Film/TV

Ez most jó? – Brutális harc folyik az animékért a streaming szolgáltatók között

Az anime-rajongók biztos tudják, hogy a legtöbb streaming szolgáltatásban elérhető egy rakás japán anime is. Azt azonban talán kevesen tudják, hogy a szolgáltatók milyen kemény harcot vívnak azért, hogy egy-egy produkció náluk legyen elérhető. Igen, az animékért viaskodnak, hiszen óriási üzlet van benne – számolt be róla nemrég a JapanToday.

A világjárványnak köszönhetően a Japánban úttörőnek számító rajzfilmek népszerűsége az olyan streaming-óriások számára, mint a Netflix, a Disney+ és vagy Amazon Prime, hatalmas potenciált jelent. A Grand View Research szerint a globális anime-piac értéke 2022-ben 28,6 milliárd dollár volt, az előrejelzések szerint ez 2030-ra megduplázódik.

„A csúcs még előttünk van” – mondta Aya Umezu, a tokiói GEM Partners szórakoztatóipari tanácsadó cég vezérigazgatója. „Nem gondoljuk, hogy az animékért folyó verseny lelassulna”.

Globális szinten az animék iránti érdeklődés 35 százalékkal nőtt 2020 és 2021 között a Parrot Analytics szerint. Nem csoda tehát, hogy a nemzetközi streamingszolgáltatók igyekeznek kihasználni ezt az érdeklődést. Az elmúlt években a Disney+, ami viszonylag későn nyitott az animék világa felé, olyan kedvenceket kezdett el kínálni, mint a „Demon Slayer”, a „Spy x Family” és a „Jujutsu Kaisen”. A szakértők szerint vannak, akik csak emiatt nem mondják le az előfizetést.

Persze ez messze nem elegendő ahhoz, hogy az anime-rajongókat megtartsák, így egyre több anime kell. A platformok így kizárólagos jogokat akarnak szerezni a tartalmakhoz, vagy saját eredeti animéket készítenek, ahogy például a Disney és a Netflix teszi. Tavaly a Disney+ például bejelentette, hogy a „Tokyo Revengers” második évada kizárólagos náluk lesz elérhető.

Tadashi Sudo anime-szakértő szerint az Amazon Prime is igyekezett „monopolizálni” az animéket, köztük a One Piece filmet. A Netflix egyfajta kivételnek bizonyul ezen a piacon, mivel a már létező sikerfilmek felkarolásán túl közvetlenül az animációs stúdiókkal dolgozik együtt.

A Netflix közben számos anime élőszereplős változatát is elősegítette, az egyéb animés tartalmaknak köszönhetően pedig 2021-ben a legnagyobb mértékben növelte az anime iránti globális keresletet. A streaming-óriások egyébként viszonylag kis nézettségük van Japánban.

A GEM Partners vezető adatelemzője, Shota Ito szerint a Netflix saját animéi közül egy sem került be a 2022-es top-20-as legnézettebb anime listára Japánban. Yuji Yamano, a Netflix tartalomigazgatója azonban meg van győződve arról, hogy a piac még korántsem telített, és úgy véli, hogy a verseny csak még izgalmasabbá teszi az iparágat. Az biztos tehát, hogy az anime-ipar még csak most fog beindulni igazán.

Ezt láttad már?

 

DV

Korábbi cikkek

Megvan a Google kereséseknél a „tárolt változat?” – Megszűntették

2024.02.03. - Bizonyára te is gyakran használod a Google keresőt, hogy megtaláld a legmegfelelőbb oldalakat.…

48 perc telt el azóta...

Felejtsd el a Pokémonokat, már tölthető a Palworld Digimon mod

2024.02.03. - Nos, talán már hallottál arról, hogy a Palworld rajongók nem voltak elégedettek azzal,…

1 óra telt el azóta...

Manipulálta a PlayStation 5, ezért hajtott be a Mekibe

2024.02.03. - Azt már számtalan kutatás bizonyította, hogy bizony a videojátékoknak van hatása az elménkre,…

1 óra telt el azóta...

7 film, amiből döbbenetesen nagy botrány lett

Bódi Dániel 2023. 08. 02. - A filmkészítők élete sem játék és mese, főleg akkor…

3 óra telt el azóta...

Gyakori Gamer kérdések – Íme a leghülyébb vásárlói kérdések játékokról

Gábor János 2022.12.29. - A világháló messze legszórakoztatóbb tartalmai közé tartoznak a hülye kérdések, amelyek…

4 óra telt el azóta...

Ilyen a tökéletes nő és férfi a 3 legnagyobb képgeneráló AI szerint

Gábor János 2023.07.04. - Nem sok kétséget hagy a Bulimia Project kutatásának eredménye arról, hogy…

5 óra telt el azóta...