Életmód

Egy japán fejlesztő 10 éve nem hagyta el a lakását, amiből most játékot csinál

Ahhoz a japán fejlesztőhöz képest, aki már több mint 10 éve önkéntes száműzetésbe vonult a lakásába, az elmúlt egy év számunkra csak egy aprócska demó volt a külvilágtól való elszigetelődésből. A The Gamer figyelt fel Nito Souri történetére, aki elmondása szerint 2011 óta kizárólag két esetben hajlandó önként átlépni a komfortzónájának számító lakásának küszöbét:

ha ki kell vinnie a szemetet, vagy ha a haja már olyannyira átvette a feje fölött az uralmat, hogy nincs más választás, irány a fodrász.

Nyilván, ha olyan fontos elintéznivalója akad, ami miatt meg kell törnie az szerzetességét, akkor nem szívesen, de megteszi, egyébként viszont ki sem mozdul. Souji az önkéntes remeteség, vagyis japánul a hikikomori ötlete akkor merült fel, miután elvégezte az egyetemet és számos elbukott próbálkozást követően végül indie játékfejlesztő lett.

Az ok, ami miatt ez a cikk is megszületett az az, hogy Souji a remeteségéről készít most játékot.

A játék egy főként a saját lakásáról mintázott házban játszódó beat-em-up lesz, méghozzá a legelborultabb fajtából. A játékból nem spórolta ki a legelvetemültebb ötleteit, kezdve az alulöltözött manga lányt ábrázoló párnaszextől egészen a megfőzött vagy bebábozódott emberekig. Az egyik legfontosabb cél viszont az, hogy mindenkit verjünk el, aki megpróbál a komfortzónába lépni.

 

Az eredetileg kitűzött megjelenési dátum 2020-volt, de kitalálhatjátok, hogy sajnos nem sikerült tartania, ezért pár hónapja a közösség segítségét kérte, így tolódott 2022-re. De na gondoljátok, hogy üres kézzel maradtok, Steamen szerencsére elérhető egy demó belőle, ami ugyan még igen korai állapotokat prezentál, azért a játék hangulatát remekül visszaadja.

Souji egyébként videósként Youtube-on is megtalálható, ahol angol nyelven be szokott számolni a játék fejlesztésének állapotáról, de magáról és az életmódjáról is megejt pár mondatot. A roppant barátságos és szerethető figura jelenleg a közössége támogatásával él, mivel tavaly nyáron teljesen elfogytak a megtakarításai.

 

Szerencsére bőven akadnak, akik hozzám hasonlóan azonnal megkedvelték Soujit, így a Kickstarter kampánya az eredetileg kitűzött 1,100,000 japán jenes célt már háromszor is túllépte, pedig a maximálisan adományozható 50.000 yen-es slotot szerényen 3 főre korlátozta – és a kampány csak áprilisban ér majd véget.

„Nem nagyon vannak barátaim errefelé, ahol élek, ezért kicsit sürgető volt, hogy anyagilag függetlenedjek, ami sokáig nem sikerült. Emiatt kicsit szégyelltem is az utcára menni, így lettem hikikomori. Az elmúlt 10 évben viszont megtanultam bármit megalkotni, ami csak az eszembe jut, amit minden nehézség ellenére is, de imádok csinálni.”

Forrás: Kyodo News, The Gamer

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Itt a játék, amiben egyesül a Starfield, a Star Citizen és a Sea of Thieves

Bódi Dániel 2024.04.03. - Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship…

7 óra telt el azóta...

Több milliárd, a Chrome inkognitó módjában gyűjtött adatot töröl a Google

Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…

9 óra telt el azóta...

Ezekkel a játékmódokkal startol a Warzone Season 3: itt a Rebirth Ranked

2024.04.03. – Április harmadikán hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III harmadik,…

10 óra telt el azóta...

Sosem volt még ilyen olcsó hazánkban az RTX 4070 Super, de nem árt sietni

2024.04.03. – Az Nvidia 2024 januárjában jelentette be a "Super" kártyáit. A 4070 Super és…

10 óra telt el azóta...

Tovább nehezítik a Counter-Strike 2 skin cseréket, rengeteget kell várni

2024.04.03. – A Valve 2013 augusztusában élesítette a CS:GO Arms Deal nevet viselő frissítését. Talán akkor még…

10 óra telt el azóta...

Előbb érkezhet a PCIe 7.0, mint gondoltuk: ezért szólhat igazán nagyot

2024.04.03. – Manapság, ha a PCIe csatlakozó kerül szóba, akkor leginkább két szabvánnyal találkozhatnak a…

11 óra telt el azóta...