Egyszer minden jónak vége szakad, a tartalmatlan reklámtábla Insta-influencerek karrierjét pedig nem létező virtuális celebek húzhatják karóba.

A mesterséges intelligencia és úgy alapvetően a technológia fejlődésével azt gondolnánk, hogy az iparban és más hétköznapibb munkát végző ember állása lehet veszélyben, azonban nagyon úgy tűnik, hogy újonnan már az influencerek sincsenek biztonságban.

Legalábbis egyre több helyen tűnnek fel a virtuális karakterek, és itt nem feltétlenül csak a meganimált karakterekre kell gondolni, mint amilyen a legendás Simon is volt. Az Instagramon ugyanis már olyan „infuencerek” gyűjtik a szponzorációkat, akik valójában nem is léteznek.

Az egyik ilyen például lilmiquela, a 19 éves fiatal lány, aki Los Angelesben él, szereti a divatot – és a jégkrémet, imád a barátaival lógni, és nem mellesleg egy mesterséges intelligencia hozta őt létre. Ja, és több mint 3 millió követője van Instán, pedig mint mondtam, valójában nem is létezik.

Aztán ott van legújabb sztár influencerünk, a dél-koreai Rozy, aki szintén sok dologért rajong, 2020. decembere óta pedig már 100 szponzor állt be mögé. Bizony, igazából ő sem létezik.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

로지_버추얼 인플루언서 (@rozy.gram) által megosztott bejegyzés

A mesterséges influencerek egészen hatékonynak is bizonyulnak, legalábbis a Rozy mögött álló Sidus Studio X és annak vezetője, Baek Seung Yeop szerint mindenképpen. Rozy ezidáig 100 szponzorációt hozott össze nekik, többek között szállodaláncokkal, luxus ruházati márkákkal, szépségápolási cégekkel, de volt olyan is, hogy egy munkahelyet reklámozott.

Óriási a potenciál rejlik bennük, hiszen nem csak napok-hetek alatt lehet velük egy kollaborációt csinálni, de a valódi személyekkel ellentétben nem betegednek meg, nem sértődnek meg a kommenteken, nem vesznek össze senkivel, nem fáradnak el, soha nem öregszenek meg, bárhogyan alakíthatóak, és tulajdonképpen arra használhatják őket, amit ki tudnak fizetni a hirdetők – és amit engedélyeznek is a mögötte álló cégnél.

„Manapság a hírességek néha visszavonulnak az iskola, az erőszak, a botrányok vagy a zaklatási viták miatt. A virtuális embereknek azonban nulla botrány miatt kell aggódniuk” – magyarázta Yeop.

A csak virtuálisan létező Rozy 2021-ben várhatóan 1 millió dollárt keres a Sidus Studio X-nek, pedig mindösszesen 66 ezer követője van Instagramon.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

로지_버추얼 인플루언서 (@rozy.gram) által megosztott bejegyzés

Ez persze lehet jó, vagy rossz, de tény, hogy ez leginkább azokra a megélhetési Insta-influencerekre jelent veszélyt, akik profilja tulajdonképpen csak a szponrozációkból áll össze. Azok, akik akár más platformon is jelen vannak a személyükkel és véleményükkel aligha remegnek össze a virtuális influencer hírére.

Mindenesetre egy egészen érdekes jelenség, ami a jövőben akár az egész influencer szponzorációkra is hatással lehet – akár ezzel is ösztönözve a tartalmatlan celebeket arra, hogy ha csak egy kicsit is, de továbblépjenek a két lábon járó reklámtábla szerepen.

via – Dexerto

https://leet.hu/shop/back2school/

×