Egy japán játékos nemrég arról írt a Twitteren, hogy elveszíti az érdeklődését a játék iránt, pont annak a vége, illetve a végső ellenség előtt. Kiderült, hogy az országban nem ő az egyetlen.
A korai és a modern videojáték-tervezés átalakult.
Az egyik legnagyobb különbség a régi és az modern játékok között, az valóban a haladás-mechanika. Régen a legtöbb játék egy képernyőn zajlott, inkább ügyességi kihívásokat tartalmazott. Az előrehaladást az elért pontszámokban lehetett mérni, ergo ki mennyire kitartó és ügyes. Így volt ez a Pac-Man vagy a Galaga esetében is.
Manapság azonban a játékokat úgy tervezik, hogy folyamatosan új játékmechanika jelenjen meg, változik a környezet és az ellenségek típusai, valamint a cselekmény. Ha belegondolunk, általában a játék vége, a főellenség legyőzése a legjobb a játékokban, ám akkor van szükség a legnagyobb fejlődésre és odafigyelésre is. Ilyenkor mindent be kell vetni, hogy győzelmet arassunk, ami stresszes lehet. Erre hívta fel a figyelmet egy japán gamer, aki a játék vége előtt inkább befejezi a játékot.
„Amikor játszom, és a végéhez közeledek, hirtelen elvesztem az érdeklődésemet, nincs kedvem legyőzni a bosst, és egy időre abbahagyom a játékot. Ez mással is előfordul? – tette fel a kérdést Fumitoshi Hizen.
A válaszokból úgy tűnik, nem ő az egyetlen japán gamer, aki így játszik:
Ennek egyik oka lehet, hogy a játék végén már inkább csak használnunk kell a megszerzett tapasztalatokat, újdonság ilyenkor már nem vár ránk. Csak egy nagyobb kihívást kell teljesítenünk, mint a játék más részein. Ráadásul, ha a főellenség túl erős, elveszi a játékos magabiztosságát, és értelmetlenné teheti az addig elért eredményeket.
Persze vannak olyanok is, akik azért hagyják abba, mert egyszerűen nem akarják, hogy véget érjen.
Jól látható tehát, hogy a japán gamerek egy része inkább nem ugrik be a végső küzdelembe, hogy ne érjen véget a játék, vagy ne legyen túl nagy a kihívás. Te mennyire tudsz azonosulni ezzel a gondolattal?
Te is abba szoktad hagyni a vége előtt a játékot?
Gábor János 2024.04.02. - Tízezrek ugrottak rá az első pillanatól a Steam új sikerjátékára, ami…
2024.04.02. - Nem sokkal azután, hogy a Rockstar hivatalosan is bejelentette a GTA 6 megjelenését,…
Gábor János 2024.04.02. - A mozis kellékek nagyon kelendő portékák: amikor legendás tárgyak kerülnek kalapács…
2024.04.01. – Már csak néhány nap választ el minket a Warzone és Modern Warfare III…
2024.04.01. – Nem titok, hogy a Microsoft folyamatosan igyekszik formálni a Windows 11, de még…
2024.04.01. – Március 31-én véget ért a Counter-Strike 2 első Major eseménye. Körök kimenetelét is befolyásoló bugokban,…