A tartalomszolgáltatók döntése nagyon átszabja azt, ahogyan eddig gondolkodtunk a streamingről. Sokunknak éppen azért érte meg a havi néhány ezer forintos előfizetés, mert rosszul vagyunk a kereskedelmi tévék reklámstratégiájától, ráadásul a pénzünkkel közvetlenül támogathattuk a kontentgyártást, ami határozottan jót tett a kínálatnak.
Hálából izmos reklámpofont kapunk a Netflixtől, és a Disney+ is hasonlóra készül. Persze nem rajtunk kívül álló okok miatt…
Valljuk be: mi, felhasználók nem vagyunk angyalok, hiszen gondolkodás nélkül csereberéljük egymás között a jelszavainkat – megosztva a rokonokkal a Netflixet, ha ők meg passzolják cserébe az HBO Max-ot. És ezzel 1-1 előfizetést már ki is loptunk a szolgáltatók zsebéből.
A gyakorlatra egyrészt technológiai, másrészt árpolitikai reakcióval készül válaszolni a Netflix, de mielőtt kapzsiságot kiáltanánk érdemes megjegyezni: hiába a nőtt a userenkénti bevételük 6,01 dollárról 6,32-re, még mindig veszteségesek – írja a HVG. A lap szerint annyira magas költségekkel működik a cég, hogy amellett már tolerálhatatlan az ingyenes jelszómegosztás. Erre reagálva vezetik be – várhatóan az év vége felé – a plusz egy fiókos emelt áras, és az olcsóbb, de reklámokkal teletűzdelt előfizetést.
A Disney+ (ami jórészt a Netflix kárára növelte előfizetői számát kb. nyolcmillióval, 87,6 millióra) áremelés helyett azt választotta, hogy
2023-tól bevezeti a platformon a hirdetéseket. És ez már hivatalos.
Esélyes, hogy a reklámtéboly megjelenik a többi szolgáltatónál is, holott a többségüknek még volna mozgástere a konkurencia díjaihoz képest – csak nyilván nem akarnak úgy járni, mint a Netflix, amelynek előfizetői pont az áremelés miatt kezdtek elvándorolni.
A piros streaming jelenleg 2.490-4.490 forintot kér a szolgáltatásáért, míg
A június 14-én érkező Disney+ sem fog többet kóstálni, mint a Netflix legolcsóbb csomagja, hiszen teljes áron 2.490-ért fogja ömleszteni a pl. Star Wars, Marvel és NatGeo tartalmakat.
Gábor János 2024.02.11. - Te se mindig talász olyan Netflix műsort, amivel fix, hogy nem…
Gábor János 2024.02.11. - „Hihetetlenül kevés emberünk van” - vallotta be már-már kétségbeesett X-bejegyzésben a…
Gábor János 2024.02.11. - Lépnie kellett a Microsoft és a játékrészleg vezetőinek az utóbbi időben…
2024.02.11. - Február hetedikén startolt el a Modern Warfare III és Warzone legújabb, közös szezonja.…
2024.02.11. - Ahogy a többi iparág, úgy bizony a PC-s szegmens is megszenvedte a 2023-as…
2024.02.11. - A Warzone Season 2 frissítése rendesen átrendezte a játék metáját. Ahogy az lenni…