Gaming

Jaj ne: a Microsoft több reklámot pakolna PC és mobiljátékokba

2023.09.19. – Kiterjesztheti a PC és mobiljátékokban megjelenő reklámozást a Microsoft, miután végzett az Activision Blizzard és az alá tartozó King kiadó felvásárlásával. Mivel ezek a cégek nem csak játékeladásokból és mikrotranzakciókból, hanem a King jövedelmező reklámtechnikai platformjának hirdetéseiből is kazalnyi pénzt keresnek,

az új tulaj még jobban megfejné a tehenet.

A Microsoft azt tervezi, hogy a vállalatok fúziója után kihasználja az Activision hirdetési platformját és szakértelmét. A TweakTown egy nyilvánosan elérhető bírósági iratban bukkant rá a nyomokra, amelyek a portál szerint egyértelművé teszik a szándékot: a PC-s és mobiljátékokba még több hirdetést zsúfolhatnak.

Forrás: Activision

A hivatkozott dokumentum a PX1763 számú irat. Ebben szerepel a Denali Projekt névre keresztelt értékesítési modell, amivel a Microsoft igazgatótanácsát győzködték a szerzők az ActiVison felvásárlása mellett. Három fontos érvet sorolnak fel:

  • Game Pass – Az új vállalat beolvadása gyorsítaná a Game Pass előfizetések szaporodását a konzolos és PC-s felhasználók körében.
  • Univerzális áruház – Az Xbox Store kiterjeszthetővé válna, és a konzolból kiindulva egy eszközökön átívelő univerzális áruház jöhetne létre.
  • Reklámozás – A Microsoft Audience Network (MSAN) kiterjesztése a PC-s és mobiljátékokra.

A hirdetésekkel kapcsolatban az Xbox csapata azt írja, a reklámok felgyorsított kiterjesztése kívánatos dolog lenne az Activision Blizzard „adatvagyonának és elkötelezettségi skálájának kihasználásával”. A fentebb írt MSAN pedig a Microsoft közönséghálózatára utal, ami mesterséges intelligencia felhasználásával juttat el személyre szabott reklámokat a felhasználókhoz.

De mely játékokba erőltetne több reklámot a Microsoft?

Úgy néz ki, hogy a Microsoft legfeljebb csak a free-to-play játékokba helyezhet el további hirdetéseket – legalábbis egyelőre. A dokumentum

a Call of Duty Mobile, a Candy Crush és a Hearthstone játékokat sorolja fel példaként az új hirdetési tervekre.

Nem ez az első alkalom, hogy arról érkezik hír: az Xbox további hirdetéseket integrál a tartalmakra a növekedés előmozdítása érdekében. Lehetséges, hogy az MSAN és a King hirdetési technológiájának ez a fúzió utáni integrációja és keveredése segíthet megteremteni az alacsony költségű, hirdetésekkel támogatott Xbox Game Pass előfizetési szintek alapjait. Ez ahhoz hasonló hirdetős csomagok megjelenését feltételezi, amit nagy streamingszolgáltatók (pl. Netflix) is kínálnak.

A felvásárlás további várható hatásairól itt írtunk:

Gábor János

Korábbi cikkek

Megvan a Google kereséseknél a „tárolt változat?” – Megszűntették

2024.02.03. - Bizonyára te is gyakran használod a Google keresőt, hogy megtaláld a legmegfelelőbb oldalakat.…

5 óra telt el azóta...

Felejtsd el a Pokémonokat, már tölthető a Palworld Digimon mod

2024.02.03. - Nos, talán már hallottál arról, hogy a Palworld rajongók nem voltak elégedettek azzal,…

5 óra telt el azóta...

„Manipulálta a PlayStation 5”, ezért hajtott be a Mekibe

2024.02.03. - Azt már számtalan kutatás bizonyította, hogy bizony a videojátékoknak van hatása az elménkre,…

6 óra telt el azóta...

7 film, amiből döbbenetesen nagy botrány lett

Bódi Dániel 2023. 08. 02. - A filmkészítők élete sem játék és mese, főleg akkor…

8 óra telt el azóta...

Gyakori Gamer kérdések – Íme a leghülyébb vásárlói kérdések játékokról

Gábor János 2022.12.29. - A világháló messze legszórakoztatóbb tartalmai közé tartoznak a hülye kérdések, amelyek…

9 óra telt el azóta...

Ilyen a tökéletes nő és férfi a 3 legnagyobb képgeneráló AI szerint

Gábor János 2023.07.04. - Nem sok kétséget hagy a Bulimia Project kutatásának eredménye arról, hogy…

10 óra telt el azóta...