Gaming

Játékok, amik botrányos cliffhangerrel értek véget és sosem folytatódnak már

Más nevében nem illik, meg hát nem is nagyon ajánlatos beszélni, de úgy érzem nem lövök mellé nagyon, ha azt mondom, hogy a játékvégi cliffhangereket a játékosok túlnyomó többsége nem feltétlenül szívleli. Én legalábbis kifejezetten utálom, ha egy egyébként kerek történet végére szuszakolják bele, már csak azért is, hogy így hagyják nyitva a kaput az esetleges folytatások előtt, melyek elkészültének csak a rossz eladások szabhatnak gátat.

Akkor pedig különösen vérlázító, ha direkt úgy írják meg a sztorit, hogy annak egészen konkrétan nincsen vége. Mert hát a fejlesztők „trilógiában” meg „nagyszabású, több részen átívelő komplex történetben” gondolkoznak, aminek aztán az esetleges gyér eladások (vagy bármi más) miatt nem folytatnak majd.

Persze értem én, hogy nem mindenki tud kitalálni olyan sorozatokat, mint a Call of Duty, vagy az Assassin’s Creed és a többi, amikben valójában teljesen mindegy a körítés, mármint azoknak nem feltétlenül kell szorosan kapcsolódniuk egymáshoz, elég hozzá a lore. Ahogyan azt is értem, hogy nem minden stúdióban vannak írózsenik, akik képesek olyan történeteket kerekíteni, hogy azok önmagukban is egy kerek egész legyen, de közben hordozzák a folytatás lehetőségét is.

Csak hát játékosként egyik sem vigasztal.

Ha a játék nem kap lezárást, akkor is csalódottan fogok rá 10 év múlva emlékezni, ha egyébként maga a cucc jó volt. Pedig nincs is jobb annál, mint amikor azt látja a player, hogy amit X órán keresztül csinált, annak volt értelme, eljutottunk valahová.

De hogy ne csak magamban mérgelődjek, összeszedtem öt olyan játékot, amik a maguk nemében mesterművek, de mégis kellemetlen visszaemlékezni rájuk, mivel nagy eséllyel már sosem jutunk a történetük végére, hála a méretes cliffhangernek a végén.

5. Beyond Good and Evil

Nagyon komoly sebek ezek, hiszen a Ubisoft fűt-fát megígért a rajongóknak. Mikor a BG&E2 előzetesében megpillantottuk Jade-et, mindenki egyszerre kiáltott fel; végre! De csak lassan a testtel, vágott közbe a francia delegáció, akik azóta is csak ígérgetik a játék folytatásának megjelenését, amire egyre kevesebb az esély.

Jade egy roppant kíváncsi újságíró, aki a játék végén egy egészen erős idegen lényt legyűrve felfedez egy igazán erős „dolgot”, ami valamikor egyszer még nagyon hasznos lehet számára. Valamikor. Egyszer. Talán. 

Mindez nem csak a történet lezáratlansága miatt fáj, hanem mert olyan közel, s mégis oly távol vagyunk a folytatástól…

4. XIII

Micsoda véletlen, hogy az XIII is egy Ubisoft játék. Mármint az eredeti, nem a bődületesen gagyi remake. A 2003-as XIII egy igazi mestermű, ami egy alig ismert belga konspirációs krimi képregényen alapszik.

Hősünk egy parton tér magához emlékek nélkül, majd szinte azonnal fegyveresek próbálják életét venni. Ahogyan göngyölítjük fel a szálakat úgy nyúlnak túl szinte mindenen, majd mikor ellövik az egyik legnagyobb fordulatot és kiderül, hogy ki is volt a háttérben végig meghúzódó bábos, máris a stáblistát nézhetjük.

Az XIII-ről a játéksajtó elismerően írt, de rendkívül rossz időzítés (szokásos Ubi-november) a játékosok nem nagyon játszottak vele, így a Ubisoft is félredobta a folytatást. Ha érdekel, hogy hogyan végződik a sztori, akkor bizony be kell szerezned a képregényt, magyarként viszont óriási szerencséd van, mivel jó pár szám magyarul is megjelent.

3. Star Wars: Force Unleashed 2

Messze távolból okos az ember, ma pedig sokan sokat adnának egy olyan Star Wars játékért, mint amilyen a Force Unleashed 2 volt. Pedig annak idején nagyon sok pofont kapott, leginkább amiért rövid volt, hozzáteszem jogosan, hiszen egy ültő helyünkben a történet végére érhettünk.

Ami aztán két felé ágazott: volt egy sötét befejezés, amit így-úgy egy kiegészítővel még tovább szőttek, illetve volt a tervezett ‘light ending’, ami ha nem is a világmindenség legőrületesebb cliffhangere, a rajongókat bizony nagyon felcsigázta.

Hőseink, miután Vadert bebörtönzik elindulnak „a végtelenségbe és tovább”, ahová nem más, mint Boba Fett követi őket. The End. 

A játék nem folytatódott és valószínűleg sosem fog már, hiszen pont akkor vette meg a Disney a franchise-t, ami azonnal száműzte a Kánonon kívüli világba.

2. The Darkness 2

A Darkness egy méltánytalanul cserben hagyott sorozat, aminek megérdemelt helye van a valaha készült legjobb FPS-eket felvonultató toplistán. A második rész ott veszi fel a fonalat, ahol az első letette: Jackie az egyik legnagyobb „keresztapává” vált, de a sötétség erejét többé nem óhajtja használni. Aztán jön a játék eleji fordulat, és csak-csak újra egymásra találnak, és kezdetét is veheti a szövevényes történet, aminek központi eleme Jackie első részben brutálisan meggyilkolt barátnője Jenny.

Két befejezés is létezik: az egyikben az illúzióban maradunk és ellassúzunk a naplementében – nyilván nem ez tervezett. Aztán ott a másik (az írott), amikor is alávetjük magunkat a pokolba, hogy megmentsük Jenny raboskodó lelkét.

Itt viszont nem várt csapdába csalják kedvenc antihősünk, akit jól be is zárnak az alvilág legutolsó zugába, ahonnan viszont már sosem szabadulhat.

A játékot alapvetően trilógiának szánták, az első, de főleg a második rész csúnya anyagi bukása után végleg elkaszálták a harmadik etap ötletét. Az egyik leginkább kárba veszett sorozat és történet ez… Szerencsére ez a játék is képregény alapján készült, így ha érdekel a Darkness világa, akkor ott talán-talán megnyugvásra lelhetsz.

1. Half Life 2: Episode Two

Mindenkiben maradandó sebeket hagyott az Episode Two „lezárása”, más tehát nem is lehetne az első helyen. A trauma, amit okozott, a mai napig meghatározó a játékos világban, hiszen még az is érti a Valve és a hármas szám kapcsolatán élcelődő poénokat, aki még csak nem is játszott egyik félbeszakadt sorozatával sem.

De mind közül a Half Life 2 fáj a legjobban. Eli halála és Alxy elrablása a máig feloldatlan maradt, pedig már akkor is megígérték nekünk a lezárást, ami végül soha nem jött el.

Érthetetlen, hogy miért hagyták magára a szériát, hiszen a Valve-ot egyáltalán nem fenyegeti a bukás veszélye, már régen nem a játékok eladásaiból keresik a kenyérre valót. Úgy pedig még különösebb a dolog, hogy a fejlesztést állítólag el is kezdték, a szkript is megvolt már, de Gabe Newell úgy látta jónak, ha kaszálja.

Pontosan úgy, ahogyan tették a Portal-al, vagy a Left 4 Dead-el.

Ez lenne hát a szűkös lista a bődületes cliffhangerrel véget ért játékokról, amik nagy eséllyel soha nem kapnak már folytatást.

A listát természetesen tovább is lehetne folytatni olyan játékokkal, mint például az Advent Rising, a Resistance: Retribution, a Republic Commando, a Dante’s Inferno és még nagyon, nagyon sokan mások, de hely szűkében mindenképpen pontot kell rakjak a végére.

Ezért arra kérlek, ha hatodikként, hetedikként, vagy nyolcadikként még hozzá tudnál vágni valamit, akkor azt Mindenképpen tedd meg a komment szekcióban!

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Legrosszabbkor merül a kontroller? Az Xbox megoldhatja a problémát

Gábor János 2024.04.02. - Te is rendszeresen úgy jársz, hogy várod a nap végét, amikor…

4 perc telt el azóta...

Nem áprilisi tréfa volt a kacsákkal lövöldözős túlélőjáték, a Duckside

2024.04.02. - Nem is olyan rég még azért voltam megőrülve, mert kiderült, hogy tényleg készül…

1 óra telt el azóta...

Nagyot megy a horrorjáték, amiben videókat kell készítened a haverokról

Gábor János 2024.04.02. - Tízezrek ugrottak rá az első pillanatól a Steam új sikerjátékára, ami…

2 óra telt el azóta...

Mac-re is „letölthető” már a GTA 6, de nem ajánljuk senkinek!

2024.04.02. - Nem sokkal azután, hogy a Rockstar hivatalosan is bejelentette a GTA 6 megjelenését,…

3 óra telt el azóta...

Ennyiért vették meg az ajtót, amire DiCaprio már nem fért fel

Gábor János 2024.04.02. - A mozis kellékek nagyon kelendő portékák: amikor legendás tárgyak kerülnek kalapács…

4 óra telt el azóta...

Ez a fegyver lehet a Warzone Season 3 legnagyobb nyertese

2024.04.01. – Már csak néhány nap választ el minket a Warzone és Modern Warfare III…

17 óra telt el azóta...