R6S

Miért könnyebb a Siege-ben védekezni, mint támadni?

Megmondom őszintén, teljesen máshogy érzem magam ma a Siege kapcsán, mint néhány éve, amikor elkezdtem játszani. Régen imádtam védekezni, ma már inkább támadni szeretek, ami leginkább a játékosoknak köszönhető. Sok a kiugráló, toxikus player, tudjátok. Azonban létezik egy felvetés, miszerint a Rainbow Six: Siege alapvetően a védekezésre van beállítva. Az állítás persze erősen vitatható, és vitatni is fogjuk.

Vajon tényleg jobb védekezni, mint támadni?

Egy friss elemzés szerint miközben a Rainbow Six: Siege-ben nem mindig azon múlik a győzelem, hogy ki támad vagy védekezik, valójában sokkal nagyobb előnyben van az, aki védekező pozícióban van.

Felkészülés a győzelemre

Az elemzés szerint az egyik nagy oka annak, hogy a védők vannak előnyben, az hogy van egy 45 másodperces felkészülési szakasz. Bár ez az idő nem sok, pont elég arra, hogy megfelelő stratégiát dolgozhassunk ki arra, hogy meglepőjük a támadó ellenfeleket. Be lehet húzni falakat, csapdákat lehet állítani, esetleg spawn-killre felkészülni (nem ajánljuk).

A támadók drónjainak fele szintén elintézhető ebben a szakaszban, sőt Mozzie még arra is képes, hogy ezeket a drónokat a védők oldalára állítsa. Talán érezhető volt az elmúlt években, hogy a védők mindig több és hatékonyabb eszközöket kaptak. Jött egy erős pajzsos védő (Clash), vagy ott Caveira, akinek a képességei minden más operátort felülmúlnak. Annyi csapda van már a játékban, hogy támadóként szinte lehetetlen úgy bejutni, hogy ne lépjünk bele valamibe, vagy valami ne rontaná el a látásunkat. Támadóként ezeknek a védekező kütyüknek a kilövése, kiiktatása alapvető fontosságú lett.

Természetesen a fejlesztők is érezték ezt az előnyt a védekezőkkel szemben. Bár azt gondolom, hogy az utóbbi időben nem a stratégia lett a Siege alapvető játékeleme (mindenki már csak kilőni szeretné a másikat inkább), a fejlesztők úgy gondolták több teret adnak a támadóknak. Így bejött az opció, hogy bizonyos ideig a támadók operátort cserélhetnek, annak fényében, hogy a védők milyen stratégiát építenek fel, vagy milyen operátort hoztak.

Nekem a legnagyobb problémám a védőkkel, amikor támadok, az hogy folyton támadó szerepbe mennek át. Kilőnek a spawnon, kiugranak, kijönnek az épületen kívülre, és a stratégia helyett a killre, a másik játékos megalázására mennek rá.

A védők előnye a hazai pálya

A védők egyik nagy előnye a meccs indulása után az, hogy pontosan tudják, hogy a támadók milyen helyekről indulnak el (spawn-pont). Aki jó pozícióba kerül és meg tudja találni az ellenfelet, kilőheti már a meccs elején. Támadóként pedig alapvető lett, hogy a spawn-killereket kell kifigyelni, ahelyett, hogy más stratégiát kidolgozva lehetne támadni. A meccs elején a legtöbb idő azzal megy el, hogy a spawn-killereket kell kergetni. Nonszensz.

Amikor egy támadó játékos végre bejut az épületbe több dologgal kell szembenézzen:

  • Rengeteg kamera figyeli, hogy éppen hol jár
  • Váratlan helyen és időben fut össze roamoló játékossal
  • Nehéz tájékozódni ha nincs több drón
  • A csapdák folyamatos fenyegetést jelentenek
  • Caveriát nem lehet hallani
  • Stb.

Védőként lehetőség van arra is, hogy egy bizonyos pozícióban elbújva várják a támadó ellenfelet, akinek jönnie kell. Ilyenkor a cél az, hogy a támadók bejöjjenek a pontra, elfoglalják azt, elvigyék a túszt, vagy épp hatástalanítsák a bombát. A támadóknak tehát cselekedniük kell az idő lejárta előtt. Ez a védők számára nagy előny, amikor időt kell húzni. Elég csak jó helyen elbújni és minden meg van oldva. Nem azt mondom, hogy ez baj, ez a lehetőség benne van a játékban. Ugyanakkor ez bizonyítja, hogy könnyebb lehet védő szerepet betölteni.

Mindez talán eltántorítja a Siege játékosokat attól, hogy szeressenek támadó szerepet játszani. Amikor elkezdtem játszani ezzel a játékkal, magam is imádtam védekezni. Jó volt csak kivárni az ellenfeleket. Ma azonban ez megfordult, és alig várom, hogy támadhassak. A védők folyamatosan hibát követnek el azzal, hogy támadni akarnak, ezt kihasználva pedig könnyebben leszedem őket. Ritka ma már, hogy valaki ügyesen védi a pontot, elbújik és kivár. Mindenki kijön, rohangál, mint pók a falon, nem tudnak egy helyben ülni. Így támadóként egyszerűbb dolgom van. Arról nem is beszélve, hogy minden védekező karaktertől elvették az ACOG-ot, így már kedvem sincs annyira védekezni, mint régen.

Te mit gondolsz? Valóban jobb védekezni? Ha igen, miért, ha nem, miért?

Ezt láttad már?

 

DV

Korábbi cikkek

Régen minden jobb vót! – Hát ez a 10 ezredfordulós kütyü biztosan nem

2022. 09. 30. - A „régen minden jobb volt” csak akkor nem kozmikus csúsztatás, ha…

4 óra telt el azóta...

11 teljesen kamu fotó, amit valódinak hitt a világ

Gábor János 2022. 09. 14. - Szívesen mondanánk, hogy tökélyre fejlesztett mediahack mind, de nem…

5 óra telt el azóta...

Különös, de pont a Terminátor 1 forgatása előtt gyilkolt először embert egy robot

Bódi Dániel 2023.08.24. - Nagyjából az ipari forradalom idején foganhatott meg az emberben a robotoktól…

6 óra telt el azóta...

Álomszerű streaming bundle: egy csomagba kerülhet a Netflix és a Max

Gábor János 2024.02.25. - Keresztszolgáltatásokat hozna a létre a jelenleg külön-külön alkalmazásokban elérhető streaming platformokból…

6 óra telt el azóta...

Mutatjuk a történelem leghányadékabb videojátékos mörcseit

RP 2022. 08. 08. - Az elmúlt évtizedekben a filmes és zenekaros tárgyak mellett bizony…

7 óra telt el azóta...

Az Apple megoldotta: totálisan feltörhetetlen lesz az iMessage

Gábor János 2024.02.25. - Az Apple Blogban leírt új fejlesztés, az ún. PQ3 (poszt-kvantum 3)…

7 óra telt el azóta...