a kikapcsolásával.

Shadow Detail: Off – Jól jöhetne pl. ellenfelek spotolásánál néhány szituációban, de sokkal többet nyerünk a kikapcsolásával.

Model Detail: Medium – Arany középút. Szépen fognak kinézni a karakterek, mégsem kell a GPU-nak olyan sokat dolgoznia.

Effects Detail: Low – Itt is sokat nyerhetünk az alacsonyabb értékkel.

Lightning Quality: Low – A Low opcióval sok FPS-t nyerhetünk, bár kétségtelen, hogy magasabb beállításokon sokkal szebb a játék.

Az alábbi beállítások meglehetősen erőforrásigényesek, így érdemes minél alacsonyabb értékeken tartani őket. Hiszen plusz 10-20 FPS jobb, mint egy szebb tükröződés:

Antialias Quality: Off

Refraction Quality: Low

Local Reflections: Off

Ambient Occlusion: Off

Ti milyen beállításokkal toljátok a játékot?

Arpi

Korábbi cikkek

Élőben szurkolhatsz TheVR Janinak a Magyar Streamer Bajnokság döntőjén Budapesten

2024.04.04. - Aki figyelemmel kísérte az elmúlt hetekben a magyar streamereket, láthatta, hogy igen komoly…

3 perc telt el azóta...

Miért fontos, hogy a gamer szék ergonomikus kialakítású legyen?

Az elmúlt években a videojátékok és az e-sportok népszerűsége robbanásszerű növekedésnek indult, ezzel együtt megnőtt…

14 perc telt el azóta...

Jön a Mátrix 5. része, és ez nem biztos, hogy rossz hír

Gábor János 2024.04.04. - Annak ellenére is belevág a Warner Bros. egy ötödik Mátrix film…

1 óra telt el azóta...

Feltörték a PS Portalt, hogy fussanak a PSP játékok, de sosem fogjuk látni

2024.04.04. - Most már hivatalos: A PlayStation Portal, amit a Sony eredetileg a PlayStation 5-höz…

2 óra telt el azóta...

Botrány: halálos fenyegetések miatt fújták le a Nintendo bemutatóit

Gábor János 2024.04.04. - A japán rendőrség a jelentések szerint letartóztatott egy személyt, akit azzal…

3 óra telt el azóta...

Itt a játék, amiben egyesül a Starfield, a Star Citizen és a Sea of Thieves

Bódi Dániel 2024.04.03. - Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship…

13 óra telt el azóta...