Barcelonában a GameLab rendezvényén beszélgettek a Blizzard társalapítójával, Mike Morhaime-el, aki beszélt a Titan MMO fájdalmas eltörléséről.
A Titan olyan volt, mintha két játékot szerettek volna egybegyúrni, ami végül nem sült el jól. Akkoriban a Blizzardnak ki kellett találnia a következő lépést, a lehetséges projektek között pedig ott volt a Overwatch. Az MMO eszközeit arra használták, hogy felgyorsítsák az Overwatch fejlesztését, és megakadályozzák, hogy minden kárba vesszen.
„A Overwatch alapvetően egy Team Fortress-szerű játék terve volt, csak szuperhős karakterekkel. Ehhez olyan technológiát használtunk, amit alapvetően a Titan-ból és a World of Warcraft-ból emeltünk át. Sőt karakterek is átkerültek a Titanból – mesélte Morhaime.
Nem ritka egyébként, hogy egy stúdió elvet néhány projektet és ez igaz a nagyokra is. A Blizzard történetében azonban a vezetők nagyon sajnálták, hogy nem sikerült a következő nagy MMO címet megalkotni. A Titan hamvaiból azonban megszülethetett az Overwatch, amit a fejlesztők a legjobb döntésnek tartanak, amit kitalálhattak volna.
Morhaime szerint az Overwatch talán sosem készült volna el, ha a Titan nem így végzi, szóval azért annyira nem sajnáljuk az esetet, és az Overwatch sikerét látva valószínűleg a stúdió sem.
Mike Morhaime egyébként áprilisban elhagyta a céget, több mint 28 év után. Úgy döntött, szeretne több időt tölteni a családjával, akik a Gamelabs eseményére is elkísérték.
A volt Blizzard alapító azt is elmondta, hogy a vállalat által fejlesztett játékok 50 százaléka sosem látja meg a napvilágot. Ez mindegy 14 címet jelent a Blizzard történetében. Ennek persze mindig más, többek között pénzügyi okai voltak. Mindez persze a Blizzard márka megerősödéséhez vezetett, ami mindig magas minőséget képviselt.
A Blizzard az évek alatt megmutatta, hogy csak akkor adja ki a játékokat, ha az tényleg készen áll az indulásra. Erre jó példa az eredeti Diablo, amit a Halloween és a Karácsony miatt késleltettek. Végül 1996. december 31-én adták ki, és 1997-ben a legtöbbet eladott játék lett.
„Azt megtanultuk, hogy a játék minősége fontosabb, mint a dátum, amikor megjelenik. Mindig figyeltünk arra, hogy ne hirdessünk olyan játékot, ami nem áll készen a kiadásra. A Titan ez alól kivétel volt. Bíztunk benne, hogy egy teljesen új és hatalmas MMO világot alkothatunk, sok-sok különböző játékmóddal, de végül nem állt össze” – tette hozzá Morhaime.
A Blizzard persze továbbra is törekszik a minőségre, és bár az elmúlt időszakban megjelentek néhány mobilos és konzolos címmel, nemrég bejelentették, hogy a cég kitart a PC mellett.
2024.02.03. - Bizonyára te is gyakran használod a Google keresőt, hogy megtaláld a legmegfelelőbb oldalakat.…
2024.02.03. - Nos, talán már hallottál arról, hogy a Palworld rajongók nem voltak elégedettek azzal,…
2024.02.03. - Azt már számtalan kutatás bizonyította, hogy bizony a videojátékoknak van hatása az elménkre,…
Bódi Dániel 2023. 08. 02. - A filmkészítők élete sem játék és mese, főleg akkor…
Gábor János 2022.12.29. - A világháló messze legszórakoztatóbb tartalmai közé tartoznak a hülye kérdések, amelyek…
Gábor János 2023.07.04. - Nem sok kétséget hagy a Bulimia Project kutatásának eredménye arról, hogy…