Talán maga az IO Interactive sem képzelte, hogy a Hitmanből és az ikonikus tarkopasz protagonistájából, a 47-es ügynökből ekkora videojátékos fenomén válik, de végül csak megtörtént. Ehhez mondjuk kellett a fejlesztők mély elhivatottsága is, hiszen ha manapság kapna olyan közepes fölé értékeléseket az eredetileg 2000-ben megjelent első rész mint korában, akkor a Sony valószínűleg nem gondolkozna sokat, hogy elkaszálja-e, mint a Days Gone-t.
Az IOI viszont nem csüggedt, és tanulva a hibáikból, a két évvel később megjelenő Hitman 2: Silent Assassin minden téren egy közel tökéletes alkotás lett. Ezt követte aztán ugyancsak két évvel a megosztóra és megúszósra sikeredett Contracts, amit én személy szerint imádtam, de abszolút megértem, ha valakinek ez a fajta újrafelhasználás nem volt az ínyére. Újabb két év, és 2006-ban megjött a máig egyik legjobbnak tartott Blood Money, ami tökélyre fejlesztette a Hitman összes akkoris stílusjegyét és játékmenetét.
Ezt követően azonban az IOI meg szerette volna újítani a sorozatot, így egy hosszabb kényszerszabadságra küldte a vonalkódtetkós bérgyilkost, aki legközelebb hat hosszú évvel később, teljesen megújult formában tért vissza az újabb generáción. A 2012-es Absolution tényleg sok helyütt belenyúlt a receptbe, emiatt pedig sokan csalódásként élték meg 47-es visszatértét, az IOI-nak azonban hatalmas tapasztalata van a negatív visszajelzések kezelésében.
Így esett, hogy a 2016-ban indult új Hitman-trilógiában a régi és az új elemeket összegyúrták, ami a legtökéletesebb receptet eredményezte. Ezen pedig vétek lett volna változtatni, így a Hitman 2, majd a World of Assassinationt elindító 2021-es Hitman 3 csupán apróbb változtatásokat emelt be – már amellett persze, hogy egyre szebb és szebb lett a grafika.
A World of Assassinationbe terelt trilógia aztán amolyan live-service modellbe csapott át, ami meglehetősen jól állt a 47-esnek. Folyamatosan érkeztek az újabb küldetések, kihívások, megjelentek az új játékmódok – mint például a Freelancer rouge-like mód, de a közösség is meglehetősen aktívan vadászta le az újabb célpontokat.
Most azonban úgy áll a dolog, hogy ezután a szép karrier után a 47-es ügynök, úgy pedig a Hitman-sorozat határozatlan, de valószínűleg hosszú időre szünetre megy.
Ez pedig annyira hivatalos már, hogy erről maga az IOI vezetői, Christian Elverdam és Hakan Abrak beszélt az Eurogamernek, akik szerint a kopasz hős egy ideig nem fog visszatérni. Szerencsére azonban nem végleges búcsúról van szó, csupán egy kényszerű szünetről, a stúdió ugyanis két olyan programon is dolgozik jelenleg, amely minden idejüket és kreatív energiájukat felemészti.
Az IOI-nál például javában készül az új James Bond játék, ami a Hitman 3 befejezésével és megjelenésével elsődleges projektté lépett elő, de ezzel párhuzamosan félgőzzel egy leleplezetlen fantasy RPG-t is kalapálnak. Ilyen időszaka a stúdiónak egyébként volt már korábban: a Blood Money és az Absolution közti 6 esztendőben a Mini Ninjas-zal, majd a Kane & Lynch-csel próbálkoztak – sikertelenül. Azóta viszont csak Hitmant kalapáltak, szóval bármilyen fájó is, de érthető, hogy a fejlesztők egy kis változatosságra vágynak.
Hogy a 47-es pontosan mikor jelentkezik egy újabb fejezettel, azt nem tudni, de tekintve az egyre elnyúló fejlesztési ciklusokat sajnos sanszos, hogy még pár évig nem fogunk hallani felőle. Ugyanakkor a fejlesztők addig sem hagyják lógva a játékosokat, ugyanis még terveznek kisebb, de újabb tartalmakat a World of Assassinationbe.
Bódi Dániel 2024.02.02. - Bár magyar fordításban sosem jelent meg John W. Campbell Jr. 'Who…
Gábor János 2024.02.02. - Elég hamar kiderült egy zavaró, de nem megoldhatatlan probléma a Samsung…
2024.02.02. - Tavaly azt hittük, hogy a Hero csomagnál nem fog már nagyobbat hibázni az…
A Netflix 2024-ben sem lazsál: legalább 93 olyan okot ad rá, miért érdemes előfizetni a…
2024.02.02. - A Warzone fejlesztői időről időre új dolgokkal, mechanikákkal dobják fel a meccseket. A…
2024.02.02. - Nagyon meg lennék lepve, ha 2024-ben még magyaráznom kellene, mi is az a…