Call of Duty

Hát ezért foglal el olyan sok tárhelyet a CoD – Egy játékos tisztázta

Nem véletlen, hogy az Infinity Ward a konzolfelhasználók számára lehetővé tette, hogy a játék bizonyos elemeinek törlésével tárhelyet szabadítsanak fel. A CoD: Modern Warfare ugyanis köztudottan minden egyes frissítéssel több és több tárhelyet emészt fel. Ez különösen azok számára jelent problémát, akik konzolon játszanak, illetve akiknek PC-n a Modern Warfare és a Warzone is egyszerre van telepítve.

Ha az alapjáték mérete nem lenne elég, a frissítések minden egyes alkalommal megnövelik a játék méretét, olykor nevetséges mértékben.

Így nyilván te is elgondolkoztál már azon, hogy miért lehet ez. Nos, egy Reddit felhasználó megadta a választ és tisztázta: ez nem az Infinity Ward hibája. Számos tényező játszik ugyanis szerepet ebben.

Kép forrása: Reddit

Fájlduplikáció

Az első és egyben legfontosabb dolog a fájlok duplikálása a merevlemezen. A legtöbb fejlesztő ugyanis másolatokat készít bizonyos játékfájlokból azért, hogy a HDD gyorsabban tudjon betölteni egy információt. Konzolon ez különösen fontos, hiszen ott nem áll rendelkezésre SSD. Így, amikor a játék egy adott fájlt, egy adott információt keres, több helyen megtalálja azt, gyorsabb betöltést eredményezve.

Mapok mérete

A másik fontos tényező, az a mapok mérete. A Modern Warfare mapjai sokkal nagyobbak, mint más játékokban, így nagyobb tárhelyet is igényelnek.

Grafika

Kép forrása: Modern Warfare

A grafikai elemek egyébként önmagukban is egy rakás tárhelyet foglalnak el. Egy interjúban az Infinity Ward fejlesztője azt mondta: a korábbi címekhez képest a Modern Warfare-ben ötször annyi polygont képesek megjeleníteni a képernyőn, mint korábban. Ez az extra polygon pedig extra helyet is követel magának.

Az egyik kifejezés, amivel gyakran dobálóznak, a File Compression. Igen, a Modern Warfare fájljai tömöríthetők helymegtakarítás céljából, de az aktív használat során azokat ki is kell csomagolni. Ehhez pedig nagyobb CPU-erőforrás is kell, ami nem csak időigényes, de csökkenti az FPS számot. Az Infinity Ward valószínűleg kis tömörítést használ, hogy magasan tartható legyen az FPS szám.

Konklúzió

A rövid válasz viszont egyszerűen az, hogy a nagy fájlméret a játékosok élményét szolgálja. Ha a játék mérete csökkenne, akkor bizony le kéne mondani néhány dologról: kevesebb lenne az FPS, gyengébb lenne a grafika, kevesebb, ráadásul kisebb mapok lennének, lassabb lenne a betöltés.

Valljuk be, azok a játékosoknak, akik elvárják a 4K 60 FPS-t, mindezt nagyon gyors betöltés mellett, azoknak nehezen tud az Infinity Ward megfelelni fájlméret terén.

Szerinted mi a fontosabb? A jobb játékélmény, vagy a kis fájlméret?

DV

Korábbi cikkek

Ez a fegyver lehet a Warzone Season 3 legnagyobb nyertese

2024.04.01. – Már csak néhány nap választ el minket a Warzone és Modern Warfare III…

4 óra telt el azóta...

Kiderült, hogy mikor kerül ki a 28 éves Wordpad a Windowsokból

2024.04.01. – Nem titok, hogy a Microsoft folyamatosan igyekszik formálni a Windows 11, de még…

4 óra telt el azóta...

Remekeltek a magyarok a Counter-Strike 2 első Major versenyén

2024.04.01. – Március 31-én véget ért a Counter-Strike 2 első Major eseménye. Körök kimenetelét is befolyásoló bugokban,…

4 óra telt el azóta...

Tényleg hatalmas ugrással érkezhet az AMD Ryzen következő generációja

2024.04.01. – Az AMD jelenleg még két foglalatot is életben tart. Bár már 2022 őszén…

5 óra telt el azóta...

Imádni fogod Rebirth újítását, ha utálod az unalmas Warzone meccseket

2024.04.01. – A Warzone játékosok már hatalmas lázban égnek, hiszen április harmadikán startol az új…

5 óra telt el azóta...

Már „miniagyakból” álló bioszámítógépekkel kísérleteznek a tudósok

2023.12.14. – A tudósok azt mondják, hogy még mindig gyerekcipőben jár az agykutatás. Temérdek feltérképezetlen…

6 óra telt el azóta...