Hírek

A Steam kérdés nélkül bannolt egy fejlesztőt, mert az már túl pozitív volt

A felhasználási etikettel és az alapvető irányelveivel azért a Steam sem árul zsákbamacskát. A szexuális tartalmak vagy tilólistára kerülnek, vagy jobb esetben cenzúrázzák őket, ahogyan az ultra-erőszakos tartalmakra is hasonló sors vár. Ellenben a hasonló jelzőkkel illethető magatartást demonstráló felhasználókkal és trollokkal, akiket sokszor kérdés nélkül, azonnal kipurgálnak.

Most viszont azért bannoltak egy indie fejlesztőt, mert a neve ‘nagyon pozitív’ töltetű volt.

De úgy szó szerint!

Nem vicc, a fejlesztő ‘Very Positive’ névvel regisztrálta fiókját, majd miután publikálta első, Emoji Evolution című játékát még 2020 decemberében, a neve megtévesztően jelent meg annak Steames adatlapján azt sugallva, hogy a játék nagyon pozitív kritikákat, értékeléseket kapott.

Kép: Arstechnica

No persze ez alapján semmi nem utalna a szándékosságra, hiszen el vannak szeparálva egymástól a rubrikák, az a játékos, aki meg figyelmetlen, hát magára vessék. Gondolhatnánk naivan, azonban a nagyon pozitív fejlesztő, igazi nevén Mike, a Vice magazinnak adott interjújában bevallja, hogy valóban a megtévesztés volt az elsődleges szándéka ezzel.

„Igazából csak kiszúrtam, hogy a fejlesztő és a kiadó neve nagyon közel van az értékelésekhez, és még a színük is teljesen ugyanolyan. Ezért döntöttem úgy, hogy végülis ezt ki is használhatom.” – mondta a fejlesztő.

A játék persze nem egy rendkívüli alkotás, de azért nem is egy katasztrófa, összességében tényleg jó visszajelzéseket kapott. De mindez ér-e tiltást, hiszen a fejlesztő banjával a játéka is eltűnt?!

Nos erről igencsak megoszlanak a vélemények. Én úgy gondolom, hogy tiltást semmiképp sem ért a dolog, hiszen a fejlesztő a Steam – valószínűleg a pontozásos rendszerének fennállása óta létező – hibáját használta ki. Emiatt a munkája, ha rövid időre is, de eltűnt. Természetesen elvitathatatlan ‘Very Positive’ Mike bűne, ahogyan az is, hogy büntetést érdemelt, én csak ez utóbbi mértékét tartom túlzónak.

Úgy meg pláne, hogy a játék 3 hónapon keresztül zavartalanul fent lehetett.

A Vice interjújában a miértekre is kitértek. Mike szerint a Valve teljesen tisztában van a dolog problematikusságával, amit pár óra, de maximum pár nap alatt könnyedén javíthatnának is, de mégsem tesznek meg. Hogy miért, az nagyon egyszerű: ezzel kedveznek a nagyobb stúdióknak és kiadóknak. A játékosok többségének figyelme ezeken felszínesen átsiklik, így sokszor nem is az értékelések, hanem csak a nagy név az, ami mérvadó lesz.

Mindenesetre a Valve indoklása is felettébb érdekes, szerintük a fejlesztő ezzel manipulálta az Emoji Evolution értékeléseit, amiről azért tudjuk jól, hogy nem igaz.

 

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Ez a fegyver lehet a Warzone Season 3 legnagyobb nyertese

2024.04.01. – Már csak néhány nap választ el minket a Warzone és Modern Warfare III…

13 óra telt el azóta...

Kiderült, hogy mikor kerül ki a 28 éves Wordpad a Windowsokból

2024.04.01. – Nem titok, hogy a Microsoft folyamatosan igyekszik formálni a Windows 11, de még…

13 óra telt el azóta...

Remekeltek a magyarok a Counter-Strike 2 első Major versenyén

2024.04.01. – Március 31-én véget ért a Counter-Strike 2 első Major eseménye. Körök kimenetelét is befolyásoló bugokban,…

13 óra telt el azóta...

Tényleg hatalmas ugrással érkezhet az AMD Ryzen következő generációja

2024.04.01. – Az AMD jelenleg még két foglalatot is életben tart. Bár már 2022 őszén…

13 óra telt el azóta...

Imádni fogod Rebirth újítását, ha utálod az unalmas Warzone meccseket

2024.04.01. – A Warzone játékosok már hatalmas lázban égnek, hiszen április harmadikán startol az új…

14 óra telt el azóta...

Már „miniagyakból” álló bioszámítógépekkel kísérleteznek a tudósok

2023.12.14. – A tudósok azt mondják, hogy még mindig gyerekcipőben jár az agykutatás. Temérdek feltérképezetlen…

15 óra telt el azóta...