Régóta hallunk arról, hogy egyre nagyobb problémává válik a mesterséges intelligencia rendszerek által generált képek, művészeti alkotások megjelenése. Szinte természetes, hogy a művészek máris hangosan ellenzik az AI-tartalmakat. Ezek bár rengeteg időt, pénzt és energiát spórolnak meg a vállalatoknak, megnehezítik a valódi alkotók életét. Úgy tűnik, hogy a rendszer már a videojáték-fejlesztésben is megjelent, ami bár felgyorsítja a folyamatokat, elveheti az alkotók munkáját. Most a Steam tulajdonosa, a Valve is lépett az ügyben.
A Valve csendben betiltotta azokat a játékokat, amelyek mesterséges intelligencia által generált elemeket használnak a fejlesztés során.
A hírről a Dexerto számolt be nemrég egy Reddit bejegyzés alapján, amelyben valaki arról írt, hogy megpróbálta játékát a Steam platformra feltölteni, de nem sikerült. A készítő körülbelül egy hónappal ezelőtt megpróbált kiadni egy játékot, ami néhány „AI-generált” elemet is tartalmazott.
A Valve azonban válasz e-mailben azt írta: nem tudnak olyan játékokat értékesíteni, amihez a fejlesztő nem rendelkezik az összes szükséges joggal.
Bár igaz, hogy az AI-rendszerek széles körű alapanyagból dolgoznak a képalkotás során, az olyan cégek, mint az OpenAI, a Midjourney vagy az Adobe nem birtokolják (jogilag) a felhasznált anyagokat. A DALL-E 2 és a Stable Diffusion rengeteg szerzői joggal védett információn alapul. Az Adobe-t például jelenleg azért támadják, mert a Firefly-hoz az Adobe Stock elemeit használta anélkül, hogy az eredeti alkotókat megjelölte vagy kifizette volna.
A mesterséges intelligencia által generált alkotásokat azonban egyre szélesebb körben használják, így nem lehet meglepő, hogy a videojátékokban is megjelentek. A Valve nyilvánvalóan leginkább amiatt aggódik, hogy a Steamre kerülő, AI-generált alkotásokkal kiegészült játékok miatt szerzői jogi kalamajkába keverednek. Mivel a Valve nem tudja megállapítani az alkotások forrását, sem azt, hogy a fejlesztő tulajdonában vannak-e a jogok, ezért nem engedélyezi ezeket a játékokat.
Abban biztosak vagyunk, hogy az AI-által generált tartalmak kapcsán még rengeteg vita és probléma születik.
2024.02.03. - Bizonyára te is gyakran használod a Google keresőt, hogy megtaláld a legmegfelelőbb oldalakat.…
2024.02.03. - Nos, talán már hallottál arról, hogy a Palworld rajongók nem voltak elégedettek azzal,…
2024.02.03. - Azt már számtalan kutatás bizonyította, hogy bizony a videojátékoknak van hatása az elménkre,…
Bódi Dániel 2023. 08. 02. - A filmkészítők élete sem játék és mese, főleg akkor…
Gábor János 2022.12.29. - A világháló messze legszórakoztatóbb tartalmai közé tartoznak a hülye kérdések, amelyek…
Gábor János 2023.07.04. - Nem sok kétséget hagy a Bulimia Project kutatásának eredménye arról, hogy…