A Vulkan API-t kidolgozó Khronos Group bejelentette, hogy mostantól már ezen az API-n is elérhető a Ray Tracing. Ez azért is remek hír, ugyanis a Vulkan API egy nyílt forráskódú rendszer, így a fejlesztők jobban beleáshatják magukat az optimalizációba.
A fejlesztők örömmel hozták a hírt, mi szerint mostantól Vulkan alatt is elérhetőek a valós időben renderelő árnyékok, fények és tükröződések, vagy ahogy csak az utóbbi időben hívjuk ezeket, a Ray Tracing. Az implementáláshoz a „VK_KHR_ray_tracing” kiegészítést kell beilleszteni a kódba, ezt követően pedig máris elérhetővé válik a Ray Tracing támogatás, amivel a videókártyákban lévő RT magokat hívhatjuk segítségül a renderelés során.
Noha a rendszer még mindig nem örvend túl nagy népszerűségben, könnyen lehet, hogy ez változik a jövőben. Többek között a Doom Ethernal is kizárólag Vulkan API alól fut, bár ott a fejlesztők már az előző rész esetén is elhagyták a DirectX-et.
Borítókép: Nvidia
Bódi Dániel 2024.04.05. - A Red Dead Redemption 2 nem csak 2018, hanem az előző…
Bódi Dániel 2024.04.05. - Manapság már kevésbé, de az ezredforduló tájékán (előtte is, utána is)…
Bódi Dániel 2024.04.05. - Audrey Hepburn, Al Pacino, Brendan Fraser, Eddie Murphy, Dwayne Johnson, Leonardo…
Gábor János 2024.04.05. - Az Apple abban reménykedik, hogy „a következő nagy dobása” egy otthoni…
2024.04.05. – A Call of Duty március 21-én egy újabb címmel bővült. A Warzone Mobile…
Gábor János 2024.04.05. - Ezek a Netflix sorozatok a lebilincselő narratívájukkal és egyedi bájukkal olyanok,…