Így néz ki a GTA, ha mesteréges intelligencia csinálja - Ami a "semmiből" csinál játékot
Két rendkívül tehetséges programozó az NVIDIA GameGAN neurális hálóját párosította a GTA V motorjával, az eredmény pedig egészen elképesztő lett.
Két rendkívül tehetséges programozó az NVIDIA GameGAN neurális hálóját párosította a GTA V motorjával, az eredmény pedig egészen elképesztő lett.
Két rendkívül tehetséges programozó az NVIDIA GameGAN neurális hálóját párosította a GTA V motorjával, az eredmény pedig egészen elképesztő lett.
Májusban egy egészen érdekes technológiához lehetett szerencsénk, amely tulajdonképpen a videojátékok grafikai jövőjét vizionálta. Maga a rendszer egy különösen fejlett mesterséges intelligencia, ami valós felvételeket mosott össze a GTA V és a játékmotorjának használatával. Ez a mélytanuló rendszer pedig olyan grafikával turbózta fel a már 8 éves játékot, amivel a valóságtól közel megkülönbözhetetlenné tette.
Ezzel egy időben viszont egy kétfős kutatócsapat – Harrison Kinsley és Daniel Kukieła – egy olyan neurális rendszeren alapuló technológián dolgozott, ami ugyancsak a GTA V motorját és egy képekből-videókból álló adatbázist használva képes konkrétan a „semmiből” valós időben játszható játékot generálni. Ez ugye már annak fényében is őrületes, hogy egy-egy játék elkészítéséhez azért jó, ha összeáll egy csapat, egy nagyobbacska cím elkészítéséhez pedig sokszor több tucatnyian, de inkább pár százan, akár ezren is elkélhetnek.
A pénteken közzétett videó még a kutatás kezdeti fázisából való, szóval senki ne várjon eget rengető grafikát, azonban minden, amit látunk, az teljesen random és valós időben generált játék képe.
A technológiát GameGAN-nak nevezik, ami egy generatív adverzális hálózat, melyet még tavaly mutatott be az NVIDIA. A GAN két egymással versengő neurális hálózatot jelent: egy generátort és egy diszkriminátort. A generátort egy mintául szolgáló adathalmazon képzik ki, majd azt mondják neki, hogy a látottak alapján állítson elő valamilyen véletlenszerű tartalmat. A diszkriminátor mindeközben összehasonlítja a kapott képet a forrásanyaggal, vagyis próbálja megkülönböztetni a valóst a valótlantól, ezzel is ösztönözve vetélytársát a minél megtévesztőbb anyagok létrehozására.
Jól sejted, mindez rendkívüli számítási kapacitást igényel, ezért az NVIDIA kölcsönadott Kinsley-nek egy DGX Station A100 számítógépet a munkára – ami a vállalat négy A100-as GPU-ját és egy 64 magos AMD szerver CPU-t tartalmaz. Ebből is sejthető, hogy még nagyon, nagyon, és még annál is messzebb vagyunk attól, hogy ez a gyakorlati fejlesztésekben is használatos legyen, mindenesetre egészen fantasztikus felhasználási módokat vetít előre – főleg a játékfejlesztésben.
Az ebből készült demót egyébként ki is lehet próbálni, az alkotók ugyanis felpakolták a GitHubra, és elvileg a legtöbb gamer gép képes is megbirkózni vele.