Hatodik évébe lépett a Rainbow Six: Siege, ám egészen márciusig kellett várnunk egy olyan funkcióra, ami több szempontból is megkönnyítheti a játékosok életét. Ez nem más, mint a Y6S1 keretein belül megérkezett béta Replay opció,
mely hibái ellenére is kiváló társunk lehet a mindennapokban, például a csalók ellen.
Sajnos a multiplayer módokat kedvelő felhasználók életét minden egyes játékban megkeserítik a csalók. Ez a Rainbow Six: Siege esetében sincs másképp. Hiába a BattlEye és a szerveroldali védelem, mindig lesznek sajnos olyan emberek, akik sikeresen kijátsszák ezeket az anti-cheat megoldásokat. Természetesen a blatant módra pörgő és 4 falon lekövető játékosokat akár már meccs közben is kiszűrhetjük, de az „okosabb” réteggel bizony komolyabban meggyűlhet a bajunk.
Eddig ezeket a játékosokat maximum megérzés alapján jelenthettük, de utólagos bizonyítékra vagy elemzésre sajnos nem volt lehetőségünk.
Egészen idáig!
Végre valahára tiszteletét tette a régóta belengetett Replay mód, melyben visszanézhetjük a legutóbbi meccseinket. Szerencsére nem csak a saját szemszögünkből, hanem a szerveren tartózkodó összes játékoséból. Így már egy fokkal biztosabban eldönthetjük, hogy valóban használt-e valamilyen segédprogramot a gyanús játékos. A Replay alapértelmezetten megjeleníti a játékosok körvonalait, így a wallhacket használók kiszűrése szinte gyerekjáték lehet.
A közösségi oldalakon máris több leleplezést töltöttek fel a felhasználók:
Nem sokat kell gondolkodni az ítéleten.
Alapos videót láthatunk Whatarr jóvoltából.
Az a híres gamer szék….
Bizony, így már sokkal nehezebb elrejteniük az óvatosabb csalóknak is a dolgot, hiszen elég párszor hibázni a meccs során, máris ott a bizonyíték.
A meccsekkel ellentétben, itt sajnos nincs lehetőség már in-game reportra, ám nem jelenti azt, hogy büntetés nélkül maradhatnának ezek a játékosok. Irány a Ubisoft Support weboldalra, ahol manuálisan kell jelentenünk őket, a fenti képen látható módon. Érdemes kimentenünk a gyanús részleteket egy videóba, esetleg pár screenshot társaságában és ezeket csatolva már küldhetjük is a hibajegyet.
Hatalmas potenciál lehet a Replay rendszerben, reméljük a fejlesztők nem hanyagolják el a funkciót. A legjobb megoldás talán a CS:GO-ban már többé-kevésbé bizonyított Overwatch rendszer áthozatala lehetne. Bizonyos rang és in-game óraszám felett a játékosok egy külön menüpontban véletlenszerű replay fájlokat nézve eldönthetnék, hogy az adott játékos csalt-e vagy csak volt egy igazán jó meccse. A fejlesztők esetleg megfűszerezhetnék némi jutalomrendszerrel is a dolgot, így ösztönözve a játékosokat minél több Replay kielemzésére.
A Ubisoft azt is megerősítette, hogy a jövőben a Replay fájlok teljes mértékben a felhőben kerülnek tárolásra, nem lokálisan. Illetve Esport versenyek visszajátszásait is letölthetjük, hogy ellessünk egy-két hasznos mozdulatot a profiktól.
Bódi Dániel 2024.04.03. - Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship…
Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…
2024.04.03. – Április harmadikán hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III harmadik,…
2024.04.03. – Az Nvidia 2024 januárjában jelentette be a "Super" kártyáit. A 4070 Super és…
2024.04.03. – A Valve 2013 augusztusában élesítette a CS:GO Arms Deal nevet viselő frissítését. Talán akkor még…
2024.04.03. – Manapság, ha a PCIe csatlakozó kerül szóba, akkor leginkább két szabvánnyal találkozhatnak a…