VALORANT

Út a tökéletes célzáshoz – A megfelelő Valorant célkereszt megtalálása

Nem túlzás azt mondani, hogy a megfelelő célkereszt kiválasztása az FPS játékokban hasonlóan fontos lehet, mint a kézreálló egér és billentyűzet megtalálása. Szerencsére a Valorant kiváló testreszabhatóságot biztosít a játékosoknak, ám a megfelelő célkeresztig hosszú út vezethet.

A célkereszt színe

A rengeteg beállítás mellett talán a célkereszt színének kiválasztása lehet a legnagyobb kihívás számunkra. Legyen olyan színes, hogy szinte leugorjon a képernyőről? Legyen inkább visszafogottabb, így biztos, hogy nem vonja el feleslegesen a figyelmünket? Nem könnyű eldönteni.

Jelenleg az alábbi színek közül választhatunk:

  • fehér
  • zöld
  • sárgás zöld
  • zöldes sárga
  • sárga
  • piros
  • pink
  • cián

A kontrasztosabb színek talán jobb választások lehetnek, hiszen így falra vagy tereptárgyra húzva sem tűnnek el a monitorunkon.

Inner/Outer Line Lenght és Offset

Ez a második és harmadik legfontosabb érték, ezzel szabhatjuk testre, hogy milyen széles/hosszú legyen a célkeresztünk és mennyire legyen „nyílt”. A Line Lenght esetében a 0-tól 20-ig terjedő skálán érdemes először egy hetes értékkel bekezdeni, ez lehet talán az arany középút. Ha teljesen nullára toljuk le az értéket, akkor egy kis pont marad csak a monitorunkon, 20-as érték esetén pedig már feleslegesen hatalmasra nő a célkereszt.

Az Offset értékkel pedig azt szabályozhatjuk, hogy a képernyő/célkereszt középpontjához képest milyen távolságból kezdje el kirajzolni a vonalakat a játék, érdemes alacsony értéken tartani, főleg ha nem használunk Center Dotot.

A Thickness értékek – milyen vastag legyen a célkeresztünk?

A harmadik dolog a szín és a hossz mellett természetesen a célkeresztünk vastagsága. Több szekcióban is állíthatjuk ezt az értéket, így a külső vagy belső vonalvastagságot is megadhatjuk, de még a középső pontnál is állítható ez az érték. A túl vastag célkereszt rengeteg értékes vizuális információt kitakarhat, a túl vékonyra szabott pedig könnyedén elveszhet a különböző felületeken.

Finomhangolás

A hosszal, a vastagsággal és a színnel órákig el lehet szórakozni, ám nem mehetünk el néhány opció mellett, melyeknél szerencsére csak ON/OFF lehetőségek közül választhatunk.

  • Center Dot – Ezzel állíthatjuk, hogy a célkeresztünk közepén legyen-e pont vagy maradjon üres
  • Movement Error – Ezzel azt állíthatjuk, hogy a célkereszt jelezze-e valamilyen módon számunkra a mozgásból eredendő pontatlanságot
  • Firing Error – Ezzel azt állíthatjuk, hogy a célkereszt jelezze-e valamilyen módon számunkra a lövésből eredendő pontatlanságot

A Center Dotra nincs tökéletes válasz, neked kell eldöntened, hogy használni akarod-e a mindennapokban. A két „Error” opció már egy fokkal egyértelműbb. Ha nagyon kezdő vagy és nem érzed még, hogy mikor lesz pontatlan a fegyvered, akkor kiváló társad lehet. Ám egy idő után már zavaró lesz majd, ahogy egyre jobban belejössz a játékba.

Hova tovább – Miben fejlődhetne még a célkereszt beállítás?

Mivel valóban sok beállítással kell babrálnunk a célkeresztünk átalakításához manuálisan, így örülnénk egy olyan “kódnak”, amit például a Valve is használ a célkeresztek megosztásához. Ilyenkor a kódot bemásolva automatikusan megváltoznak a beállításaink. Hasonlóan ötletes és szintén CS:GO ihlette funkció lenne a csapattársaink célkeresztjének lemásolására szolgáló gomb a scoreboardon, hiszen többször is belefuthatunk kellemesnek tűnő célkeresztbe a meccseink során.

Én a sárgát preferálom, és te?

Ihletet merítenél? Az alábbi bejegyzésben megtalálod pár profi játékos és streamer célkeresztjét.

Hogy néz ki a ti célkeresztetek? Hozzászólásban jöhetnek a képek!

Arpi

Korábbi cikkek

Itt az álomjáték, amiben egyesül a Starfield, a Star Citizen és a Sea of Thieves

Bódi Dániel 2024.04.03. - Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship…

21 perc telt el azóta...

Több milliárd, a Chrome inkognitó módjában gyűjtött adatot töröl a Google

Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…

2 óra telt el azóta...

Ezekkel a játékmódokkal startol a Warzone Season 3: itt a Rebirth Ranked

2024.04.03. – Április harmadikán hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III harmadik,…

3 óra telt el azóta...

Sosem volt még ilyen olcsó hazánkban az RTX 4070 Super, de nem árt sietni

2024.04.03. – Az Nvidia 2024 januárjában jelentette be a "Super" kártyáit. A 4070 Super és…

4 óra telt el azóta...

Tovább nehezítik a Counter-Strike 2 skin cseréket, rengeteget kell várni

2024.04.03. – A Valve 2013 augusztusában élesítette a CS:GO Arms Deal nevet viselő frissítését. Talán akkor még…

4 óra telt el azóta...

Előbb érkezhet a PCIe 7.0, mint gondoltuk: ezért szólhat igazán nagyot

2024.04.03. – Manapság, ha a PCIe csatlakozó kerül szóba, akkor leginkább két szabvánnyal találkozhatnak a…

4 óra telt el azóta...