A Battlefield 2042 hivatalosan ma jelenik meg világszerte, de azok, akik előrendelték a Gold vagy Ultimate Editiont, már egy hete játszanak a „teljes verzióval”. Már a bétával is rengeteg probléma volt, és úgy tűnik, hogy a teljes játék sem áll sokkal jobban.
A játékosok szeretik is hangoztatni a problémákat a játékkal, főleg a közösségi média platformokon, lehet az Reddit, vagy Twitteren. Összegyűjtöttük a panaszokat, hogy ti is vessetek rá egy pillantást.
Nézzük, mi az a X dolog, amit a játékosok megváltoztatnának a Battlefield 2042-ben.
Erről tegnap írtam pont egy cikket, ha esetleg lemaradtál róla érdemes belenézni, hogy miről is van szó pontosabban.
A találat regisztráció az egyik panasz, ami a korai hozzáférés során felmerült, de ennél sokkal rosszabb a bloom. Egy meghatározott távolságon túl egyes fegyverek a lehető legvéletlenszerűbben szóródnak, és ezért alig találják el a célpontot, még akkor is, ha a célkereszted pontosan az ellenfél fején van. Bár ami még furcsább, hogy az az SMG-knek sikerül nagyobb hatótávolságot lefedniük, mint az AR-eknek, vagy akár az első DMR-nek.
Nem titok, hogy a járművek elengedhetetlenek egy Battlefield játékban, de vannak egészen abszurd dolgok is, mint például a légpárnás járművek. Mivel a légpárnás jármű síkfelületeken tapad, képes megmászni felhőkarcolókat.
Önmagában is nagyon erős jármű, amely könnyedén képes szétszedni a gyalogosokat, de a megfelelő kézben még a helikopterek sincsenek biztonságban. Elég, ha azt mondom, hogy a légpárnás járműveknek szükségük van néhány nerfre, hogy ne uralják a meccseket.
Talán ez az egyik legtöbbet hangoztatott probléma a játékkal. Szeretnéd látni a többi játékos rangsorát? Mit szólnál a csapatodban lévő botok számához vagy a különböző játszott specialistákhoz? Mi van, ha csak tudni akarod, hogy ki teljesít jól és ki nem, ami az eredményjelző egyik célja? Nos, nem tudod, mert a Battlefield 2042-ben mindez hiányzik, és a rajongok szeretnék visszakapni a régi megszokott scoreboardot.
A feljebb említett scoreboardon kívül a karrier statisztikáidat sem tudod megtekinteni, hogy büszke legyél rájuk, hiszen ez is hiányzik. A megszerzett gyilkosságok és asszisztok száma, a különböző őrültségek, amiket csináltál stb., mind elvesznek az éterben, mivel nincs statisztikai oldal. Annak fényében, hogy a DICE mennyire hangsúlyozta a Battlefield 2042 „menő Battlefield-pillanatok” vonzerejét, a statisztikák oldalának hiánya több embert is aggaszt.
Akárcsak a bétában, a specialisták kaotikus zűrzavart idéznek elő. Bármilyen fegyvert és kütyüt használhatnak, a Specialisták inkább az őrült képességekről szólnak. Ez mind szép és jó, de a Battlefield nem hős lövöldözős játéknak készült, és az, hogy az osztályokat feláldozták ezért, nem sok embert tesz boldoggá.
Régen manuálisan választhattad ki, hogy melyik szerveren szeretnél játszani. Ennek is vége – most már ki vagy szolgáltatva annak, amit a képességalapú partnerkereső dob az utadba. Ez nem hangzik olyan rosszul, de a játszott pálya és mód felett sincs kontrollod, így ha a Breakthrough vagy a gyűlölt Orbital pályán problémákkal szembesülsz, akkor szívás a helyedben lenni.
Látványosság szempontjából a multiplayerben elég sok mindent láthatunk. A pályák gigantikusak, és az időjárási effektek, mint például a tornádó, nagyon klassz. Mégis valahogy túl szelídnek érződik a pusztítás általános mennyisége. Tekintettel arra, hogy a kiterjedt pusztítás a franchise egyik névjegye, és eddig szinte minden játékban kiemelkedő volt, a Battlefield 2042-ben a mennyiség egyszerűen kevésnek tűnik.
Egy Reddit felhasználó, Lenn_4rt megszámolta, hogy hány cutsceane és átmenet van egyetlen meccsbe való belépéshez, majd kilépéshez. Ezek közé tartozik a mérkőzés keresése, a mérkőzés betöltése, egy véletlenszerű képernyő, a térképre való betöltés, a játékos osztagának bemutatása, a térkép bemutatása, a térkép „Big Map” verziójának bemutatása, ahol járművet is választhatsz, a térképen egy vágókép megtekintése, majd a térképre való bevetés. Mindez egyébként csak a meccs indításához. Még mindig ott van a meccs végi képernyő, a top 3 operátor, a csapat statisztikái, a véletlenszerű statisztikák, a fejlődés és a betöltő képernyő, hogy visszatérjünk a főmenübe.
A DICE valamiért úgy döntött, hogy megnehezíti a medicek és az újraélesztésre szoruló játékosok dolgát. Mivel hiányzik „Medic a közelben” jelző, így egy elesett játékos nem fogja tudni, hogy várnia kell-e az újraélesztésre, vagy inkább a gyors halált válassza. Hogy miért távolítottak el egy ilyen egyszerű életminőségi funkciót, azt csak találgatni lehet, de úgy tűnik, hogy a DICE egy későbbi frissítéssel visszaadja. Szóval ez egy jó hír.
Végül ott vannak a technikai problémák, mint például a szörnyű teljesítmény az előző generációs konzolokon és a gyenge optimalizálás PC-n, még RTX 30-as sorozatú GPU-kal és a beállítások buherálásával is. A hibák tekintetében ott van a klasszikus respawn bug, ami, nos, megakadályozza, hogy respawnolj; egy bug, ami miatt ellenségként jelensz meg a szövetségesek számára; nem tudsz átlőni a villanyvezetékeken; nem tudsz átjutni a füstön, mivel az egy szilárd tárgy és a többi, amit sorolhatnánk akár holnapig.
Nos, ezek miatt aggodnak a játékosok, de meglátjuk mit hoz a jövő, hiszen aki veterán az tudja, hogy a Battlefield játékok álltalában az indulás után 2-3 hónappal lesznek „játszhatók”.
2024.04.02. – Az elmúlt időszakban aranykorukat élik a gamer monitorok. A legutóbbi elemzések, kutatások kimutatták, hogy…
2024.04.02. – Hosszú évekig a 60 Hz-es LCD monitorok uralták a piacot. Ez azt jelenti,…
2024.04.02. – Az Intel processzorokban hosszú évek óta találkozhatunk grafikus magokkal, ám ezek kifejezetten gyenge egységek…
2024.04.02. – A Call of Duty: Warzone és Modern Warfare II fejlesztői még a 2023-as…
2024.04.02. - Amikor előkerül az örökzöld téma, hogy PC-t, vagy konzolt vegyen az ember, előbbi…
Gábor János 2024.04.02. - A Microsoft tesztel egy új, mesterséges intelligenciával működő chatbotot, ami a…