Egy Celianna nevű felhasználó most egy nem hivatalos kérdőív keretein belül több fontos kérdésre is megadta a választ. Köszönhetően persze a LoL közösség segítőkészségének, több ezren töltötték ki a tesztet. Kiderült, a válaszadók közül melyik szerver képviseltette leginkább magát, a férfiak, vagy a nők a toxikusabb játékosok, valamint az is, hogy a roncsoló magatartásúak között melyik játékstílus dominál.
Ami engem leginkább meglepett a végeredményt bogarászva, az a pozíciók felosztása. A válaszadók 28%-a támogató játékos volt, ami szembemegy a híres sztereotípiának, miszerint tele vannak a szerverek autofill supportokkal. Viszont ez az eredmény nemcsak megdöntött egy sztereotípiát, hanem meg is erősített egyet, kiderült ugyanis, hogy a nő játékosok 55%-a itt érzi a legkomfortosabbnak magát, míg a férfiak közül csak 24% választja ezt a szerepkört. A maradék 38% nem jelölt meg nemi hovatartozást a teszt kitöltésekor.
Na, de térjünk át a toxikus viselkedésre! Nem igazán találunk olyan online játékot, amiben interaktálhatunk játékostársainkkal és nincs benne flame. Valamiért az emberek úgy érzik, ha nincs arc a kimondott, leírt szavak mögött, máris legitim mások megsértése. Nos, a League of Legends-ben is bőven találni rontó magatartást, ezt pedig a válaszadók is megerősítették.
Meglepő adat, hogy statisztikailag a tesztet kitöltők 98%-a volt már valaha toxikus játék közben. A flame-elő játékosok 75%-a újra meg is tette, vagyis nem sikerült türtőztetniük magukat és újból bűnbe estek. A mérleg másik oldala is képviselteti magát a kérdőívben, a válaszadók 79%-át bántották már verbálisan játék közben. Ezek 46%-át ráadásul többször is.
És kik azok, akik leginkább ilyesmire vetemednek?
A számok alapján az agresszív, kill hajhász, slayer típusú játékosok.
Slayernek minősülnek az Assassin (Pl.: Zed, Talon, Fizz, stb.), vagy éppen a Skirmisher (Pl.: Fiora, Irelia, stb.) karakterek. Vagyis azok a játékosok érzik leginkább joguknak mások kiosztását, akik papíron a hátukon is hordhatnák a csapatot egy-egy jobb teljesítménnyel. Ha ez pedig nem jön össze, máris a jungler, vagy a gyengébben teljesítő alsó ösvény a hibás…
A kérdőív végeredménye szerint kevésbé kell tartani a hölgy játékosoktól, nekik ugyanis az 55%-uk még sosem állt bele senkibe játék közben. Ez az adat férfiak esetében csak 39%.
A teljes kérdőívet és az eredményeket erre a linkre kattintva böngészhetitek végig.
Borítókép: Kotaku
2024.04.04. - Aki figyelemmel kísérte az elmúlt hetekben a magyar streamereket, láthatta, hogy igen komoly…
Az elmúlt években a videojátékok és az e-sportok népszerűsége robbanásszerű növekedésnek indult, ezzel együtt megnőtt…
Gábor János 2024.04.04. - Annak ellenére is belevág a Warner Bros. egy ötödik Mátrix film…
2024.04.04. - Most már hivatalos: A PlayStation Portal, amit a Sony eredetileg a PlayStation 5-höz…
Gábor János 2024.04.04. - A japán rendőrség a jelentések szerint letartóztatott egy személyt, akit azzal…
Bódi Dániel 2024.04.03. - Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship…