Nem kérdés, hogy a Call of Duty: Modern Warfare mérete minden egyes frissítéssel nő. Egy Reddit felhasználó elmagyarázta, hogy miért.

Nem véletlen, hogy az Infinity Ward a konzolfelhasználók számára lehetővé tette, hogy a játék bizonyos elemeinek törlésével tárhelyet szabadítsanak fel. A CoD: Modern Warfare ugyanis köztudottan minden egyes frissítéssel több és több tárhelyet emészt fel. Ez különösen azok számára jelent problémát, akik konzolon játszanak, illetve akiknek PC-n a Modern Warfare és a Warzone is egyszerre van telepítve.

Ha az alapjáték mérete nem lenne elég, a frissítések minden egyes alkalommal megnövelik a játék méretét, olykor nevetséges mértékben.

Így nyilván te is elgondolkoztál már azon, hogy miért lehet ez. Nos, egy Reddit felhasználó megadta a választ és tisztázta: ez nem az Infinity Ward hibája. Számos tényező játszik ugyanis szerepet ebben.

Kép forrása: Reddit

Fájlduplikáció

Az első és egyben legfontosabb dolog a fájlok duplikálása a merevlemezen. A legtöbb fejlesztő ugyanis másolatokat készít bizonyos játékfájlokból azért, hogy a HDD gyorsabban tudjon betölteni egy információt. Konzolon ez különösen fontos, hiszen ott nem áll rendelkezésre SSD. Így, amikor a játék egy adott fájlt, egy adott információt keres, több helyen megtalálja azt, gyorsabb betöltést eredményezve.

Mapok mérete

A másik fontos tényező, az a mapok mérete. A Modern Warfare mapjai sokkal nagyobbak, mint más játékokban, így nagyobb tárhelyet is igényelnek.

Grafika

Kép forrása: Modern Warfare

A grafikai elemek egyébként önmagukban is egy rakás tárhelyet foglalnak el. Egy interjúban az Infinity Ward fejlesztője azt mondta: a korábbi címekhez képest a Modern Warfare-ben ötször annyi polygont képesek megjeleníteni a képernyőn, mint korábban. Ez az extra polygon pedig extra helyet is követel magának.

Az egyik kifejezés, amivel gyakran dobálóznak, a File Compression. Igen, a Modern Warfare fájljai tömöríthetők helymegtakarítás céljából, de az aktív használat során azokat ki is kell csomagolni. Ehhez pedig nagyobb CPU-erőforrás is kell, ami nem csak időigényes, de csökkenti az FPS számot. Az Infinity Ward valószínűleg kis tömörítést használ, hogy magasan tartható legyen az FPS szám.

Konklúzió

A rövid válasz viszont egyszerűen az, hogy a nagy fájlméret a játékosok élményét szolgálja. Ha a játék mérete csökkenne, akkor bizony le kéne mondani néhány dologról: kevesebb lenne az FPS, gyengébb lenne a grafika, kevesebb, ráadásul kisebb mapok lennének, lassabb lenne a betöltés.

Valljuk be, azok a játékosoknak, akik elvárják a 4K 60 FPS-t, mindezt nagyon gyors betöltés mellett, azoknak nehezen tud az Infinity Ward megfelelni fájlméret terén.

Szerinted mi a fontosabb? A jobb játékélmény, vagy a kis fájlméret?

https://www.facebook.com/groups/codmwhungary/

×