Pontosabban lesz majd, ugyanis a Microsoft Activision Blizzard felvásárlása még éppen csak megkezdődött, és tekintve, hogy a videojátékok történetében soha, még megközelítőleg sem volt példa hasonló mértékű akvizícióra az is kérdéses, hogy mikor fejeződik be.
Persze még az is megeshet, hogy időközben valaki 69 milliárd dollárnál is többet belefizetne, csak hogy a videojáték-ipar egyik legnagyobb kiadó-óriása semmiképp se legyen a redmondiaké, de erre aligha van reális esély. Az üzletet innentől kezdve már csak az amerikai bürokrácia fúrhatja meg, de valószínűleg erre sem fog sor kerülni.
Ez pedig azt jelenti, hogy még az év vége előtt szinte minden játék, amely lehetséges, be fog kerülni a Game Pass játékszolgáltatásba, ami egészen őrületes mennyiségű címet jelent. Érdemes azonban kettéválasztani néhány dolgot: az Activision Blizzardnak vannak saját IP-i, ezekhez teljes hozzáférése lesz a Microsoftnak, azt kezd velük, amit csak akar, illetve akadnak olyan játékok, melyeket a kiadó stúdiói készítettek, de nem ők a jogtulajdonosai.
Ez utóbbiak sorsáról egyelőre nem sokat tudni még, de ha végül kimaradnak a szórásból, az Xboxnak még így sem kell lehajtott fejjel kullognia, hiszen közel 40 saját IP-hez és játéksorozathoz nyer hozzáférést. A VGC szerkesztői ki is gyűjtöttek párat, és bár lehetnek a listáról hiányzók, még így is igazán impozáns a felsorolás, ami mélyebb bontásban akár 80 játékot is jelenthet.
Hogy ezekkel később mit fog kezdeni a Microsoft Gaming, azt nyilvánvalóan még nem lehet tudni, de biztosra veszem, hogy a jól menő sorozatok továbbvitele mellett akár régebbi szériákat is feltámaszthatnak majd. Ilyen lehet például a Prototype, a Guitar Hero, a Soldier of Fortune, a WarCraft, vagy a True Crime.
Mindezeken felül pedig ott vannak még azok a játékok-sorozatok, melyekkel nem az Activision rendelkezett, mint például számos remek Pókember-játék, a Sekiro, megannyi James Bond-játék, a Family Guy videojáték, X-men játékok, a Deadpool, egy csomó Transformers, vagy az Avatar világában játszódó The Legend of Korra adaptáció – csak hogy egy párat említsek.
Mondanom sem kell, hogy ez elképesztő merítés, és lehet, hogy ezekkel is csak a felszínt kapargatjuk. Nem tudjuk ugyanis, hogy milyen tervekkel készültek/készülnek még a háttérben az Activision Blizzard stúdiói, ahogyan azt sem, hogy milyen már megköttetett szerződésekkel rendelkeznek. Ami biztos, hogy a Microsoft óriási üzletet csinált, ami minden túlzás nélkül játéktörténelmi jelentőségű. De, hogy erre majd 10 év múlva miként fogunk emlékezni, az egy későbbi történet lesz.
Gábor János 2024.02.01. - A filmes hírek egyik atombombáját a Deadline dobta le, aztán az…
2024.02.02. - Tudom, hogy még mindig nagyon sokan használnak Windows 10-et, de a Microsoft a…
Gábor János 2024.02.01. - Végre ismét két ajándékot vág hozzád az Epic Games Store. A…
Bódi Dániel 2024.02.01. - Nincs új a nap alatt: tovább döglődik a fizikai játékterjesztés. Tudtuk…
2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…
Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…