egy ideje már terítéken volt a Netflix minden eddiginél olcsóbb csomagja, amellyel egészen méltányos áron férhetnek hozzá az előfizetők a streaming szolgáltatás tartalmaihoz. Az elsőre igen kellemetlennek tűnő, a kereskedelmi televíziózást idéző kompromisszum, hogy mindezért cserébe össze kell barátkozni a reklámokkal.
Az olcsó, de reklámokkal kibélelt modell ötlete egyáltalán nem ördögtől való, legalábbis tőlünk nyugatabbra néhol más népszerű szolgáltatók is rendelkeznek hasonlóval. Az egyelőre piacvezető Netflixnek pedig tulajdonképp muszáj is volt ezt a csomagot bevezetnie, hiszen az utóbbi időben egyre többen mondják le az előfizetésüket, míg a konkurenciák egyre erősödnek, ezért valahogyan alájuk kellett licitálni.
Az új csomag pedig heteken belül meg is érkezik, egészen pontosan „Basic with Ads’ néven november 3-tól lehet rá befizetni a világ 12 országában.
Magyarország egyelőre nincs az érintett államok között, a reklámos alapcsomag egyelőre csak Amerikában, Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Mexikóban, Spanyolországban, Kanadában és az Egyesült Királyságban lesz elérhető. Hazánkban valószínűleg az ezt követő hetekben-hónapokban fog majd elindulni.
Az új csomagban ugyanis a tartalmak maximálisan elérhető minősége 720p-ben lesz korlátozva, azaz inkább kisebb, régebbi típusú tévéken, esetleg mobiltelefonokon lesz a legideálisabb. Emellett azt is megtudtuk, hogy a lejátszott reklámok óránként nem fogják meghaladni az 4-5 percet, melyeket a filmek és sorozatok előtt és közben 15-30 másodperces blokkokban fognak megjeleníteni. Rossz hír továbbá, hogy a tartalmak letöltésére, azaz az offline Netflixezésre semmilyen módon nem lesz lehetőség.
Az egyik legkellemetlenebb megkötés azonban az, hogy a reklámos csomagból a többi előfizetéshez képest néhány műsor hiányozni fog. A Netflix szerint ez a külsős stúdiókkal kötött licencszerződések az okai, de ez mindössze „csak” a tartalmak 5-10%-át érinti csak. Igaz, ez régiótól függően több tucat filmet és sorozatot is jelenthet.
Ami pedig az árat illeti: a „Basic with Ads” eredeti „nyugati” ára 7 dollárban lett megállapítva, ami a jelenlegi árfolyamon 3000 forintot jelent. Ez egyébként 1 dollárral olcsóbb, mint a Hulu és a Disney+ reklámos megoldása, míg az HBO Max hirdetéses csomagját 3 dollárral licitálja alul (és 7 dollárral drágább, mint az Amazoné).
Mivel Magyarországon eleve olcsóbbak a Netflix konstrukciói, nálunk valószínűleg olcsóbb lehet 2500 forintnál, bár az sem kizárható, hogy a jelenlegi árakon fog emelni a szolgáltató.
Ezt vélhetőleg a következő hetekben mi is meg fogjuk tudni, addig viszont érdemes lehet figyelni az első beszámolókra, melyekből hamarosan megtudhatjuk, hogy megéri-e majd a reklámos Netflix.
Bódi Dániel 2024.02.01. - Nincs új a nap alatt: tovább döglődik a fizikai játékterjesztés. Tudtuk…
2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…
Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…
2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…
2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…
2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…