Aki tapasztalt online Call of Duty játékos, jól tudja, mennyire frusztráló helyzet állhat elő abból, amikor peer-to-peer (P2P)* szerveren fut a játék. Miközben a franchise legutóbbi néhány példánya egyfajta hibridszerverre váltott, ez nem volt biztos az új Call of Duty kapcsán. Most végre kiderült: a Modern Warfare dedikált szervereket** kap – írja az Mp1st.
Erre nagy szükség is lesz, tekintve, hogy a játék történetében először lesz jelen a cross-platform, aminek köszönhetően PC-sek együtt játszhatnak például Xbox-os haverjaikkal. Az ilyen típusú kapcsolatok kiépítéséhez valóban szerencsés választás a dedikált szerver, a cég pedig nem átall befektetni a rendszerbe.
Ha érdekel, mit is takar pontosan a P2P és a dedikált szerver, olvasd el alább a Wikipedia leírását, amit szépen ide bemásoltam.
A Call of Duty Modern Warfare kapcsán pedig tegnap írtunk arról, hogy mégsem lesz Buddy boost.
*A peer-to-peer vagy P2P paradigma lényege, hogy az informatikai hálózat végpontjai közvetlenül egymással kommunikálnak, központi kitüntetett csomópont nélkül. A peer-to-peer fogalom két hasonló, de célját tekintve mégis eltérő fogalomkört is takar: a számítógépek egyenrangú technológiai szintű kapcsolódási módját egy helyi hálózaton, valamint valamilyen célból közvetlenül kapcsolódó szoftver megoldások működési elvét. A közvetlen kapcsolat hibatűrőbb felépítést, skálázhatóságot jelent. Hátrányai: a nehezebb adminisztráció, az erőforrások pazarló használata, a nehezebb megvalósíthatóság.
**A virtuális dedikált szerver saját operációs rendszer-másolatot futtat, az ügyfeleknek pedig ezekhez a rendszerpéldányokhoz rendszergazdai szintű hozzáférésük van. Így gyakorlatilag bármilyen alkalmazást telepíthetnek, amely az adott típusú rendszeren futtatható. A virtuális dedikált szerverek gyakorlatilag minden jelentős szempontból egyenértékűek a fizikai dedikált szerverekkel, azonban mivel szoftveralapú, sokkal könnyebben létrehozható és konfigurálható. A virtuális dedikált szerverek ára jóval alacsonyabb, mint a fizikai dedikált szerveké, ám mivel a fizikai hardvereszközöket más virtuális szerverekkel osztják meg, a teljesítmény esetenként kisebb lehet. Ez elsősorban azon múlik, hogy a kiszolgáló-csomópontban található rendszerpéldányok terhelése mekkora az adott pillanatban.
2024.02.08. - Akár végigjátszottad már a Marvel's Spider-Man 2-t PlayStation 5 konzolodon, akár nem, érdemes…
Gábor János 2024.02.08. - A filmes cégóriás beszáll az Epic Gamesbe, ráadásul nem is akármekkora…
2024.02.07. – Február hetedikén hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III második,…
2024.02.07. - A Windows éppen 17 éve, 2007 januárjának végén mutatta be a BitLocker nevet…
2024.02.07. - A Counter-Strike 2 rajongók végre kicsit fellélegezhettek, hiszen február hetedikén új frissítésre ébredhettek.…
2024.02.07. - Az elmúlt években minden máshoz hasonlóan a gamer monitorok piaca is átrendeződött. Míg…