Életmód

A Remedy szerint a singleplayer-ben a jövő

A Remedy vezérigazgatója, Tero Virtala szerint a singleplayer (egyjátékos) játékoknak ma is meghatározó szerepe van az piacon. Ez persze nem akadályozta meg a céget az online mikrotranzakciók gazdag aranybányájának kihasználásban.

Mint független fejlesztő, a finn Remedy Entertainment kénytelen bizonyos dolgokat megtenni, hogy nyereséges legyen. A fejlesztő csapat, akiknek olyan játékokat köszönhetünk, mint a Max Payne, a Quantum Break és az új Control, nemrég elindította online live szolgáltatását. Érdekes, hogy miközben a Remedy az egyjátékos kampányok előnyét hirdeti, egy kisebb fejlesztőcsapat olyan fizetős tartalommal bíró free-to-play játékon dolgozik, mint a CrossFire 2.

 

„Amikor három évvel ezelőtt a kiadókkal beszélgettünk, sokan aggodalmukat fejezték ki a single player játékok jövőjével kapcsolatban. Most azt látjuk, hogy például a Sony, vagy a Ubisoft is óriási sikereket ér el ezen a téren, így azt gondolom, a single játékok erősebbek, mint valaha” – mondta Tero Virtala.

A Remedy Entertainment tavaly jelentette be, hogy új Venguard nevű fejlesztőcsapata kifejezetten a live szolgáltatásokra fókuszál. Miközben a Remedy fő csapatai a nagy költségvetésű címeken dolgoznak, ők az online multiplayer közösséget szolgálják ki, átvéve azt az üzleti modellt, melyet sok más kiadó használ. Utóbbi modell lényege egy adott játék kiadását követő online támogatás és tartalomfrissítés: kozmetikumok, DLC-k, lootbox-ok, Battle Pass stb.

-Nem mindenki szereti a Remedy játékokat, és ez jól van így. Van egy bizonyos csoportja a játékosoknak, akik nagyon szeretik, amit csinálunk, és van egy bizonyos réteg, aki nem” – mondta Virtala a gamesindustry-nak adott interjújában.

„Továbbra is kiemelkedő sztori alapú, karakterközpontú akciójátékokat készítünk majd, új történetvezetési technikákkal” -tette hozzá.

 

Összességében tehát a Remedy hisz a singleplayer játékok jövőjében, bár ők is belátták, hogy a piacon fontos szerepet tölt be a muliplayer, valamint a fizetős tartalmak gyártása. Számukra tehát az egyébként erős single játékok jövőjének alapja pont a multiplayer. Ha a bevételek növekedésével továbbra is kiváló élményt nyújtó single játékokat készítenek, a játékos közösség talán kiegyezik ezzel a módszerrel.

Te szereted a remedy játékait?

DV

Korábbi cikkek

Mutatjuk a Google Maps 56 legeszementebb, legviccesebb utcaképét

Bódi Dániel Az összes hibájával együtt is a Google Maps a világ egyik leghasznosabb és…

48 perc telt el azóta...

Mi az a PC bottleneck és hogyan kerülhetem el? – Így törekedj a tökéletes egyensúlyra

RP 2022. 07. 20. - Rengeteg közösségi oldalon vagy fórumon találhatunk olyan bejegyzéseket, melyekben a…

17 óra telt el azóta...

Így néznének ki a Harry Potter hősei pontosan a könyvek alapján

Bódi Dániel 2022. 07. 27. - Manapság már nem különösebben húzzuk fel a szemöldökünk egy-egy…

18 óra telt el azóta...

Ezektől Te is leteszed a hajad – A 10 legijesztőbb pillanat játékokban

Gábor János 2023.08.09. - Az, hogy valaki horrort akar csinálni, és az, hogy jól is…

19 óra telt el azóta...

Mi az a DLAA és mire jó? – Ezért érdemes ezt választanod a játékokban

RP 2023.08.09. - Az Nvidia már két évvel ezelőtt bemutatta a DLAA nevet viselő megoldását.…

20 óra telt el azóta...

Ez a PS5 19 legtöbb helyen terpeszkedő játéka, amik zabálják az SSD-t

Bódi Dániel 2023.08.08. - Korábban már elég bő nyállal figyelmeztettem minden játékost, hogy már csak…

20 óra telt el azóta...