Film/TV

Jön az eddigi legolcsóbb, új Netflix-előfizetés – aminek mindenki csak örülhet

Egy ideje már hallani arról, hogy a Netflix is reklámokkal szemetelné tele a szolgáltatását, amitől – kontextus nélkül – nagyon sokan felháborodtak, vagy bepánikoltak, mondván, hogy pont azért fizetnek, hogy ne kelljen hirdetéseket bámulniuk.

Nos, ez csak egy része a valóságnak, hiszen nem csak a reklámmentesség miatt vonzó a streaming, sokkal inkább, hogy várakozás és letöltés nélkül bárhol, bármikor elérhetőek a kínálatban szereplő tartalmak. A hirdetésmentes felület persze egy remek extra, de ilyen formában nem érdemes összevetni a nyíltan működő videómegosztó platformokkal, ahol tényleg azért fizet a felhasználó, hogy ne lásson reklámot.

Ugyanakkor a Netflix sem azt tervezi, amit az erről szóló cikkek címei sugallnak. A streming szolgáltatónak ugyanis esze ágában sincsen a jelenlegi felhasználóit reklámokkal traktálni, helyette egy teljesen új, a jelenleg választható legkedvezőbb konstrukciónál is olcsóbb csomagot indítanak, ami a kedvező árért cserébe reklámokat is tartalmazni fog.

Ez pedig már kőbe is vésetett: Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója a Cannes Lions reklámfesztiválon jelentette be a megfizethetőbb, de hirdetéses előfizetési szintet – hangsúlyozva, hogy a mostani csomagokat nem bolygatják meg.

A Netflixes reklámok valójában mindenkinek jót tesznek majd!


A Netflix jelenleg a legdrágább streaming szolgáltató a piacon – szinte minden konkurencia (Disney, HBO) legmagasabb (és valójában az egyetlen) csomagja árban a Netflix legolcsóbbikával azonos, miközben annak legmagasabbikához hasonló minőséget kínálnak.

A Netflix pedig ennél már nem lesz olcsóbb, így nem olyan meglepő, hogy sokan akár emiatt is lemondhatják az előfizetésüket. Mellettük pedig ott van az a réteg is, ami eleve az árszabás miatt nem fizet be a Netflixre. A két csoportban az árérzékenységen túl az a közös, hogy a fent már vázolt kényelmi szempontok [és a tartalmi kínálat] miatt kedvező feltételekkel hajlandóak lennének kompromisszumot kötni.

Itt jönnek képbe a reklámok és az olcsóbb szint. A drágább csomagokat egyértelműen vonzóvá kell tenni, így a nyilvánvaló okokon felül ezért sem fogják soha hirdetésekkel teletűzdelni. Mindeközben az olcsó csomagnak is meg kell érnie a vállalatnak, ezért azt a reklámbevételekkel hozzák egy szintbe a magasabb árszabású csomagokkal.

És hogy ez miért lesz jó mindenkinek? Nos, az árérzékenyek megkötések nélkül remek áron férnek hozzá a Netflix összes tartalmához, cserébe el kell viselniük a reklámokat, míg a jelenlegi előfizetők ebből semmit nem fognak érzékelni. A Netflix is a pénzénél marad, amiből így biztosan futja majd újabb és újabb tartalmak gyártására, illetve a szolgáltatás fejlesztésére, ahogyan kevésbé kell tartani attól is, hogy gazdasági okokból elkaszálnak egy amúgy népszerű sorozatot.

Ennek pedig kivétel nélkül minden meglévő és jövőbeli előfizető csak örülhet.

Szavazz TE is a legjobb szolgáltatásra:

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Megérkeztek az RTX 4080 Super tesztek – Ezt tudja az „olcsóbb” kártya

2024.02.01. - Az Nvidia 2022 szeptemberének végén mutatta be legújabb generációját, mely az RTX 40XX…

25 perc telt el azóta...

Ne dőlj be neki! – Álommunkát ajánlanak egy új, csaló SMS-sel

2024.02.01. - Az összes vírustípus közül talán a spyware és a malware a legkellemetlenebb, amibe…

55 perc telt el azóta...

Az úgy erős! – Bugos volt a Warzone, mégis őt bannolták a meccsből

2024.02.01. - Egyszerűen nem lehet vitatni, hogy amióta csak megjelent a Call of Duty Warzone,…

55 perc telt el azóta...

SIESS! – Gyönyörű és iszonyú félelmetes horrorjátékra csaphatsz le ingyen

Bódi Dániel 2024.02.01. - Néhány napja kezdetét vette a GoG évi első nagy játékakciója, ahol…

2 óra telt el azóta...

Zene füleinknek! – Külön Gitárkontroller érkezik a Fortnite Festivalhoz

2024.02.01. - A zenei játékok és a hozzájuk készült hangszeralakú vezérlők nagyon népszerűek voltak a…

2 óra telt el azóta...

Kiszivárgott: ennyire dögerős chip kerülhet az iPhone 16-ba

Gábor János 2024.02.01. - Az új iPhone termékcsaládba kerülő chip annyira gyors lesz, hogy már…

4 óra telt el azóta...