Tech/Tudomány

Jó drága lesz a fizetős Facebook és Instagram, ami heteken belül elindul

2023.10.30. – Idén novemberben valóban elindul Európában a már sokat pletykált fizetős Facebook és Instagram, amely a kiszabott havidíjért cserébe minden előfizetőt megszabadít a reklámoktól. A Meta azonban aranyáron fogja kimérni a hirdetésmentes közösségi oldalakat, melyekért meglepően sokat kell majd fizetnie a szigorúan 18 éven felüli előfizetőknek.

Aki a weben, tehát böngészőből, esetleg számítógépen keresztül fizet elő a Facebookra, annak 9,99 eurójába, azaz 3800 forintjába (+adó) fog kerülni per hó. Aki iOS és Android eszközökön keresztül nevezne be a szolgáltatásba, annak a platformok extra adója miatt valamivel többet, 12,99 eurót ~ 4960 forintot kell kifizessen havonta. Természetesen az előbbi megoldással mindenki jobban jár, akit érdekel, mert valójában teljesen mindegy, hogy honnan indítjuk az előfizetést, az összes platform minden összekapcsolt Facebook- és Instagram-fiókjára érvényes lesz.

Fontos ugyanakkor, hogy 2024. március 1-től kezdődően egy előfizetés már csak egyetlen profilt pucol ki a reklámoktól, azután a felhasználó Fiókközpontjában található kapcsolt fiókért 6 eurót, azaz 2200 forintot, mobilokon pedig 8 eurót/3050 forintot kell kifizetni, amennyiben azokra átváltva sem szeretnénk hirdetéseket látni. Természetesen, aki nem szeretne fizetni sem a Facebookért, sem pedig az Instagramért, az továbbra is úgy görgetheti a mindenféle reklámmal teli feedet, ahogyan eddig, számukra sok változás nem lesz.

A Meta a fizetős közösségi médiát az Európai Unió adatkezelési és digitális piacokról szóló törvénye (DMA) miatt vezeti be az EU és az EGT területén – köztük is Magyarországon, illetve Svájcban. Arról a felhasználóról tehát, aki a fizetős megoldást választja, papíron – a GDPR-nak megfelelve – semmiféle adatot nem gyűjtenek, azokat pedig így nem használják fel célzott reklámok megjelenítéséhez. Ezzel szemben az ingyenes felhasználókat továbbra is profilozzák majd a tevékenységeik és az érdeklődési körül alapján, hogy minél hatékonyabb ajánlásokat és hirdetéseket jeleníthessenek meg nekik.

A Meta szerint az előfizetés bevezetésével az emberek szabadon dönthetnek, hogy hozzájárulnak-e az adatgyűjtéshez, avagy sem.

via – Meta/Facebook

Ezt is érdemes elolvasnod:

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Itt a vége – Európa-szerte eltűnnek a boltokból a lemezes Xbox-játékok

Bódi Dániel 2024.02.01. - Nincs új a nap alatt: tovább döglődik a fizikai játékterjesztés. Tudtuk…

1 óra telt el azóta...

Tovább fejlődik az iPhone-ok egyik legrégebbi, gyári alkalmazása

2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…

3 óra telt el azóta...

Ha bírod a rettegést, ezt a 10 horrorfilmet semmiképp se hagyd ki 2024-ben

Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…

3 óra telt el azóta...

Új pálya, RANKED mód és még kard is – Ezt hozza el a Warzone Season 2

2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…

3 óra telt el azóta...

Több szinten is hibás a Counter-Strike 2 füstje – Reprodukálható a bug

2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…

3 óra telt el azóta...

Hazánkba is megérkezett az AMD új gamer CPU-ja, nem csak az USA-ba

2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…

4 óra telt el azóta...