Tech/Tudomány

A magyaroknak a Facebook leállása sem számított, a TikTok viszont elég megosztó

Nagyon úgy tűnik, hogy a magyar internetezők döntő többsége nem nagyon húzta fel magát a Facebook, Instagram és WhatsApp leálláson. Legalábbis ez derült ki a SentiOne legfrissebb felméréséből, melyet 13,5 millió online említést elemezve állítottak össze – írta meg a HVG.

A felmérés során vizsgált 15 ezer ezzel kapcsolatos publikus említés többsége pozitív volt, nagyrészt vicces, poénos tartalmakat osztottak meg a leállást érintő témában. Ez mondjuk nem is olyan meglepő, hiszen hazánkban még mindig a Facebook az egyik elsődleges közösségi platform, ahol a magyar felhasználók leginkább híreket, recepteket és koronavírusról szóló híreket olvasgatnak.

A SentiOne a márkák népszerűségét mutató Brand Health Indexe (BHI) szerint a Facebook a 0,6-os pontszámmal rendelkezik, mellyel a második legnépszerűbb platform.

Az első a népszerűségi listán az Instagram 0,7 ponttal, amit leginkább annak köszönhet, hogy a felhasználók itt inkább pozitívabb témákkal találkoznak. Nagyjából ezt mutatja a leggyakrabban használt megosztó szavak is, melyek a „gratulálok”, a „bajnok” és a „hajrá” voltak, míg a legkedveltebb hashtagek az #instahun és a #mik lettek. Továbbá az is kiderült, hogy az Instát leginkább este 8 és 9 között használják a magyar felhasználók, és a direkt említésekben a Facebook mögött a második legnépszerűbb közösségi platform.

Nem lehet meglepetés, hogy a TikTok lett az egyik legmegosztóbb platform, amit mi is szoktunk érzékelni a hozzászólások között. A SentiOne adatai szerint közel azonos arányban oszlanak meg a pozitív és negatív említések, ami talán annak köszönhető, hogy ott leginkább a fiatalabb korosztály van jelen, amit az idősebb korosztály nem feltétlenül ért és ismer. Érdekesség, hogy a Tiktokról leginkább este 10 és 11 körül beszélnek a magyarok.

A Twittert Magyarországon csak nagyon kevesen használják, sőt, a 0,39-as BHI indexe is azt jelzi, hogy sokkal több a negatív említés mint pozitív. A kék madaras platformon a leggyakoribb beszédtéma a Bitcoin és az NFT voltak, melyek 74%-a férfiak között zajlott.

A legkevésbé használt közösségi oldal Magyarországon a LinkedIn, melyet összesen 47.000 alkalommal említettek (publikusan), mindössze 60 milliós elérése volt idén, és  0,3-as BHI mutatójával az egyik legnépszerűtlenebb is, melyet este 7, 8 és 9 óra tájékán használnak.

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Brutális FPS-akció indult a Steamen – össze is szedtük a 35 legjobb vételt

Bódi Dániel 2024.04.15. - A tavasszal épp csak kivirágzott, máris vörösre festhetünk mindent: mától egy…

4 óra telt el azóta...

AAA-s Invincible játék készül – te is segíthetsz a fejlesztésében

Bódi Dániel 2024.04.15. - Robert Kirkman vállalata, Skybound Entertainment alá tartozó játékipari veteránokból álló Skybound…

5 óra telt el azóta...

Mostantól AI műsorvezető olvassa a tech híreket a közmédiában

Bódi Dániel 2024.04.15. - A nyúl ürege roppant hosszú, sokfelé vezet, és közel sem biztos,…

7 óra telt el azóta...

Half Life 3 helyett agyi implantátumot csinál a Valve feje, Gabe Newell

Bódi Dániel 2024.04.15. - "Na! Tessék! Ezt kell csinálni, nem a Half Life 3-at?!" -…

9 óra telt el azóta...

Hála a ChatGPT-nek, már nem csak fikció a Knight Rider KITT-je

2024.04.15. - Az 1982-ben útjára indított Knight Rider nem csak a 80-as évek fiataljainak, hanem…

10 óra telt el azóta...

Fegyverek, perkek, egyebek – Minden eddigi szivárgás a 2024-es Call of Duty-ról

2024.04.15. - Bár valójában még várni kell arra, hogy az Activision hivatalosan is bejelentse az…

10 óra telt el azóta...