CS2

A Counter-Strike 2 egyik újítása miatt lehet érezhetően kevés az FPS

2024.02.22. – Ha a Counter-Strike 2 legnagyobb újításai kerülnek szóba, akkor a legtöbb felhasználónak három dolog jut eszébe. Ez pedig nem más, mint maga a motorváltás, a sub-tick rendszer és a dinamikus füstök. Természetesen ennél jóval több újdonságot hozott magával a friss kliens, ám ezek voltak a legradikálisabbak. Nem szabad elfeledkeznünk azonban az új hangokról, a loadoutról, a friss buy menőről vagy épp a vizuális effektekről. Az azonban vitathatatlan, hogy az FPS értékek sokaknál kifejezetten barátságtalanok, akár még igazán high-end gépek esetében is.

Kiemelt újítások közé tartoznak az új véreffektek is

Sokan elfelejtették, ám a Valve több vizuális effektet is megújított. Ezek közé tartozik a vér is, mely több szinten is átalakult. Míg régebben viszonylag statikus effektekkel találkozhattak a játékosok, az új játékmotor alatt már több információt árulnak el a vértócsák. Elárulják, hogy honnan érkezett a találat, melynek köszönhetően a hangtompítóval operáló játékosokat is könnyebben lebuktathatja. Ezen kívül pedig messzebbről is jóval hangsúlyosabbak ezek a jelzések, így messzebbről is kiderülhet, hogy sikerült-e sebezni az adott ellenfélbe.

Komoly FPS problémákkal járhatnak ezek a vizuális effektek Counter-Strike 2-ben

I’m convinced the new blood splatter effects/calculations are the cause of poor performance, spray hit reg and frame time spikes.
byu/Papashteve inGlobalOffensive

A játék megjelenése után és az elmúlt időszakban is rengeteg játékos arról számolt be, hogy lövések, találatok után érezhetően esik a képkockaszám. Sokan már akkor is úgy sejtették, hogy a friss effekteket okolhatjuk a gyengébb teljesítményért, ám ezt nehéz volt bizonyítani. Korábban lehetőség volt a hasonló effektek kikapcsolására, vagy akár a valós idejű törlésére is az „”r_cleardecals” parancs segítségével. Ezt a parancsot azonban érthetetlen módon megszüntették a Counter-Strike 2-ben.

A közösségi szervereken azonban már néhány hete megoldható a fejlesztések részleges kikapcsolása, a játékosok tapasztalatai alapján egyértelműen jobb FPS-t mérnek az olyan szervereken, ahol kikapcsolásra kerültek az új effektek. Remek lenne tehát, ha a fejlesztők natív módon is megoldanák a (vér)effektek kikapcsolását, sok játékosnak segítenének. A legtöbb gond ezeken kívül egyértelműen füstökkel van, még igazán erős gépeken is hamar felére eshet az FPS egy-egy smoke után.

Ezt már láttad?

Arpi

Korábbi cikkek

Te le tudod verni AK-t League of Legends-ben? – Most megmutathatod!

2024.04.05. – Új év, új izgalmak, új lehetőségek és új kihívások. Az Unibet Magyarország Twitch…

9 perc telt el azóta...

Megújultak a Vodafone tarifacsomagok – nézd, mennyiért és mit kapsz

Gábor János 2024.04.05. - Mobiltelefon függvényében már a legkisebb tarifacsomagtól elérhető a magyarországi Vodafone hálózaton…

1 óra telt el azóta...

Ez egy hordozható PlayStation 1, ami egy kontrollerből készült

2024.04.05. - A 90-es években óriási dolog volt, ha volt otthon vagy a haveroknál egy…

2 óra telt el azóta...

8300 helyett INGYENES lesz az utóbbi évek egyik legjobb sci-fi játéka

Gábor János 2024.04.05. - Újabb nagyvonalú ajándék érkezik a Steammel folyamatosan versengő Epic Games Store-tól.…

3 óra telt el azóta...

Sötét fordulattal folytatódik az egyik legérdekesebb Star Wars-sorozat

Bódi Dániel 2024.04.04. - Mióta a Disney a mindenható ura a Star Wars fantáziavilágának, nagyjából…

14 óra telt el azóta...

A San Andreas fejlesztője 20 év után rántotta le a leplet a játék egy vicces titkáról

Bódi Dániel 2024.04.04. - A GTA-játékokat részben az teszi oly nagyszerűvé, hogy a megjelenésük után…

16 óra telt el azóta...