Szerintem mindenki elgondolkodott már azon, hogy miért olyan unalmasak az új FPS játékok, amivel ha játszani próbálunk, maximum fél óráig kötnek le.

Az FPS játékok már régóta velünk vannak, hiszen 1973-ban jelent meg az első FPS játék, a Maze War. Az viszont biztos, hogy még velünk maradnak egy jó ideig, hiszen a videójáték-piac nagy játékai mind az FPS műfajt erősítik. A Warzone lassan két éve az élen áll, pedig jelenleg is rengeteg hibával küszködik a játék.

Ám biztos mindenkit elfogott már az az érzés, hogy unalmasak az FPS játékok.

Ha nem volt ilyen, akkor szerencsés vagy, és még élvezed a nonstop lövöldözést. Azonban ezzel nem mindenki van így. Egy YouTuber és Twitch streamer, ‘Nate Gibson’ feltette a kérdést a követőinek, hogy szerintük miért olyan unalmasak, és laposak mostanában az FPS játékok? A kérdéséből egy videót is készített, ami ennek a cikknek az alapját adja.

Nate mellesleg egy megfékezhetetlen veterán FPS játékos, akinek az aim a kezében van.

Nate szerint erre a Tweetre kapta a legtöbb választ, és még meg is lepődött, hogy legtöbb válasszal egyet tudott érteni. Kiemelt egy választ, ami szerinte tökéletes körbe írja a mostani FPS játékokat.

Így szolt az összefoglaló:

  • A játékipar tele van BR játékmódokkal
  • A játékokat összecsapják, hogy maximalizálják a profitot
  • Nincsenek új címek
  • A casual playereknek akarnak kedvezni
  • A SBMM kioltja a szórakozást
  • Minden játék hero shooter akar lenni, képességekkel
  • Nem fokuszálnak kompetitív játékmódokra (ranked, skillgap, stb.…)
  • A jó játékok kihalnak, mert nincs mögöttük jó marketing

Összecsapott termék a profit érdekében

Erre sajnos tökéletes példa a Battlefield 2042 esete. A játékot szó szerint összecsapták, így egy bugos, optimalizálatlan bughalmazt hoztak létre, még ha nem is a fejlesztők tehetnek erről.

Viszont amikor megtudtuk – mint veterán BF rajongók, hogy a BF is egy hero shooter lesz, egy hatalmas „oh ne” jelenet játszódott le a fejemben, és ezzel szerintem nem vagyok egyedül.

Az SBMM problémája

Az új játékokban, főleg a Call of Duty játékokban tönkre teheti a SBMM a szórakozást. Van, amikor olyan embereket kapunk a lobbikba, akik szó szerint meg vannak már bolondulva. A legjobb fegyverek legjobb kiegészítőivel végig ugrándoznak a mapokon csak fejeseket lőve, míg te csak a fegyvered szeretnéd 10-es szintről kimaxozni.

Erre tökéletes a Warzone lobbi, ahol a 3-4 K/D-s játékosokat néha összedobja 0.8-as K/D-val rendelkező emberekkel, akik örülnek, hogy egy picit le tudnak ülni játszani. Majd pár kör alatt elveszik a játék iránti kedv. A megoldás egy Ranked playlist lenne, ahol a sweaty és a kezdőbb játékosok velük egyenlő szintű emberek ellen vehetik fel a versenyt.

Crossplay

A Crossplay egy tökéletes megoldás volt, hogy minél több játékossal megtöltsenek egy lobbyt, lehetett az PC vagy Konzol. Ám Nate úgy érzi, hogy rengeteg játékot úgy adnak ki, hogy a konzolos/kontrolleres játékosok is jól érezzék magukat.

Így háttérbe szorul a movement fontossága és skillgap.

A Warzone-ban könnyű és magától értetődő a mozgás, így tökéletes az átlagos konzolos és PC játékosoknak. Persze ez nem azt jelenti, hogy a kontrolleres játékosok nem tudnak jól mozogni a játékokban, csak azt, hogy sokkal több időbe és gyakorlásba telik nekik megtanulni. Erre tökéletes példa JoeWo, a movement király, aki kontrolleren játszik.

Ám vannak olyan játékok is, ahol nem tudnának érvényesülni a kontrolleres játékosok, ha lenne crossplay. Példának két játékot is felhozott Nate. Az egyik az Escape from Tarkov, egy realisztikus shooter, iszonyatosan mély és élethű elemekkel.

A másik játék a nemrégiben megjelent PUBG klón, a Super People volt. Ahol a rengeteg képességnek köszönhetően nagyon fontos a mozgás, a képességek és a gyors reakció.

Ugyan az a játék, évről-évre

Erre tökéletes példa a Call of Duty franchise. Egyszerűen 0 különbség van a játékok közt és semmi újdonság. A másik kedvenc, amikor a régi pályákat kiadják az új játékokhoz, aminek természetesen örülünk, de ezzel nem adtak semmi újat a játékhoz.

Ez álltalában akkor történik meg, amikor a játékosok új pályákat akarnak, majd letolják a régieket a torkunkon, egy picit átformálva. Ez olyan mint, amikor egy MMO játékban elküldenek valahova, hogy ölj meg ebből harmincat, majd menj el ide és ebből 5- öt. Majd gyere vissza, és elküldelek egy másik NPC-hez, ugyanezeket csinálni.

Aim-assisst, illetve kontroller

Az aim-assisst mindig is egy forró téma volt. Ám a Warzone sikere után ez a vitatéma napról napra csak „csúnyább” és viharosabb lett. Vannak, akik azt állítják, hogy az aim-assisst túl erős, és vannak, akik azt, hogy egyáltalán nem működik, sőt még zavaró is.

Kíváncsi lennénk, hogy mi lenne a Warzone-nal, meg mondjuk a többi FPS játékkal crossplay nélkül.

Végszó

Egy dolog biztos. Sürgősen szükségünk van egy kis ujjitásra, és a félkész játékok büntetésére. Feltéve, ha élvezni tudjuk még az FPS játékokat. Hiszen már oly rég vannak a piacon, lehet valami teljesen másra van szükségünk.

Ha megszeretnéd nézni Nate teljes videóját, itt megteheted:

Te mit gondolsz, miért vállnak unalmassá az új játékok?

A Xiaomi új szegmensre vetette ki a hálóját – Ezt tudja a 2022-es gamer egerük

https://leet.hu/akcioeso/borítókép: Numbster

×