Gaming

Így néz ki a GTA, ha mesteréges intelligencia csinálja – Ami a „semmiből” csinál játékot

Májusban egy egészen érdekes technológiához lehetett szerencsénk, amely tulajdonképpen a videojátékok grafikai jövőjét vizionálta. Maga a rendszer egy különösen fejlett mesterséges intelligencia, ami valós felvételeket mosott össze a GTA V és a játékmotorjának használatával. Ez a mélytanuló rendszer pedig olyan grafikával turbózta fel a már 8 éves játékot, amivel a valóságtól közel megkülönbözhetetlenné tette.

Ezzel egy időben viszont egy kétfős kutatócsapat – Harrison Kinsley és Daniel Kukieła – egy olyan neurális rendszeren alapuló technológián dolgozott, ami ugyancsak a GTA V motorját és egy képekből-videókból álló adatbázist használva képes konkrétan a „semmiből” valós időben játszható játékot generálni. Ez ugye már annak fényében is őrületes, hogy egy-egy játék elkészítéséhez azért jó, ha összeáll egy csapat, egy nagyobbacska cím elkészítéséhez pedig sokszor több tucatnyian, de inkább pár százan, akár ezren is elkélhetnek.

A pénteken közzétett videó még a kutatás kezdeti fázisából való, szóval senki ne várjon eget rengető grafikát, azonban minden, amit látunk, az teljesen random és valós időben generált játék képe.

 

A technológiát GameGAN-nak nevezik, ami egy generatív adverzális hálózat, melyet még tavaly mutatott be az NVIDIA. A GAN két egymással versengő neurális hálózatot jelent: egy generátort és egy diszkriminátort. A generátort egy mintául szolgáló adathalmazon képzik ki, majd azt mondják neki, hogy a látottak alapján állítson elő valamilyen véletlenszerű tartalmat. A diszkriminátor mindeközben összehasonlítja a kapott képet a forrásanyaggal, vagyis próbálja megkülönböztetni a valóst a valótlantól, ezzel is ösztönözve vetélytársát a minél megtévesztőbb anyagok létrehozására.

A fent látható prezentáció azért is óriási teljesítmény, mert a rendszer egyszerre próbál mindent legenerálni: az árnyékokat, a tükröződéseket, az autót és úgy a komplett környezetet úgy, hogy közben szabadon be is járható.

Jól sejted, mindez rendkívüli számítási kapacitást igényel, ezért az NVIDIA kölcsönadott Kinsley-nek egy DGX Station A100 számítógépet a munkára – ami a vállalat négy A100-as GPU-ját és egy 64 magos AMD szerver CPU-t tartalmaz. Ebből is sejthető, hogy még nagyon, nagyon, és még annál is messzebb vagyunk attól, hogy ez a gyakorlati fejlesztésekben is használatos legyen, mindenesetre egészen fantasztikus felhasználási módokat vetít előre – főleg a játékfejlesztésben.

Az ebből készült demót egyébként ki is lehet próbálni, az alkotók ugyanis felpakolták a GitHubra, és elvileg a legtöbb gamer gép képes is megbirkózni vele.

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Sötét fordulattal folytatódik az egyik legérdekesebb Star Wars-sorozat

Bódi Dániel 2024.04.04. - Mióta a Disney a mindenható ura a Star Wars fantáziavilágának, nagyjából…

11 óra telt el azóta...

A San Andreas fejlesztője 20 év után rántotta le a leplet a játék egy vicces titkáról

Bódi Dániel 2024.04.04. - A GTA-játékokat részben az teszi oly nagyszerűvé, hogy a megjelenésük után…

12 óra telt el azóta...

Úgy tűnik, hogy a 2024-es Call of Duty még a loadoutokon is alakít

2024.04.04. – Éppen a napokban debütált a Modern Warfare III és Warzone legutóbbi szezonja, ám…

13 óra telt el azóta...

Érkeznek az új AMD CPU-k, a régi alaplapok tulajdonosai is örülhetnek

2024.04.04. – Az AMD Zen 5 processzorairól egyre több friss információ érkezett március utolsó napjaiban.…

13 óra telt el azóta...

Kevés FPS-ed van Counter-Strike 2-ben? – Nem nálad van a baj

2024.04.04. – Március 31-én ért véget a Counter-Strike 2 első, hivatalos eseménye, a Major. Koppenhága adott otthont…

13 óra telt el azóta...

Több szinten is megújulhat az iPhone 16: így néznek majd ki a telefonok

2024.04.04. – Az elmúlt időszakban több információ is érkezett az Apple iPhone 16 és 16 Pro telefonjaival…

14 óra telt el azóta...