Boldog szüliii-napoot! Boldog szüliii-napoot PUBG! Boldog szüliii-napoot!


Eljött ez az idő is, a PUBG végre 3. életévébe lépett. Mindezt a Steamre való felkerüléstől számítjuk, a játék ugyanis 2017. március 23-án volt megvásárolható Early Access kivitelben. Noha az első zárt alfatesztek már 2016. szeptemberében elindultak. Ekkor még kizárólag Erangel volt elérhető, ami meg is hozta a hatalmas sikereket, hiszen 2017-ben gyakorlatilag ráfüggtek a legnagyobb streamerek. Egyszerűen mindenki elalélt a battle royale stílustól. Itt volt shroud, summi1t, de még ninja is, a színes-haj korszaka előtt.

https://www.youtube.com/watch?v=M4AT7HcECf0

 

A start meglepően erősre sikerült, hiszen a megjelenés hónapjában már 17 500 fő volt átlagosan a szervereken. De áprilisban sikerült ezt megtriplázni, 2018 januárjáig pedig egyre nagyobb magasságokba emelkedett a játék. Amíg el nem érte az 1,58 milliós átlagos játékosszámot. Volt olyan pillanat, amikor 3,2 millióan voltak egy időben a szervereken.

Amikor még minden rendben ment… / Kép: steamcharts.com

2017. december 21-én érkezett meg a végleges verzió, ami elhozta Miramart a nagyközönségnek. Ekkor alaposan átvariálták a PUBG-t, többek között végre kiszínesedett a játékvilág, így nem volt szükség a korábban népszerű ReShade-re. Emellett ekkor kaptuk meg a DP-28-at, az AUG-ot, az R45-öt, a Win94-et és a levágott csövű sörétest. Érkezett még 3 új jármű és végre behozták a vaultingot is, azaz az az átmászást, ami maga volt a megváltás akkoriban. Tartalomban tehát nem volt hiány.

 

2018 izgalmai, az aktivitás csúcsa

2018-ban már alaposan meggyűlt a csapat dolga a csalókkal, emiatt saját anti-cheatet kezdtek el fejleszteni. Így már egyszerre 3 aktív anti-cheattel kellett megverekednie a csalóknak. Egy jó ideig egyébként rendkívül nehéz volt áttörni a PUBG védelmét. Sokan azt hitték, hogy ez így is marad, ugyanis amíg a CS:GO-hoz tucatszámra készültek a csalások, addig a PUBG anti-cheatje folyamatosan buktatta le az újabb csalásokat. Sajnos mára már gyakorlatilag teljesen sikerült kijátszani ezeket a rendszereket.

 

2018 júniusában pedig megérkezett a PUBG 3. pályája, Sanhok. Ennek mindenki borzasztóan örült, hiszen korábban mindenki tolakodott a Teszt szervereken, hogy kipróbálhassa a pár napos tesztidőszak alatt a pályát. Mindenki borzasztóan rápörgött, de sajnos ennek ellenére probléma bőven akadt. Többek között ekkor tapasztaltuk meg csak igazán a desync fogalmát, ami Sanhokot gyakorlatilag játszhatatlanná tette. Továbbá ekkor már remekül látszott a fejlesztők nem túl remek hozzáállása, amikor is a közösség egy rendes pályaválasztót kért. Erre a PUBG  Corp. azt felelte, hogy nem kivitelezhető az ötlet. Ekkor egyébként a klasszikus „nagy” battle royale pályák között nem lehetett választani. Így rengetegen kezdtek el kilépkedni, ugyanis továbbra is Erangel maradt sokak kedvence.

2018-ban teljesen újraszabták a UI-t, új fegyverek, új járművek láttak napvilágot és persze próbálták kijavítani Sanhok hibáit, amiből volt jó pár. Ez részben sikerült, de azért érdemes megjegyezni, hogy a desync a mai napig nem tűnt el teljesen, persze már korántsem olyan tragikus, mint korábban volt. A visszajelzéseknek köszönhetően pedig megérkezett a Gyakorlópálya, aminek segítségével végre előre lehetett készülni az éles meccsekre.

Szép tervek, kár hogy ez sem valósult meg teljes egészében

Augusztusban kezdetét is vette a FIX PUBG projekt, ami kitartott év végéig, ugyanis nem igazán sikerült betartani a menetrendet. A játék egyébként érezhetően jobb lett a FIX PUBG projekt végére, viszont ekkor már sokan megelégelték az újonnan felmerülő hibaáradatot, ami nem igazán tett jót a játékosbázis szempontjából.

Év végén pedig megérkezett Vikendi, a PUBG havas pályája, amiért megannyi játékos törtetett az évek során. Sajnos itt sem úgy sültek el a dolgok, ahogy vártuk. Noha valóban egész jól nézett ki a pálya, valahogy nem kerültek bele olyan kultikus helyszínek, amitől megszerették volna a játékosok a pályát, a különböző technikai nehézségek pedig tovább rontottak a helyzeten.

 

2019 a reboot éve volt

Egyetlen új pálya sem érkezett, viszont hozzányúltak Erangelhez, ami végül mégsem kapott akkora ráncfelvarrást, mint tervezték. Mindez a profik panaszainak volt köszönhető, ugyanis az adatbányászok megmutatták a tervezett új Erangelt, ami nagyjából olyan volt, mint a sokak által utált Vikendi. Gyakorlatilag telerakták compoundokkal az egész pályát, ami teljesen megváltoztatta volta az addigi metát és a rotálásokba is alaposan beleszólt volna. Valószínűleg nem gondolták át a fejlesztők ezt a lépést, ugyanis a népharagot követően ezeket az átdolgozásokat teljesen elvetették és elkezdtek ujjal mutogatni az adatbányászok felé, hogy egy „nem végleges, teszt verziót” szivárogtattak ki, ami amúgy se került volna át az éles szerverekre. Nos, ezt már sosem tudjuk meg.

Miramar is kapott egy kis átdolgozást, bár ez tényleg minimális volt. Jött jó pár új funkció, többek között a „Weapon Mastery” és a „Survival Mastery” ami megjutalmazta az aktív játékosokat. Immáron el lehetett dobni a kezünk ügyében lévő tárgyakat és közben folyamatosan foltozgatták Vikendit is, ami viszont továbbra sem nyerte el a játékosok tetszését, így végül(ideiglenesen) ki is vették a játékból Karakin megérkezésével.

2020 pedig idáig maga volt a káosz. A játékosszám folyamatosan zuhan, de az ingyenes Call of Duty: Warzone már csak az utolsó szögek egyike abba a bizonyos koporsóba. Emellett Karakin megérkezésével újból olyan hibák láttak napvilágot, amiről azt hittük, hogy sosem jönnek el újra. Több héten keresztül játékosok ezreinél mikrolaggolt a PUBG, amit nagy nehezen sikerült kijavítaniuk (nagyjából), közben pedig továbbra sem álltak le az ígérgetésekkel. Például a 2020-as menetrend is március eleje óta várat magára, de ugye hol van ez a trade ideiglenes szüneteléséhez képest, ami már 2018 májusától húzódik.

Reméljük idén kicsit összeszedi magát a PUBG Corp., ugyanis radikális változtatásokra lenne szükség ahhoz, hogy a játék mögül ne fogyjanak el a támogatók, ami alatt a játékosbázist értem. Ha ugyanis eltűnnek a játékosok, akkor búcsút is mondhatunk a sikertörténetnek, az évek alatt pedig láttuk, hogy mi történik ebben az esetben.

Boldog 3. születésnapot PUBG! Reméljük 2020 a visszatérés éve lesz!

https://www.facebook.com/groups/pubghunkozosseg/

×