A Ubisoft már a tavalyi bejelentés alkalmával leszögezte, hogy a soron következő Assassin’s Creed nem az Origins-szal megkezdett végeláthatatlan szerepjátékos utat fogja követni, hanem inkább visszatér a sorozat alapjaihoz, amikor is egyetlen városban és környékén kellett templomosokra és cimboráikra vadászni.
A franciák valószínűleg azért dönthettek egy „kisebb” játék mellett, mert egyre többen panaszkodnak amiatt, hogy már tejesíthetetlenül nagyok lettek az újabb AC-k, melyekben könnyen el lehet veszni akár 200+ órára is. A gond ezzel csupán a változatosság hiánya: az új trilógia bár valóban megújította a szériát, de fájdalmasan repetitív módon. A mellékküldetések sokszor nagyon unalmasak voltak, és sehová sem vezettek, ahogyan a világot sem sikerült kellő változatosságban megalkotni.
Ugyanakkor sokaknak a mitológiai irány sem nyerte el a tetszését. Az AC-játékok egyik legvonzóbb aspektusa ugyanis az volt, hogy remekül illeszkedtek a valós történelmi eseményekbe, már-már hihetően mesélve el egy „így is történhetett volna” sztorit az asszasszinok és a templomosok morális és elvi hajtépéséről.
Nos, ha neked is hiányoznak azok a régi szép idők, akkor most hevesen dörzsölheted a tenyered, ugyanis a Valhalla DLC-nek indult, majd önálló játékká érett Mirage valóban hármat lép hátra, és teljesen visszakanyarodik arra az útra, amelyen utoljára a 2015-ös Syndicate járt. Hogy ez mennyire jó ötlet, azt egyelőre nehéz megmondani, mindenesetre az első játékmenet bemutató alapján inkább az első két részhez hasonló élményre lesz érdemes számítani.
A mozgás és a parkour inkább az Originst és az Odyssey-t idézi, míg maga a körítés és a játékmenet az AC 2-t juttathatja az eszünkbe. Hogy ez egészen pontosan mire lesz elég 2023-ban, az egy igen jó kérdés, hiszen a rajongók ki vannak már éhezve egy klasszikusabb hangvételű AC-ra, viszont a legutóbbi etapok, de első blikkre talán még a Syndicate árnyékában is picit kevésnek tűnhet a Mirage.
Október 12-én Xbox One/Series és PS4/PS5 konzolokon, illetve PC-n mindenképp ki fog derülni.
Bódi Dániel 2024.02.01. - Az egyedi, művészi és a kifejezetten intelligens játékok kedvelői, akik nem…
Gábor János 2024.02.01. - Elég egyértelmű jelzést küldött a Nokia készülékeket gyártó cég arról, hogy…
2024.02.01. - A Maxis műfajt teremtett 1989-ben, amikor piacra dobták a SimCity-t. A városi életet…
2024.02.01. - Azt már a Call of Duty fejlesztői is megerősítették, hogy február 7-én érkezik…
2024.02.01. - A Dungeons and Dragons egy népszerű, fantasy világban játszódó, nyílt végű asztali szerepjáték.…
Gábor János 2024.02.01. - Bár bízom benne, hogy sosem lőttél/lőnél le egy állatot (se), a…