Film/TV

Ehhez pofa kell: a Netflix után a Disney+ is bevezeti a reklámokat

A tartalomszolgáltatók döntése nagyon átszabja azt, ahogyan eddig gondolkodtunk a streamingről. Sokunknak éppen azért érte meg a havi néhány ezer forintos előfizetés, mert rosszul vagyunk a kereskedelmi tévék reklámstratégiájától, ráadásul a pénzünkkel közvetlenül támogathattuk a kontentgyártást, ami határozottan jót tett a kínálatnak.

Hálából izmos reklámpofont kapunk a Netflixtől, és a Disney+ is hasonlóra készül. Persze nem rajtunk kívül álló okok miatt…

Valljuk be: mi, felhasználók nem vagyunk angyalok, hiszen gondolkodás nélkül csereberéljük egymás között a jelszavainkat – megosztva a rokonokkal a Netflixet, ha ők meg passzolják cserébe az HBO Max-ot. És ezzel 1-1 előfizetést már ki is loptunk a szolgáltatók zsebéből.

A gyakorlatra egyrészt technológiai, másrészt árpolitikai reakcióval készül válaszolni a Netflix, de mielőtt kapzsiságot kiáltanánk érdemes megjegyezni: hiába a nőtt a userenkénti bevételük 6,01 dollárról 6,32-re, még mindig veszteségesek – írja a HVG. A lap szerint annyira magas költségekkel működik a cég, hogy amellett már tolerálhatatlan az ingyenes jelszómegosztás. Erre reagálva vezetik be – várhatóan az év vége felé – a plusz egy fiókos emelt áras, és az olcsóbb, de reklámokkal teletűzdelt előfizetést.

A Disney+ (ami jórészt a Netflix kárára növelte előfizetői számát kb. nyolcmillióval, 87,6 millióra) áremelés helyett azt választotta, hogy

2023-tól bevezeti a platformon a hirdetéseket. És ez már hivatalos.

Esélyes, hogy a reklámtéboly megjelenik a többi szolgáltatónál is, holott a többségüknek még volna mozgástere a konkurencia díjaihoz képest – csak nyilván nem akarnak úgy járni, mint a Netflix, amelynek előfizetői pont az áremelés miatt kezdtek elvándorolni.

A piros streaming jelenleg 2.490-4.490 forintot kér a szolgáltatásáért, míg

  • az Amazon 899,
  • az Apple TV+ 1.890,
  • az HBO Max pedig 2.390-ért érhető el.

A június 14-én érkező Disney+ sem fog többet kóstálni, mint a Netflix legolcsóbb csomagja, hiszen teljes áron 2.490-ért fogja ömleszteni a pl. Star Wars, Marvel és NatGeo tartalmakat.

„Háháh”, azért Miki ad még egy kis egérutat, mielőtt hazánkba is berobban:

 

Gábor János

Korábbi cikkek

100%-os Netflix sorozat: ezzel a thrillerrel nem lőhetsz mellé

Gábor János 2024.02.11. - Te se mindig talász olyan Netflix műsort, amivel fix, hogy nem…

3 óra telt el azóta...

A Palworld fejlesztője már bárkit, de tényleg BÁRKIT felvenne

Gábor János 2024.02.11. - „Hihetetlenül kevés emberünk van” - vallotta be már-már kétségbeesett X-bejegyzésben a…

3 óra telt el azóta...

Most akkor leáll az Xbox gyártása, vagy nem? A Főnök végre megmondta

Gábor János 2024.02.11. - Lépnie kellett a Microsoft és a játékrészleg vezetőinek az utóbbi időben…

4 óra telt el azóta...

Sok ingyenes Call of Duty skinnel készültek a fejlesztők, de nem árt sietni

2024.02.11. - Február hetedikén startolt el a Modern Warfare III és Warzone legújabb, közös szezonja.…

5 óra telt el azóta...

Egyre többen választják az AMD processzorait – Erős lehet a 2024-es év

2024.02.11. - Ahogy a többi iparág, úgy bizony a PC-s szegmens is megszenvedte a 2023-as…

6 óra telt el azóta...

A Warzone legújabb SMG-je is pirít rendesen – Így szereld fel

2024.02.11. - A Warzone Season 2 frissítése rendesen átrendezte a játék metáját. Ahogy az lenni…

6 óra telt el azóta...