A Black Ops sorozatot fejlesztő Treyarch korábbi dolgozói a Kotaku interjújában beszéltek arról, hogy mennyire csalódottak a stúdió menedzsmentje miatt. Az interjú célja nyilvánvalóan az volt, hogy jó hangulatban beszélgessenek a játékról, a szó azonban teljesen másra terelődött és kiderültek a legnagyobb problémák.
A volt alkalmazottak és tesztelők elsősorban azzal kapcsolatban fejezték ki aggodalmukat, hogy az Activision elsősorban pénzt lát a multiplayer játékokban, bevezetve a lootboxot és a drágán megvásárolható kozmetikumokat.
A minőségbiztosításon dolgozó, ideiglenesen szerződtetett tesztelők ugyanabban az épületben dolgoznak, mint az állandó alkalmazottak, mégis teljesen más bánásmódban van részük. Nem beszélhetnek a fejlesztőkkel, nem vehetnek részt az munkahelyi partikon és nem kérik ki a véleményüket azzal kapcsolatban, hogy mit csinálhatnának jobban a fejlesztés során.
A rengeteg túlóra csak hab volt a tortán, mikor váratlanul eltörölték a Black Ops 4 kampánymódját. A csapat ugyanis problémába ütközött, és néhány hónappal a megjelenés előtt jött az utasítás, hogy a kampányt dobják ki, helyette került be az akkor egyre népszerűbb battle royale mód, ennek pótlására.
A Blackout névre keresztelt BR módra tehát igen kevés idő maradt, ami elképesztő túlórákat eredményezett. A fejlesztők és a tesztelők egy héten akár 64 órát is dolgoztak.
Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Activision kompenzálta a túlórákat, a csapat ennek ellenére arról panaszkodott, hogy ezzel teljesen tönkretették a munka és a magánélet egyensúlyát. Bevallották azt is, hogy a túlórák díjával együtt keresnek pont annyit, hogy megéljenek, mivel alapból jóval kevesebbet keresnek az állandó alkalmazottaknál.
„Azt mondták, a válságnak vége lesz, mikor kiadjuk a játékot. Aztán azt mondták, a téli ünnepi szünet után. Aztán, hogy majd nyáron” – emlékszik vissza egy egykori fejlesztő.
A minőségbiztosítási csapat számára a rossz bánásmód olyan dolgokra terjedt ki, mint például hogy nem lehettek az ebédlőben, míg a fejlesztők ettek, olyan messze parkolhattak csak, hogy minden nap 10 percet kellett gyalogolniuk és hogy meg kellett küzdeniük azért, hogy éjszaka (az éjjeli műszak alatt) is be legyen kapcsolva a klíma nyáron. A tesztelők szerint a Black Ops 4 fejlesztése volt a legrosszabb időszak valaha.
Az ilyen munkakörülmények sajnos, vagy nem sajnos nem egyediek a videojáték-fejlesztő stúdiók munkája során. Sajnos az ilyen esetek mindig csak akkor derülnek ki, mikor már nem lehet segíteni rajta. A játékipar tehát kegyetlen üzlet, nagy ára van annak, hogy mi jól szórakozzunk.
Gondoljatok erre, mikor panaszkodtok egy-egy fejlesztőre néhány hiba miatt!
2024.02.03. - Bizonyára te is gyakran használod a Google keresőt, hogy megtaláld a legmegfelelőbb oldalakat.…
2024.02.03. - Nos, talán már hallottál arról, hogy a Palworld rajongók nem voltak elégedettek azzal,…
2024.02.03. - Azt már számtalan kutatás bizonyította, hogy bizony a videojátékoknak van hatása az elménkre,…
Bódi Dániel 2023. 08. 02. - A filmkészítők élete sem játék és mese, főleg akkor…
Gábor János 2022.12.29. - A világháló messze legszórakoztatóbb tartalmai közé tartoznak a hülye kérdések, amelyek…
Gábor János 2023.07.04. - Nem sok kétséget hagy a Bulimia Project kutatásának eredménye arról, hogy…