3+1 sci-fi regény gamerekről gamereknek
Könyvek videojátékokról és gamerekről gamereknek. Összegyűjtöttünk négy érdekes és elgondolkoztató sci-fi regényt, amiben nagy szerepe van a játékoknak is.
Könyvek videojátékokról és gamerekről gamereknek. Összegyűjtöttünk négy érdekes és elgondolkoztató sci-fi regényt, amiben nagy szerepe van a játékoknak is.
Könyvek videojátékokról és gamerekről gamereknek. Összegyűjtöttünk négy érdekes és elgondolkoztató sci-fi regényt, amiben nagy szerepe van a játékoknak is.
Ernest Cline regénye a Ready Player One, amiből 2018-ban készített filmet Steven Spielberg nem az egyetlen könyv, ami videojátékokkal foglalkozik. Bár a pszichológiai művek és tanulmányok a legtöbbször még mindig mumusként állítják meg a játékokat, a sci-fik inkább izgalmas játszóteret csinálnak belőlük. Ilyenek az alábbi kötetek is, melyek amellett, hogy elgondolkodtató kérdéseket vetnek fel még rendkívül szórakoztatóak is. Te hány főszereplőben ismersz magadra?
Lain ifjúsági regényét nemcsak fiatal tiniknek, de felnőtteknek is érdemes elolvasni. A történet főszerepében Matthew áll, aki mióta kibukott a középiskolából jórészt videojátékozással tölti az idejét. Ahogy azonban ez a zseniknél lenni szokott az iskolai végzettsége nem szab határt tehetségének. A problémás családból származó fiú így kifejleszt egy mesterséges intelligenciát, ami a Bucky nevet kapja. A két fél egy rég elavult Nintendo játékot használ a kommunikációhoz és lassan kiderül, hogy bizony a világ, amit Bucky kínál a vele kapcsolatban állóknak, sokkal érdekesebb, mint a valóság.
Az elborult fantasy regényeiről ismert Pratchett tett egy kis kitérőt a sci-fi világába az Only You Can Save Mankind című történetével. A Johnny Maxwell-trilógia első részeként megjelent könyv a Bash-hez hasonlóan egy zűrös családi háttérrel megáldott kisfiút helyez a középpontjába. Johnny a valóság elől menekülve a videojátékok megszállottjává válik, egyik kedvence pedig a Gulf War nevű háborús játék lesz. A történet nem tűnik valóságosabbnak a tizenkét éves fiú számára, mint az ellenfélként feltűnő ScreeWee űrlények. Csakhogy egy nap az űrlények megadják magukat, amire nem lenne szabad képesnek lenniük. Ezután fordul csak a feje tetejére a sztori.
Johnny hirtelen a játék világában találja magát, ami egyik pillanatról a másikra válik számára valósággá. A könyv még saját videojátékát is megihlette, a hírhedten megnyerhetetlen Journey to Alpha Centauri (in Real Time) képében.
Az In Real Life című grafikus regény középpontjában Anda, a Coarsegold Online nevű MMORPG nagy rajongója áll. A lány egész közösségi hálója a játékosokból épül fel és itt is érzi valódi önmagának magát. Egy hős, egy magabiztos vezető és a világ minden pontjáról vannak barátai, legalábbis addig, amíg egy cég egy különös felkéréssel nem keresi meg.
Az In Real Life több érdekes kérdést is boncolgat a videojátékokkal kapcsolatban. A fő problémája ugyanakkor az, hogy milyen hatással vannak virtuális tetteink és döntéseink valós énünkre. Vajon egy videojáték tényleg befolyásolhatja a gondolkodásunkat? Esetleg arc nélkül, ismeretlenül olyan kegyetlenségekre is hajlamosak vagyunk, amik a való életben meg sem fordulnának a fejünkben? Az In Real Life többek között erre is keresi a választ.
Nem a játék a fontos, hanem a játékos – Lehetne a történet alcíme. Kincaid Insigniája egy trilógia első kötete, melynek középpontjában egy tizennégy éves kamaszfiú áll. Tom Raines a valóságban nem egy izompacsirta, a virtuális térben azonban egy igazi bajnok. A földi erőknek pedig épp erre a bajnokra van szükségük.
A háború ebben a világban már nem a Föld erőforrásaiért folyik, a tét ugyanis a Naprendszer irányítása. A történet néhány pontjában emlékeztet Gavin Hood 2013-as Végjáték című filmjére, melyben egy csapat gyerek vívta meg a felnőttek háborúját, miközben nem is tudtak róla. Tom hasonlóképpen válik a hadsereg bábjává az Insigniában, amit a témára fogékonyaknak érdemes elolvasni.
Neked mi a kedvenc videojáték-sztorid, sci-fi regényed?