A Wirednek adott nemrégiben adott interjújában Mark Cerny, a PlayStation 5 tervezője elmondta, hogy a fejlesztőknek szerényebb kéréseik voltak a tárolókkal kapcsolatban. A legtöbb fejlesztő olyan SSD-t szeretett volna a PS5-ben, amely legalább 1 GB/mp olvasási sebességet tudott volna elérni, de a Sony-nak más tervei voltak az ultragyors SSD-technológiával.
A PS5 valójában a fejlesztők által kért teljesítménycél ötszörösét nyújtja a fejlesztők által kért teljesítménycélnak, akár 5,5 GB/mp sebességgel a tömörítetlen adatok esetében.
A tömörített adatok 9,9 GB/mp sebességgel olvashatók a PS5-ben használt hatékony Kraken tömörítési technológiának köszönhetően.
„A fejlesztők legalább egy gigabájt/másodperc olvasási sebességű NVMe SSD-t kértek. Ezt lekönyveltük, és úgy döntöttünk, hogy talán 5x vagy 10x ekkora sebességre hajtunk. Mindig jó, ha van egy magasabb cél lebeg előttünk” – mondta Cerny.
A Sony nem állt meg itt. Összefogtak a Marvell-lel, hogy egy testreszabott 12 csatornás memóriavezérlőt készítsenek, amely az adatok kezelésével segíti a sebesség felturbózását. A PS5 egy egyedi Marvell Titania 2 flashvezérlőt használ PCIe 4.0-n keresztül a csúcskategóriás sebességek eléréséhez.
Gábor János 2024.04.04. - Megjött a Palworld v0.2.0.6 számú frissítése, ami egy sor újdonságot hoz…
2024.04.04. – Április harmadikán megérkezett a Warzone és Modern Warfare III soron következő frissítése. Nagy…
Gábor János 2024.04.04. - Aligha árulunk el újdonságot azzal, hogy a játék- és sztorifejlesztés során…
2024.04.04. - Valljuk be, mind ismerünk a közösségi oldalakon olyan embereket, akik imádják, ha sokan…
2024.04.04. – A hordozható és asztali gépek szépen lassan két nagy táborra kezdenek szétszakadni. Míg…
Bódi Dániel 2024.04.04. - 10 évnyi működést követően a Spotify tavaly augusztusban emelt a csomagjai…