Ahogy minden online játékban, az Overwatchban is nagy mértékben jelen van a toxikus, mérgező viselkedés. A chaten másokat szekáló, degradáló játékosok ellen viszont a Blizzard igyekezett fellépni, ehhez pedig számtalan módszert vezetettek be. A stúdió az évek alatt bevezette a gépi tanulási rendszert is, ami úgy tűnik, működik.
A Blizzard elnöke, J. Allen Brack szerint az Overwatchban „hihetetlen mértékben csökkent” a toxikus viselkedés mértéke.
„A jó játékélményhez fontos annak a módnak a megtalálása, hogy hogyan fogadhatunk el mindenkit származástól vagy identitástól függetlenül. A múltban már beszéltünk kicsit a gépi tanulási rendszerünkről, ami segít ellenőrizni a játékosok beszámolóit a sértő viselkedéssel kapcsolatban. Ez a rendszer az Overwatchban és a Heroes of the Stormban is jelen van. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy megfelelő büntetést szabjunk ki, gyorsan. Nem csak a szöveges üzenetekben, de a toxikus viselkedés megismétlődésének arányában is csökkenést tapasztalunk” – mondta J. Allen Brack.
A Blizzard egyébként a közelmúltban fokozta a sértő viselkedés büntetését, illetve olyan csevegési funkciókat vezetett be, mely segít kiszűrni a kéretlen szöveges üzeneteket. A Blizzard szerint amikor World of Warcraftba bevezették ezeket a chatfunkciókat, a mérgező játékosok száma a felére csökkent.
Úgy tűnik tehát, hogy végre az Overwatchban is csökkent a toxikus magatartás mértéke. Ez jó hír, nem igaz?
2024.04.01. - Nagyon régóta megy a vita az FPS játékok körül, hogy kontrollerrel vagy billentyűzettel…
2024.04.01. - Hogy egy kicsit kontextusba helyezzük a dolgokat, a Discord 2025-ös indulása óta azt…
Gábor János 2024.04.01. - Poénnak gondolták a felhasználók azt, hogy a Google e-mail szolgáltatást indít,…
Gábor János 2024.04.01. - Azzal a könnyed felütéssel népszerűsíti új, összehasonlító aloldalát az Apple, hogy…
2024.04.01. - A Warzone és Modern Warfare III soron következő szezonjától már csak néhány nap…
2024.04.01. - Manapság a PC-s felhasználókat két nagy csoportra oszthatjuk fel. Az egyik tábor a…