Bódi Dániel
2023.12.12. – Bár a videojátékokat sokan a mai napig luxushobbinak tartják, de a digitális terjesztés térhódításával szerencsére egyre hozzáférhetőbb szabadidős tevékenységgé vált. Ennek egyik, de nem kizárólagos oka, hogy a digitális játékáruházak egyre gyakrabban és egyre komolyabb árleszállításokat tartanak – mind konzolon, mind PC-n, így manapság már az is hajlandó pénzzel támogatni az alkotókat, aki korábban az anyagiakra hivatkozva torrentezett magának játszani valót. Persze, a warez nem szűnt meg létezni, ugyanakkor a játékakcióknak köszönhetően manapság sokkal több kópiát el tudnak sózni a stúdiók és a kiadók, mint korábban bármikor.
A közönség egy közel sem elhanyagolható része például egyértelműen ezekre az alkalmakra vár, amikor a kiszemelt alkotást olyan áron szerezheti be, amit már gond nélkül ki tud fizetni. Ezt a tézist támasztja alá az Ultra megbízásából végzett felmérés is, amiben 2000 amerikai és brit PC-s játékost kérdeztek a játékvásárlási szokásaikról. Eszerint a válaszadók
Utóbbi kategóriában viszont mást, természetesen a warezt is feltételezhetjük (amit, ha kérdeznek úgysem vallják be), illetve megengedem magamnak azt a feltételezést is, hogy az ingyen játékokra utazó közönség hajlamosabb valami igazán óriási akcióban játékot is vásárolni. Emellett az is kiderült, hogy a 2000 megkérdezett játékos háromnegyede kifejezetten drágának találja az újonnan megjelenő AAA-s alkotásokat, illetve azt is megtudtuk, hogy 87%-uk vásárlási hajlandóságában kulcsszerepet játszanak az akciók.
Ami talán meglepő lehet, hogy a válaszadók körében különösen népszerűek a független kiadású és fejlesztésű indie játékok, melyekért 75%-uk szívesen fizet is – ezeket általában a kreativitásuk miatt veszik.
Azok, akik nem kedvelik ezeket a kisebb címeket: 41%-uk szerint nem elég élvezetesek, 32%-uk szerint egyszerűen nincs rá idejük és ezért nem játszanak velük, míg 17% azt mondta, hogy nehéz azokat a függetleneket megtalálni, melyek őket is érdekelhetnék. Ez utóbbi talán azért is érdekes, mert a kérdezett PC-s játékosok 38%-a jellemzően a YouTube révén talál magának játékot, az ő 94%-uk pedig a videós tesztek alapján dönt – ez pedig talán magyarázat arra is, hogy némely indie csoda miként tud nagyobb sikerré válni. 34% ajánlás alapján is leül egy játék elébe, 18%-ra a Steam promóciói is hatással vannak, míg a maradék a Twitch és a hagyományos média között oszlik meg – előbbi javára.
A játékosok többsége a Steamen vásárol, a második legnépszerűbb bolt pedig az Epic Games Store.
2024.02.05. - Az RTX 3050 6GB az elmúlt időszakban többször is felbukkant az oldal hasábjain.…
2024.02.05. - A Call of Duty széria hosszú ideje minden évben jelentkezik egy-egy új címmel.…
2024.02.05. - Nincs is annál jobb érzés, mint amikor nagyon vágyunk valamire, majd az felbukkan…
Gábor János 2024.02.05. - Egy újonnan közzétett szabadalom szerint a Sony továbbra is azon dolgozik,…
2024.02.05. - Sokan sejtették, hogy a Warzone Ranked módja elstartolhat majd valamikor a Season 2…
2024.02.05. - Az Epic Games folytatja azt, amit évekkel ezelőtt a Fortnite világán belül elkezdett.…