R6S

A Rainbow Six: Siege Shooting Range pontosan az, amire vágytunk

Nem is olyan rég írtam egy cikket arról, hogy a Shooting Range bár egy olyan mód a Rainbow Six: Siege-ben, ami nagy segítség lehet a kezdőknek, valójában nem biztos, hogy sokat ér az éles játékban. Ezt arra alapoztam, hogy sokszor nem a képességeinken múlik egy-egy helyzet, hanem azon, hogy a játék mennyire van velünk. Néha ugyanis a desync, a hitbox és egyéb tényezők miatt egyszerűen nem rajtunk múlik, hogy ki jön ki győztesen egy-egy szituációból.

A Shooting Range az, amire vágytunk?

Kellett már valami

Abban gondolom sokan egyetértenek, hogy kellett már valamilyen gyakorlóterep a játékba. Korábban csak a Terroroist Hunt volt, ahol gyakorolhattunk, vagy éppen egy casual mérkőzésen, a trollok között. Így viszont kevés lehetőség adódott arra, hogy egy számunkra ismeretlen operátort kiismerjünk, megismerjük a felszerelését, a fegyvereit, vagy éppen ami a legfontosabb: azok használatát és jellemzőit. Valljuk be, ezeket random módon éleseben kipróbálni, és esetleg megtanulni nem a leggyorsabb és legpraktikusabb mód.

A Shooting Range azonban lehetőséget teremt arra, hogy tét, és ellenfelek (játékosok, terroristák) nélkül próbálhassunk ki, és ami fontosabb: gyakorolhassunk a lövést. A Rainbow Six: Siege-ben már több mint 60 operátor van, amiből sejteni lehet, hogy számos fegyver is rendelkezésre áll. Ezeknek mind külön jellemzője van, ráadásul ezek kezelése folyamatosan változik. Így ha mondjuk egy frissítés jön, van hol gyakorolnunk.

De mit is tudunk gyakorolni?

A Learning Area opciónál elindítható Shooting Range több részből áll. Az egyik egy lövészmező, ahol gyakorolhatjuk a célzást egy céltáblára vagy egy ellenfél alakú figurára tüzelve. Itt jól látható az is, hogy mekkora sebzést okozunk az egyes lövésekkel, aminek az ismerete nagyon fontos a játék során. Sokszor ugyanis nem tudjuk, miért nem fejes a fejes, miért nem hal bele valaki számtalan lövésbe. Most talán megtudjuk, mit ér egy fül, egy mellkas, vagy éppen egy haslövés.

A bábu tájolása megváltoztatható, hogy olyan legyen, mint a játékban egy ellenfél helyzete. Lehet álló, guggoló vagy épp hason fekvő is, tetszés szerint. Ennek megváltoztatásához egyszerűen csak a monitorra kell lőni és ennyi. Ezzel nem csak az ellenfél helyzete, de a távolság is beállítható: 5, 10, 20 és 30 méteres távolságok állnak rendelkezésre.

Minden fegyver és kiegészítő elérhető?

Természetesen igen, a Shooting Range-ben az operátorok loadoutja teljesen kipróbálható, azok kiegészítőivel együtt. Általában a kiegészítő tartozékok leírása elég homályos, most viszont végre kipróbálható a valódi hatásuk. Ami az operátorokat illeti, a Ubisoft jó döntést hozott, hiszen szabadon választható, hogy melyik operátorral szeretnénk gyakorolni. Itt ráadásul olyan operátorok is választhatók, melyek a játékban nincsenek meg nekünk.

A Shooting Range tehát még abban is segíthet, hogy eldöntsd: meg szeretnél-e venni egy operátort a játékban, az alapján, hogy mennyire tetszik a használata.

Jó ötlet volt a Shooting Range?

Igen, egyértelműen. A játékmód lehetőséget teremt a kezdőknek és a tapasztalt playereknek is arra, hogy gyakoroljanak. Kipróbálható minden operátor, ami segít a döntésben, hogy melyiket vegyük meg. Egyértelműbb lesz számunkra éles helyzetben, hogy kit, hol, mennyire találtunk el, és nagyjából érteni fogjuk, hogy esetleg miért mi haltunk meg, és nem ő. Illetve, talán jobban meg tudjuk magyarázni a lehetetlent. És mindenekelőtt: gyakoroljuk, hogy hogyan is kell lőni egy-egy fegyverrel.

A Shooting Range ráadásul a jövőben még tovább fejlődhet, például olyan funkciókkal, mint a mozgó ellenfél. Egyelőre úgy tűnik tehát, hogy a Shooting Range olyan dolog, amire a játékosok vártak. Neked hogy tetszik?

 

DV

Korábbi cikkek

Gigantikus patkányf@sz miatt kellett visszavonni egy tudományos tanulmányt

Bódi Dániel 2024.02.16. - A kínai Xinyu Guo, Liang Dong és Dingjun Hao kutatók szerint…

2 óra telt el azóta...

Ingyenesen felújították a Max Payne 3-at, ami olyan szép, mintha ma jelent volna meg

Bódi Dániel 2024.02.16. - A Rockstar Games valószínűleg tökéletesen tisztában van azzal, milyen méltánytalanul bánik…

6 óra telt el azóta...

1000 forint / darabjáért vesztegetik a Batman: Arkham és STALKER-játékokat

Bódi Dániel 2024.02.16. - Nem lehet eléggé hangoztatni, mennyire is érdemes néha szétnézni a Fanatical…

7 óra telt el azóta...

A Ubisoft bemutatott egy „hajókormány kontrollert” a Skull and Bones-hoz

2024.02.16. - Amikor kontrollerekről van szó, bizony néhány fejlesztőcsapat képes teljesen megvadulni. Gondolok én itt…

7 óra telt el azóta...

SkyShowTime: többet fizetsz, vagy reklámokat nézel – jön az új csomag

Gábor János 2024.02.16. - Hamarosan fordul egyet a világ a SkyShowTime-mal: a Magyarországon legfiatalabb streaming…

7 óra telt el azóta...

Ezek a Warzone Sniperek ölnek csak egy lövésből, újonccal bővült a keret

2024.02.16. – Az új éra első Warzone és Modern Warfare III szezonja december 6-án startolt…

8 óra telt el azóta...