Gábor János
2023. 04. 03. – Valósághűségre érzékenyebb gamerként beláthatod: rengeteg, magát csak hiperrealisztikusnak mondó játék létezik, ezért igazi kincs az a néhány, amelyik nagyon ad rá, hogy megfeleljen a fizika törvényeinek és / vagy a történelmi környezeteknek.
Ezekből mutatunk tízet – válogass kedvedre!
A World of Warships egy ingyenesen játszható – de persze jó pénzért kiegészítőkkel fejleszthető – t tengeri hadviselést szimuláló game, amelyben több mint 400 csatahajó közül választhatsz. Köztük jó néhány történelmi, mint a Yamato vagy a Bismarck. A játékban négy különböző hajóosztály található – ezek mindegyike vagy tüzérségre, torpedókra, vagy repülőgépekre specializálódott. Akárcsak a való világban, egyes hajók kicsik, de gyorsak, míg mások óriásiak, de nehezen manővereznek. A nyílt tengeren nagyon kevés a fedezék, és általában elég sok ellenséges hadihajóval kell megküzdened, ezért a megfelelő osztály kiválasztása minden küldetéshez kulcsfontosságú.
A World of Warships egyik fénypontja a fejlődési rendszere. A játékban a 20. század első felének valamelyik nagy tengeri hatalmával játszhatsz. Választhatsz az amerikai haditengerészet, a brit királyi haditengerészet, a japán császári haditengerészet és még sok más között. A választásod diktálja, hogy milyen típusú hajókhoz férhetsz hozzá. Ettől függetlenül kezdetben csak alacsony szintű hajók parancsnoka leszel, de rengeteg lehetőséget kapsz arra, hogy idővel lenyűgöző flottát építs.
Ha nem szereted a hadihajókat, talán a páncélozott szárazföldi járművek levesznek a lábadról, és erre az egyik létező legalkalmasabb jelölt biztosan a World of Tanks. A járművek tekintetében hasonló pontossággal rendelkezik, mint a World of Warships, de ha lehet, akkor még változatosabb. Több mint 600 katonai jármű közül választhatsz, a különböző tankoktól a harckocsi rombolókon át az önjáró tüzérségig. A mérkőzések általában két, egyenként 15 fős csapat között zajlanak, és az ellenfél teljes megsemmisítésével lehet nyerni. Bár azért vannak játékmódok összetettebb szabályokkal.
Ha ismered a World of Warships-et, akkor már tudod, hogy itt mire számíthatsz a fejlődés szempontjából. Számos nemzet egyikeként játszhatsz, mindegyiknek saját technológiai útja és járműcsoportja van, az I. típustól az X. típuskategóriáig. A World of Tanks azonban több testreszabhatóságot kínál, mivel lehetővé teszi, hogy járműveid nagyjából minden részét kicseréld, beleértve a lánctalpakat, motorokat, az ágyúkat és egy csomó minden mást.
A Post Scriptum egy kissé alulértékelt FPS, amit eredetileg a Squad egyik modjának szántak, de ez a II. világháború csúcspontján játszódik, és a nyugati fronton zajló három nagy összecsapásra, a franciaországi csata, a Market Garden hadműveletre és az Operation Overlordra, vagyis a Normandiai partraszállásra koncentrál. A Post Scriptum elég sokféle lehetőséget kínál, hogy milyen szerepet játszhatsz: a különböző gyalogsági osztályok mellett harckocsik legénységébe is bekerülhetsz, parancsnokként ágyúkat és tüzérséget vezényelhetsz, vagy ami talán a legérdekesebb, csatlakozhatsz logisztikai csapatokhoz is. Ez utóbbi szerepkörben erődítményeket, barikádokat és más, a hadviselés szempontjából létfontosságú infrastruktúrát építhetsz.
A Periscope Games fejlesztői a 2018-as első megjelenés óta folyamatosan fejlesztik a Post Scriptumot új tartalmakkal frissítve. És a jelek szerint a legjobb tartalmak még csak most jönnek. Egy teljesen új fejezet és egy játékmotor frissítés 2022-ben fog megjelenni. Tartsd nyitva a szemed ezekre.
Nem lehet realisztikus háborús alapú videojátékokról beszélni a Wargame-sorozat említése nélkül. A Red Dragon az RTS-sorozat legújabb darabja, de ajánljuk a korábbi Wargame-címeket is, mert mindegyik elég masszív. A Wargame: Red Dragon egy alternatív történelmi hidegháborús környezetben játszódik, ahol a Szovjetunió 1991-ben még mindig ereje teljében van. Ebben az univerzumban Ázsia szolgál elsődleges hadszíntérként, és sokkal több nemzet is vesz részt a konfliktusban.
Ahogy az egy RTS játéktól elvárható, a Wargame: Red Dragon rengeteg menedzsmentet tartalmaz. Több mint 1000 egységgel játszhatunk, köztük gyalogsággal, páncélozott járművekkel, repülőgépekkel és hadihajókkal. A legtöbb egység rendelkezik valamilyen szintű testreszabhatósággal, és kombinálhatod is őket, hogy hatalmas csatákat vívj a szárazföldön, a levegőben és a tengeren. A mérkőzések akár 20 játékost is támogatnak, akik valós időben csapnak össze. Nem ritka, hogy a seregek csatája már néhány perc alatt hektikussá válik.
A Hell Let Loose a valóságos körülményekre talán legjobban hajazó második világháborús videojáték: 50 vs. 50 multiplayer csatákat kínál, összesen kilenc térképen, amelyek mindegyike valós háborús színtereken (például Carentan és Omaha Beach) alapul. A fejlesztők mindent megtettek azért, hogy ezeket az ikonikus csatatereket valódi felderítési képek és műholdas adatok felhasználásával újraalkossák a játékban. A fegyverek, az egyenruhák, a tüzérségi eszközök és a járművek is teljesen korhűek.
Egy másik fontos szempont, ami a Hell Let Loose-t az egyik legrealisztikusabb háborús videojátékká teszi, az a csapatmunkára és a kommunikációra helyezett hangsúly. Mindkettő kell, nem csak a győzelemhez, hanem a túléléshez is. Mindenképpen használd a hangchatet, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni az élményből!
A War Thunder a legátfogóbb járműves harci MMO-ként definiálja magát, és ezzel nehéz vitatkozni. A játék lényegében a World of Tanks és a World of Warships zabigyereke, illetve a World of Warplanes első unokatestvére: mindegyik legjobb jellemzőit igyekszik ötvözni, és ezt gördülékeny váltásokkal teszi lehetővé a szárazföldi, légi és tengeri csaták között. Ráadásul elég nagy időintervallumon mozog, hiszen az első világháborút megelőző korszaktól egészen a modern kori háborúkig játszhatsz különböző katonai járművekkel. Összességében jelenleg – a DLC csomagokkal együtt – kb. 2000 játszható jármű található benne.
A War Thunder nagyon sokoldalú játék, amely mindenki számára kínál valamit. Részt vehetsz árkád csatákban, ha először lassan szeretnél haladni, de aztán belevághatsz a realisztikus szimulátorokba, más játékosok ellen. Plusz alternatívaként ragaszkodhatsz a történelmi kampányokon alapuló egyjátékos küldetésekhez is.
A Squad egy fantasztikus taktikai FPS, ami igyekszik a modern hadviselés minden aspektusát a lehető legpontosabban ábrázolni. Ebbe nemcsak a tűzharcok, hanem a bázisépítés és a parancsnoki láncok is beletartoznak. A Post Scriptumhoz és a Hell Let Loose-hoz hasonlóan a Squad is nagy hangsúlyt fektet a csapatmunkára, és egy robusztus VoIP-rendszerrel rendelkezik, ami ösztönzi a játékosok közötti kommunikációt. A csaták nagyméretű pályákon zajlanak, ahol két, egyenként 50 fős csapat vívja a harcot gyalogság, tüzérség és járművek segítségével.
A csapatok kisebb, legfeljebb kilenc katonából álló osztagokból állnak. Minden osztagot egy vezető irányít, aki hangchat segítségével továbbítja az utasításokat a katonák, a többi osztagvezető és a parancsnok között. Az egyik oldal olyan frakciókból áll, mint az amerikai hadsereg, a brit hadsereg, a kanadai fegyveres erők és az orosz szárazföldi erők, miközben a másik csapat kvázi fiktív haderőkből áll.
A Verdun az M2H és a Blackmill Games által fejlesztett első világháborús témájú FPS lövöldetrilógia első darabja. Mindegyik cím más-más frontra összpontosít: a Verdun után a Tannenberg és az Isonzo szerepelt a sorban. Bár egyik sem tökéletes, mégis helyük van a legrealisztikusabb háborús game-ek között, de meg kell jegyezni, hogy egyben a legnehezebben taljesíthető I. világháborús tartalmak egyike. A fegyvereket gyakran nehéz kezelni, sokáig is tart az újratöltés, és közben elfelejtheted a rettenthetetlen Rambo-stílusú játékmenetet, ami más FPS-ek sajátja: a Verdunban egy-két lövés elég, hogy leterítsenek (akárcsak a valóságban).
A fő ok, amiért a Verdun nagyszerű első világháborús játék lett, nem a valósághű lövedékfizikának vagy a kornak megfelelő fegyvereknek és egyenruháknak köszönhető – bár ezek is segítenek –, hanem a lövészárkok realisztikusságának. Lassú kúszás az életedért, imádkozva, hogy ne érjen tüzérségi csapás vagy gázgránát – ez az első világháború nyugati frontjának kvintesszenciája, ami ebből a játékból tökéletesen átjön.
Az Arma 3 a valaha készült talán legambiciózusabb és legösszetettebb katonai szimulátor, ahol olyan valósághű vagy olyan erőltetett forgatókönyveket hozhatsz létre, amilyeneket csak akarsz. A felhasználók által generált tartalom az Arma 3 egyik csúcsa. Az évek során a közösség nagyon lenyűgöző modokat állított össze, amelyek közül néhány önálló játék lett (pl. DayZ, PUBG), de ezek csak a jéghegy csúcsát jelentik, hiszen az Arma 3 elég hihetetlen modot tartalmaz ahhoz, hogy még a Skyrimmel is felvegye a versenyt.
Ne aggódj, ha nem vagy oda a moddingért, mert az Arma 3 egy nagyon masszív egyjátékos kampányt kínál az akciódús többjátékos meccsek mellett. Mondjuk meg kell venni néhány DLC-t ahhoz, hogy az Arma 3-at teljes pompájában játszhasd, de ez nem nagy ár egy olyan játékért, amibe könnyen több száz vagy több ezer órát is bele lehet süllyeszteni.
Még abban sem vagyunk biztosak, hogy a Command: Modern Operationst joggal nevezzük „egyszerű” videojátéknak, hiszen inkább hasonlít azokra a fejlett katonai szoftverekre, amelyeket a kormányok és a hadseregek a valós harci forgatókönyvek szimulálására és megtervezésére használnak. Nagyszabású stratégiai játék, valós időben, ráadásul úgy, hogy az egész Földgolyó a rendelkezésedre áll. És itt most a valódi földgolyóról beszélünk, mert aprólékosan újraalkották rengeteg műholdkép és adat felhasználásával. Bárhová ráközelíthetsz, hogy közelebbről is megnézhesd bármelyik régiót, nagyjából úgy fog kinézni, mint a Google Earth-en. Tényleg.
A térképbámulástól eltekintve, ez a játék elsősorban arról szól, hogy a világon bárhol háborút vívj. Bármilyen összecsapást létrehozhatsz, amit csak el tudsz képzelni, a kis hajók közötti 1v1 párbajtól kezdve a globális háborúig, és a kettő között bármit. Hozzáférésed van szárazföldi erőkhöz, repülőgépekhez, hadihajókhoz, tengeralattjárókhoz, műholdakhoz és még sok minden máshoz is, és az, hogy hol, illetve mit csinálsz velük, teljesen rajtad múlik.
2024.02.03. - Bizonyára te is gyakran használod a Google keresőt, hogy megtaláld a legmegfelelőbb oldalakat.…
2024.02.03. - Nos, talán már hallottál arról, hogy a Palworld rajongók nem voltak elégedettek azzal,…
2024.02.03. - Azt már számtalan kutatás bizonyította, hogy bizony a videojátékoknak van hatása az elménkre,…
Bódi Dániel 2023. 08. 02. - A filmkészítők élete sem játék és mese, főleg akkor…
Gábor János 2022.12.29. - A világháló messze legszórakoztatóbb tartalmai közé tartoznak a hülye kérdések, amelyek…
Gábor János 2023.07.04. - Nem sok kétséget hagy a Bulimia Project kutatásának eredménye arról, hogy…