Gaming

Félkész játékok, Battle Royale, SBMM? – Ezért unalmasak az új FPS játékok

Az FPS játékok már régóta velünk vannak, hiszen 1973-ban jelent meg az első FPS játék, a Maze War. Az viszont biztos, hogy még velünk maradnak egy jó ideig, hiszen a videójáték-piac nagy játékai mind az FPS műfajt erősítik. A Warzone lassan két éve az élen áll, pedig jelenleg is rengeteg hibával küszködik a játék.

Ám biztos mindenkit elfogott már az az érzés, hogy unalmasak az FPS játékok.

Ha nem volt ilyen, akkor szerencsés vagy, és még élvezed a nonstop lövöldözést. Azonban ezzel nem mindenki van így. Egy YouTuber és Twitch streamer, ‘Nate Gibson’ feltette a kérdést a követőinek, hogy szerintük miért olyan unalmasak, és laposak mostanában az FPS játékok? A kérdéséből egy videót is készített, ami ennek a cikknek az alapját adja.

Nate mellesleg egy megfékezhetetlen veterán FPS játékos, akinek az aim a kezében van.

Nate szerint erre a Tweetre kapta a legtöbb választ, és még meg is lepődött, hogy legtöbb válasszal egyet tudott érteni. Kiemelt egy választ, ami szerinte tökéletes körbe írja a mostani FPS játékokat.

Így szolt az összefoglaló:

  • A játékipar tele van BR játékmódokkal
  • A játékokat összecsapják, hogy maximalizálják a profitot
  • Nincsenek új címek
  • A casual playereknek akarnak kedvezni
  • A SBMM kioltja a szórakozást
  • Minden játék hero shooter akar lenni, képességekkel
  • Nem fokuszálnak kompetitív játékmódokra (ranked, skillgap, stb.…)
  • A jó játékok kihalnak, mert nincs mögöttük jó marketing

Összecsapott termék a profit érdekében

Erre sajnos tökéletes példa a Battlefield 2042 esete. A játékot szó szerint összecsapták, így egy bugos, optimalizálatlan bughalmazt hoztak létre, még ha nem is a fejlesztők tehetnek erről.

Viszont amikor megtudtuk – mint veterán BF rajongók, hogy a BF is egy hero shooter lesz, egy hatalmas „oh ne” jelenet játszódott le a fejemben, és ezzel szerintem nem vagyok egyedül.

Az SBMM problémája

Az új játékokban, főleg a Call of Duty játékokban tönkre teheti a SBMM a szórakozást. Van, amikor olyan embereket kapunk a lobbikba, akik szó szerint meg vannak már bolondulva. A legjobb fegyverek legjobb kiegészítőivel végig ugrándoznak a mapokon csak fejeseket lőve, míg te csak a fegyvered szeretnéd 10-es szintről kimaxozni.

Erre tökéletes a Warzone lobbi, ahol a 3-4 K/D-s játékosokat néha összedobja 0.8-as K/D-val rendelkező emberekkel, akik örülnek, hogy egy picit le tudnak ülni játszani. Majd pár kör alatt elveszik a játék iránti kedv. A megoldás egy Ranked playlist lenne, ahol a sweaty és a kezdőbb játékosok velük egyenlő szintű emberek ellen vehetik fel a versenyt.

Crossplay

A Crossplay egy tökéletes megoldás volt, hogy minél több játékossal megtöltsenek egy lobbyt, lehetett az PC vagy Konzol. Ám Nate úgy érzi, hogy rengeteg játékot úgy adnak ki, hogy a konzolos/kontrolleres játékosok is jól érezzék magukat.

Így háttérbe szorul a movement fontossága és skillgap.

A Warzone-ban könnyű és magától értetődő a mozgás, így tökéletes az átlagos konzolos és PC játékosoknak. Persze ez nem azt jelenti, hogy a kontrolleres játékosok nem tudnak jól mozogni a játékokban, csak azt, hogy sokkal több időbe és gyakorlásba telik nekik megtanulni. Erre tökéletes példa JoeWo, a movement király, aki kontrolleren játszik.

Ám vannak olyan játékok is, ahol nem tudnának érvényesülni a kontrolleres játékosok, ha lenne crossplay. Példának két játékot is felhozott Nate. Az egyik az Escape from Tarkov, egy realisztikus shooter, iszonyatosan mély és élethű elemekkel.

A másik játék a nemrégiben megjelent PUBG klón, a Super People volt. Ahol a rengeteg képességnek köszönhetően nagyon fontos a mozgás, a képességek és a gyors reakció.

Ugyan az a játék, évről-évre

Erre tökéletes példa a Call of Duty franchise. Egyszerűen 0 különbség van a játékok közt és semmi újdonság. A másik kedvenc, amikor a régi pályákat kiadják az új játékokhoz, aminek természetesen örülünk, de ezzel nem adtak semmi újat a játékhoz.

Ez álltalában akkor történik meg, amikor a játékosok új pályákat akarnak, majd letolják a régieket a torkunkon, egy picit átformálva. Ez olyan mint, amikor egy MMO játékban elküldenek valahova, hogy ölj meg ebből harmincat, majd menj el ide és ebből 5- öt. Majd gyere vissza, és elküldelek egy másik NPC-hez, ugyanezeket csinálni.

Aim-assisst, illetve kontroller

Az aim-assisst mindig is egy forró téma volt. Ám a Warzone sikere után ez a vitatéma napról napra csak „csúnyább” és viharosabb lett. Vannak, akik azt állítják, hogy az aim-assisst túl erős, és vannak, akik azt, hogy egyáltalán nem működik, sőt még zavaró is.

Kíváncsi lennénk, hogy mi lenne a Warzone-nal, meg mondjuk a többi FPS játékkal crossplay nélkül.

Végszó

Egy dolog biztos. Sürgősen szükségünk van egy kis ujjitásra, és a félkész játékok büntetésére. Feltéve, ha élvezni tudjuk még az FPS játékokat. Hiszen már oly rég vannak a piacon, lehet valami teljesen másra van szükségünk.

Ha megszeretnéd nézni Nate teljes videóját, itt megteheted:

Te mit gondolsz, miért vállnak unalmassá az új játékok?

borítókép: Numbster

DV

Korábbi cikkek

Ilyen a tökéletes nő és férfi a 3 legnagyobb képgeneráló AI szerint

Gábor János 2023.07.04. - Nem sok kétséget hagy a Bulimia Project kutatásának eredménye arról, hogy…

58 perc telt el azóta...

Igaz ez? – A töltőképernyők állapotjelzője tényleg egy nagy kamu?

Bódi Dániel 2023.07.03. - "A támadásokat a B-gomb lenyomásával kerülheted el. Ne felejtsd, a HP-potion…

2 óra telt el azóta...

MINDEN, amit tudnod kell az újabb GDDR7-es VRAM-ról

RP 2023.07.05. - A videókártyáknál manapság GDDR6 és GDDR6X memóriákkal találkozhatunk, ha végigolvassuk a gyártói…

3 óra telt el azóta...

899 forintért 8 játék között egy legendás RPG-t is berámolhatsz

Bódi Dániel 2024.02.02. - Érdemes most már megtanulni, hogy a magyar előfizetők különösen jól járnak…

12 óra telt el azóta...

Ennyire beteg és furcsa horrorjáték 10 évente, ha megjelenik

Bódi Dániel 2024.02.02. - Bár magyar fordításban sosem jelent meg John W. Campbell Jr. 'Who…

16 óra telt el azóta...

Ez jól kezdődik: baj van a Galaxy S24 kijelzőjével – a Samsung is elismerte

Gábor János 2024.02.02. - Elég hamar kiderült egy zavaró, de nem megoldhatatlan probléma a Samsung…

17 óra telt el azóta...