League of Legends

League of Legends vs. Wild Rift – Miben lesz másabb a mobilos verzió?

A Riot Games május 29-én egy rövid stream keretein belül mutatta be a League of Legends: Wild Rift alfacsomagját. A fejlesztők elárulták, hogy a kiemelt régiókban már megkezdték az új játék tesztelését. A Wild Rift lényegében egy mobilos – és később konzolos – verziója a PC-n már évek óta domináló LoL-nak. Ám mivel telefonjainkra készül elsősorban, változtatni kellett néhány játékelemen.

 

Az azóta már bétát is elérő játék alapjaiban ugyan hasonlítani fog a nagy testvérre, viszont rengetek minden máshogy fog működni. Lesznek olyan spellek, amik ugyan névlegesen hasonlítani fognak, a hatásuk teljesen más lesz. A szörnyek összeegyeztethetetlenül máshogyan fognak működni, sőt pár karakter is kap újabb lehetőségeket. A rangsorolt rendszerről nem is beszélve, ami a Wild Rift esetében egy teljesen új megközelítése lesz a funkciónak.

Fejlődő jungle

A Wild Riftben újszerű neutrális szörnyek kerültek a fák közé. A játék elején a jól ismert Blue és Red szörnyek várnak majd minket, ám ahogyan halad előre a játék, ezek továbbfejlődnek és erősebb buffokat szolgáltatnak. Ugyanez a helyzet az elemi sárkányokkal is. A Wild Rift esetében az Elder Dragon egy adott típus legerősebb példánya lesz, felturbózott hatással.

A bemutató alapján igazán jól néznek ki ezek az újítások játék közben, szívesen látnánk egy ilyen jellegű jungle átalakítást a jövőben PC-n is.

“Új” Smite

Igazán jó junglerből kevés van a játékban. Ha pedig találunk egy tehetséges játékost, foggal-körömmel igyekszünk a csapatunk közelében tartani, ugyanis aranyat érnek. Legfőbb fegyverük a Smite, amit a neutrális szörnyek gyors legyőzésére használnak. Minél több időt töltenek a dzsungelben, annál nagyobb az esély arra, hogy effektív segítséget kapunk tőlük. A PC-s verzióban viszont nekik is folyamatosan a bázisba kell járkálniuk, ha fejlődni szeretnének. A Wild Riftben viszont kaptak egy új lehetőséget, négy nagyobb jungle camp után automatikusan fejlődik a Smite-juk.

A pálya “elforgathatósága”

A telefonos verzióban minden egyes esetben ugyan arról az oldalról fognak játszani a játékosok. A kék oldalon nem lesz változás, míg piros oldalon egy tükörképet fogunk látni. Ez azt jelenti, hogy ha a piros oldalon játszunk, akkor az alsó ösvény a felső ösvény helyén lesz, míg a felső ösvény az alsó helyett lesz látható. Ugyan minden a feje tetejére áll, de mindenkinek pontosan ugyanolyan játékélményt fog nyújtani a játék.

Teljesen új Ranked rendszer

A Riot Games bejelentette, új irányból fogják megközelíteni a rangsorolt meccseket a Wild Rift esetében. Akik játszottak a League of Legends Ranked módjával, azok tudják, hogy ott egy LP rendszeren keresztül szerzünk magunknak pontokat és mászunk meg ranglétrákat. Ha elérünk 100 pontot, esélyt kapunk a fejlődésre.

Nos, mindez a Wild Rift esetében csupán Diamond (Gyémánt) szinttől fog elkezdődni, s Victory Pointnak (VP) fogják hívni a pontokat, amiket szerzünk. Addig viszont úgynevezett Markok (Jelzők) lesznek a legfőbb barátaink.

Irontól (Vas) egészen Emeraldig (Smaragd) – a Wild Riftben kaptunk egy plusz rangot Platinum (Platina) és Diamond közé – Markokat kell majd gyűjtenünk a fejlődéshez. Minden szintnek meg lesz a megfelelő mennyiségű Markja. Silver IV-ben (Ezüst IV) például három Markot kell majd szereznünk ahhoz, hogy esélyt kapjunk a fejlődésre. Minden győzelem egy Markot jelent, vagyis ha Silver IV-ben nyerünk három meccset, a negyedik győzelem már fejlődést fog eredményezni.

A papíron rettentően nehezen mászható rangsorolt rendszert egy Fortitude (Kitartás) jelző fogja megkönnyíteni. Ez ugyanis lehetővé teszi majd számunkra azt, hogy a vesztes meccseken ne bukjunk Markot, vagyis folytathassuk a mászást. Fortitude pontokat folyamatosan kapni fogunk a teljesítményünk után.

Nem lesz viszont lehetőségünk több fajta Queue-ban indulni, teljesen mindegy, hogy szólóban, vagy csapattal akarunk nekivágni a Ranked témának, mindenki egy helyre lesz ömlesztve. Sőt, a pozícióválasztás is kikerült a Wild Riftből, Draftolni viszont fogunk tudni.

Cloud

Korábbi cikkek

Itt a játék, amiben egyesül a Starfield, a Star Citizen és a Sea of Thieves

Bódi Dániel 2024.04.03. - Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship…

9 óra telt el azóta...

Több milliárd, a Chrome inkognitó módjában gyűjtött adatot töröl a Google

Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…

11 óra telt el azóta...

Ezekkel a játékmódokkal startol a Warzone Season 3: itt a Rebirth Ranked

2024.04.03. – Április harmadikán hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III harmadik,…

12 óra telt el azóta...

Sosem volt még ilyen olcsó hazánkban az RTX 4070 Super, de nem árt sietni

2024.04.03. – Az Nvidia 2024 januárjában jelentette be a "Super" kártyáit. A 4070 Super és…

13 óra telt el azóta...

Tovább nehezítik a Counter-Strike 2 skin cseréket, rengeteget kell várni

2024.04.03. – A Valve 2013 augusztusában élesítette a CS:GO Arms Deal nevet viselő frissítését. Talán akkor még…

13 óra telt el azóta...

Előbb érkezhet a PCIe 7.0, mint gondoltuk: ezért szólhat igazán nagyot

2024.04.03. – Manapság, ha a PCIe csatlakozó kerül szóba, akkor leginkább két szabvánnyal találkozhatnak a…

13 óra telt el azóta...