R6S

Miért kell a Siege-nek a megalázásról és toxic viselkedésről szólnia?

Valószínűleg minden Rainbow Six: Siege játékosnak meg van az oka arra, hogy szeresse vagy éppen utálja ezt a játékot. Tudom, hogy ezen az oldalán általában a játék újdonságairól, vagy éppen hibáiról esik szó, de most engedjétek meg, hogy ne a játékról, hanem a játékosok viselkedéséről essék szó. Nem egy Reddit poszt alapján, nem egy hír, vagy játékklip alapján. Egyszerűen csak a véleményemet szeretném elmondani, és megkérdezni a közösséget arról, hogy

miért kell a Rainbow Six: Siege-ben más játékosokat megalázni és szándékosan bántani?

A kérdés hosszú idő óta érlelődik bennem, de tegnap már eljutottam addig, hogy le is írjam és feltegyem a nagy kérdést. Az utóbbi időben egyre többször tapasztalom azt, hogy a játékosok célja nem a kellemes játék, nem a szórakozás, nem a fejlődés, hanem a csapattársak vagy ellenfelek megalázása, kicikizése, ellehetetlenítése.

Napi szinten tapasztalom:

  • A meccs során a cél, hogy megalázó módon szerezzenek killt (spawnkill, rush, pajzsos operátorok, egyszerre számtalan gadget bevetése)
  • Kill után meg az EZ-zés, a fikázás, hangban és chaten mások fikázása, anyázás (főleg, ha magyarok találkoznak)
  • Csapattársak és a túsz megölése pusztán poénból, vagy hogy másoknak szar legyen
  • Kilépegetés az első körben, miután megölték az illetőt
  • Teabagelés a killek után
  • Rankeden szándékosan copper szinten alázzák a gyengébb játékosokat a „profik”
  • Voice chaten indokolatlan hangos üvöltözés, vagy furcsa, torz zene megosztása
  • Kifutkosás az épületből védőként
  • Csapattársak eszközeinek, drónjainak kilövése
  • Team kill, amikor valami nem tetszik

Erről talán ez a videó árulkodik a legjobban:

Azt látom tehát, hogy sokak számára nem a játék a cél, nem a szórakozás, a közös siker, vagy a fejlődés, hanem az, hogy másokat bántsanak, megalázzanak, mások játékát elrontsák, rossz érzést keltsenek. Ez persze nem a játék hibája. Régen örültünk, hogy együtt lehet online játszani, örültünk, hogy vannak játékosok a világban. Most pedig mintha egyfajta fölényszerzés lenne a cél.

Szeretnék egy olyan meccset játszani, ahol mind a random csapattársak, mind az ellenfél tiszteli a másikat, ügyesen, odafigyelve, egymás készségeit elismerve játszik, megköszönve a végén azt. Ez miért nem lehetséges?

Ezt láttad már?

DV

Korábbi cikkek

Itt a vége – Európa-szerte eltűnnek a boltokból a lemezes Xbox-játékok

Bódi Dániel 2024.02.01. - Nincs új a nap alatt: tovább döglődik a fizikai játékterjesztés. Tudtuk…

5 óra telt el azóta...

Tovább fejlődik az iPhone-ok egyik legrégebbi, gyári alkalmazása

2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…

7 óra telt el azóta...

Ha bírod a rettegést, ezt a 10 horrorfilmet semmiképp se hagyd ki 2024-ben

Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…

7 óra telt el azóta...

Új pálya, RANKED mód és még kard is – Ezt hozza el a Warzone Season 2

2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…

7 óra telt el azóta...

Több szinten is hibás a Counter-Strike 2 füstje – Reprodukálható a bug

2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…

7 óra telt el azóta...

Hazánkba is megérkezett az AMD új gamer CPU-ja, nem csak az USA-ba

2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…

8 óra telt el azóta...