A Remedy Entertainment szerint a singleplayer játékok ma igen erősek, szemben a csak online játszható címekkel. Csavar viszont van ebben.

A Remedy vezérigazgatója, Tero Virtala szerint a singleplayer (egyjátékos) játékoknak ma is meghatározó szerepe van az piacon. Ez persze nem akadályozta meg a céget az online mikrotranzakciók gazdag aranybányájának kihasználásban.

Mint független fejlesztő, a finn Remedy Entertainment kénytelen bizonyos dolgokat megtenni, hogy nyereséges legyen. A fejlesztő csapat, akiknek olyan játékokat köszönhetünk, mint a Max Payne, a Quantum Break és az új Control, nemrég elindította online live szolgáltatását. Érdekes, hogy miközben a Remedy az egyjátékos kampányok előnyét hirdeti, egy kisebb fejlesztőcsapat olyan fizetős tartalommal bíró free-to-play játékon dolgozik, mint a CrossFire 2.

 

„Amikor három évvel ezelőtt a kiadókkal beszélgettünk, sokan aggodalmukat fejezték ki a single player játékok jövőjével kapcsolatban. Most azt látjuk, hogy például a Sony, vagy a Ubisoft is óriási sikereket ér el ezen a téren, így azt gondolom, a single játékok erősebbek, mint valaha” – mondta Tero Virtala.

A Remedy Entertainment tavaly jelentette be, hogy új Venguard nevű fejlesztőcsapata kifejezetten a live szolgáltatásokra fókuszál. Miközben a Remedy fő csapatai a nagy költségvetésű címeken dolgoznak, ők az online multiplayer közösséget szolgálják ki, átvéve azt az üzleti modellt, melyet sok más kiadó használ. Utóbbi modell lényege egy adott játék kiadását követő online támogatás és tartalomfrissítés: kozmetikumok, DLC-k, lootbox-ok, Battle Pass stb.

-Nem mindenki szereti a Remedy játékokat, és ez jól van így. Van egy bizonyos csoportja a játékosoknak, akik nagyon szeretik, amit csinálunk, és van egy bizonyos réteg, aki nem” – mondta Virtala a gamesindustry-nak adott interjújában.

„Továbbra is kiemelkedő sztori alapú, karakterközpontú akciójátékokat készítünk majd, új történetvezetési technikákkal” -tette hozzá.

 

Összességében tehát a Remedy hisz a singleplayer játékok jövőjében, bár ők is belátták, hogy a piacon fontos szerepet tölt be a muliplayer, valamint a fizetős tartalmak gyártása. Számukra tehát az egyébként erős single játékok jövőjének alapja pont a multiplayer. Ha a bevételek növekedésével továbbra is kiváló élményt nyújtó single játékokat készítenek, a játékos közösség talán kiegyezik ezzel a módszerrel.

Te szereted a remedy játékait?

×