Ha minden igaz, a Rockstar Games egy teljesen új megközelítés szerint építheti fel a GTA 6 történetét és annak megjelenését.

Jól tudjuk, hogy az utóbbi években rengetek rajongó rengeteg pletykát és spekulációt hallhatott a GTA 6 készüléséről, annak megjelenéséről és tartalmáról. Miközben a dátumot rengetegen próbálták megjósolni, talán a fejlesztéssel kapcsolatban van egy fontosabb kérdés is: a megjelenés módja.

A Rockstar Games egy teljesen új megközelítést alkalmazhat a játék(ok) megjelenésekor.

Red Dead Redemption 2

Még az év elején arról lehetett hallani, hogy a Red Dead Redemption 2 után a Rockstar Games átalakítja a jövőbeli projektek menetét. Ez azt jelentheti, hogy a jövőben készülő játékok teljes tartalma nem egyszerre jelenik meg, hanem szeparált módon, időszakos frissítésekkel érünk a sztori végére.

A Rockstar Games játékai darabokban érkezhetnek.

A feltételezés szerint tehát a jövőbeli játékok megjelenése teljesen máshogy nézhet ki, mint amit megszoktunk. A Cyberpunk 2077 megjelenése már harmadjára csúszik azért, mert a fejlesztők tökéletes játékot szeretnének kiadni, egy igen összetett, teljes történetet felölelő változatban. Ahogy a Rockstar Games a Red Dead Redemption 2 esetében is tette, a Cyberpunk 2077 online felülete csak később, a kampány megjelenése után érkezik.

Lehetséges, hogy ez a fajta megközelítés a jövőben több játékra is hatással lesz, vagyis a GTA 6 talán már szép darabokban, frissítések hadával tárja elénk a teljes játékot. Ez lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy folyamatosan készítsék a játékot, miközben a közönség már játszik annak egy részével.

Ezért feltételezhetjük, hogy a GTA 6 már teljesen más játék lesz, mint amit megszoktunk.

Tény, hogy az elmúlt években és hónapokban a Rockstar Games vezetősége számos változást vezetett be a stúdió életében, hogy segítsen enyhíteni a stresszt a fejlesztők körében. Főleg miután rengeteg kritikát kapott a cég az alkalmazottak munkabeosztásával kapcsolatban. Ez viszont azt is eredményezi, hogy a fejlesztések megközelítése is átalakul.

Illusztráció

Ha ennek a spekulációnak hinni lehet, a GTA 6 egy közepes méretű játék lesz a megjelenéskor, aztán idővel rendszeres frissítések tennék teljessé azt. Ez segít a fejlesztőknek a stressz csökkentésében, a játékosok pedig kapnak valamit. Valami kis méretű dologgal kezdeni persze sosem volt a Rockstar Games stílusa, ám lehetséges, hogy valóban ez lehet a jövő, főleg a következő generációs játékok esetében.

Roger Clark, aki Arthur Morgant játszotta a RDR 2-ben, egy interjúban szintén kiállt az efféle hozzáállás mellett.

„Szerintem nagyon pozitív, mivel így a játékosok gyakrabban fognak újdonságot kapni egy játékon belül. A Story kiegészítők lenyűgöző lehetőséget kínálnak. Ez nagyon hasonlít a sorozatokhoz, aminek új részeit ugye rendszeresen várjuk” – mondta.

Az ilyen epizodikus megközelítés tapasztalható például a Life is Strange esetében is. Ugyanakkor persze megtörténhet az is, hogy inkább kampány és online változatokra oszlik fel a megjelenés. A GTA 6 esetében ez azt jelentené, hogy a sztori megjelenése után még várni kell, míg elindul az online változat. Hasonlóan ahogy a RDR 2 esetében történt.

Egyelőre ez persze csak egy érdekes spekuláció a Rockstar Games jövőjéről. Mivel Dan Houser, a Rockstar egyik kreatív vezetője az év elején visszavonult, a Grand Theft Auto 6 lehet az első azon játékok közül, melyek e-megközelítés szerint készülnek.

Ez lehet egyúttal a teszt, hogy a közönség és a játékipar hogyan fogadja az ilyen játékokat. Talán ez hozza el a játékok kiadásának új korszakát.

Szerinted jó ötlet?

 

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×