Tech/Tudomány

1 millió dollárt keres az Insta képeivel, pedig még csak nem is létezik

A mesterséges intelligencia és úgy alapvetően a technológia fejlődésével azt gondolnánk, hogy az iparban és más hétköznapibb munkát végző ember állása lehet veszélyben, azonban nagyon úgy tűnik, hogy újonnan már az influencerek sincsenek biztonságban.

Legalábbis egyre több helyen tűnnek fel a virtuális karakterek, és itt nem feltétlenül csak a meganimált karakterekre kell gondolni, mint amilyen a legendás Simon is volt. Az Instagramon ugyanis már olyan „infuencerek” gyűjtik a szponzorációkat, akik valójában nem is léteznek.

Az egyik ilyen például lilmiquela, a 19 éves fiatal lány, aki Los Angelesben él, szereti a divatot – és a jégkrémet, imád a barátaival lógni, és nem mellesleg egy mesterséges intelligencia hozta őt létre. Ja, és több mint 3 millió követője van Instán, pedig mint mondtam, valójában nem is létezik.

Aztán ott van legújabb sztár influencerünk, a dél-koreai Rozy, aki szintén sok dologért rajong, 2020. decembere óta pedig már 100 szponzor állt be mögé. Bizony, igazából ő sem létezik.

A mesterséges influencerek egészen hatékonynak is bizonyulnak, legalábbis a Rozy mögött álló Sidus Studio X és annak vezetője, Baek Seung Yeop szerint mindenképpen. Rozy ezidáig 100 szponzorációt hozott össze nekik, többek között szállodaláncokkal, luxus ruházati márkákkal, szépségápolási cégekkel, de volt olyan is, hogy egy munkahelyet reklámozott.

Óriási a potenciál rejlik bennük, hiszen nem csak napok-hetek alatt lehet velük egy kollaborációt csinálni, de a valódi személyekkel ellentétben nem betegednek meg, nem sértődnek meg a kommenteken, nem vesznek össze senkivel, nem fáradnak el, soha nem öregszenek meg, bárhogyan alakíthatóak, és tulajdonképpen arra használhatják őket, amit ki tudnak fizetni a hirdetők – és amit engedélyeznek is a mögötte álló cégnél.

„Manapság a hírességek néha visszavonulnak az iskola, az erőszak, a botrányok vagy a zaklatási viták miatt. A virtuális embereknek azonban nulla botrány miatt kell aggódniuk” – magyarázta Yeop.

A csak virtuálisan létező Rozy 2021-ben várhatóan 1 millió dollárt keres a Sidus Studio X-nek, pedig mindösszesen 66 ezer követője van Instagramon.

Ez persze lehet jó, vagy rossz, de tény, hogy ez leginkább azokra a megélhetési Insta-influencerekre jelent veszélyt, akik profilja tulajdonképpen csak a szponrozációkból áll össze. Azok, akik akár más platformon is jelen vannak a személyükkel és véleményükkel aligha remegnek össze a virtuális influencer hírére.

Mindenesetre egy egészen érdekes jelenség, ami a jövőben akár az egész influencer szponzorációkra is hatással lehet – akár ezzel is ösztönözve a tartalmatlan celebeket arra, hogy ha csak egy kicsit is, de továbblépjenek a két lábon járó reklámtábla szerepen.

via – Dexerto

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Olyan újítást kap az Edge böngésző, amit a gamerek imádni fognak

2024.04.05. - A Microsoft Edge webböngésző olyan új funkciót kap, aminek bizonyára minden PC játékos…

22 perc telt el azóta...

Nem minden a számozás: ezt az AMD 3D V-Cache processzort ne válaszd

2024.04.05. – Manapság az AMD és az Intel teljesen más utat jár be, ha a…

53 perc telt el azóta...

899 forintért adnak 12 egészen remek játékot – köztük egy Falloutot

Bódi Dániel 2024.04.05. - Az Amazon Prime Magyarországon az egyik legjobb üzlet! 899 forintért ugyanis…

1 óra telt el azóta...

Több FPS-t ígér az Nvidia a Warzone Season 3-ban, ha letöltöd ezt a drivert

2024.04.05. - A Call of Duty Modern Warfare3-ban és a Warzone-ban általános probléma a teljesítmény…

1 óra telt el azóta...

Te le tudod verni AK-t League of Legends-ben? – Most megmutathatod!

2024.04.05. – Új év, új izgalmak, új lehetőségek és új kihívások. Az Unibet Magyarország Twitch…

3 óra telt el azóta...

Megújultak a Vodafone tarifacsomagok – nézd, mennyiért és mit kapsz

Gábor János 2024.04.05. - Mobiltelefon függvényében már a legkisebb tarifacsomagtól elérhető a magyarországi Vodafone hálózaton…

4 óra telt el azóta...